Mitä ihmettä voin enää tehdä?

Kirjoitin aiemmin riidoista anopin kanssa: http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2215068-anoppi-kaski-minut-eilen-helvettiin/

Tilanne on nyt siis se, että mies on ollut tässä noin vuoden mahakipuinen. Se johtuu ilmeisesti stressistä, koska lääkärissä on tehty kaikki testit eikä mitään ole löytynyt. Mahakivuista johtuen mies on poikkeuksetta aina väsynyt, ja joudun tekemään kaikki kotityöt jne. Mitään kiitosta en tietenkään kuule, tuskin hän edes huomaa että aherran täällä pitkin päivää.

Mies syyttää stressistään ja mahakivuistaan minua ja meidän erimielisyyksiämme (vaikka mahakipuja on ollut jo ennen kuin edes seurustelimme). Hän ei siis ilmeisesti kestä normaalia elämää. Kamalaa tällainen, kun ei voi tuoda ilmi mitään negatiivista asiaa ilman, että syytetään. Jos vaikka satun soittamaan kaiuttimista hänen mielestään väärää musiikkia (esim. alkaa soida PMMP - Pariterapiaa), hän alkaa inttää että nyt on joku vialla ja että olen selvästi ärsyyntynyt, vaikka niin ei välttämättä olisi. Hän inttää niin kauan, että oikeasti ärsyynnyn ja siitä sitten puhkeaa riita joka alkaa sivuta muitakin aiheita.

Sitten jos olen hiljaa ja yritän padota kaikkia negatiivisia elämän asioita sisälleni, koska en voi kertoa niitä miehelle saamatta syyttelyryöppyä niskaani, minua syytetään mykkäkoulusta ja siitä, että olen niin hiljainen.

Mies myös tekee asioita selkäni takana. Hän juoruilee anopin kanssa siitä, kuinka kauhea ihminen olen. Anoppi painostaa miestä, että hänen pitäisi pistää minut hoitoon. Riitojen takia! Tästä sitten seurasi se, että mies hankki (suoranaisesti valehtelemalla lääkärille esim. että minulla olisi näköharhoja, joka ei todellakaan pidä paikkaansa) meille ovelle ambulanssin, ja minut raahattiin keskussairaalaan. Siellä sitten todettiin, että ei minussa mitään vikaa ole, ja lähetettiin kotiin.

Tämä johtui osittain siitä, että anoppi väittää, että eristän hänen poikaansa perheestä ja ystävistä (kuten aikaisemmassa keskustelussa mainitsin). Joo, eihän mies olekaan tälläkään viikolla ollut kuin kahtena päivänä kaverillansa useamman tunnin kerrallaan ja lisäksi kavereidensa keskisessä saunaillassa, ja nyt tällä hetkellä käymässä vanhemmillaan. Ja ensi viikolla sama meininki.

Ja lisäksi mies väittää, että minä eristäydyn muista. En minä eristäydy, ei vaan ole aikaa ystäville kun minä olen se, joka ahertaa kotona ja päivät opiskelee. Sitten ei päälle enää jaksa. Näen ystäviä aina kun siihen on mahdollisuus (esim. viikonloppuna), en käsittääkseni eristäydy. Olen myös fyysisesti sairas, ja tämä aiheuttaa minulle toisinaan päiviä kestäviä kovia kipuja, ja se tietenkin verottaa voimiani.

Anoppi ja mies siis syrjivät minua yhdessä jatkuvasti ja painavat maan rakoon minkä kerkiävät. Juttelin tästä oman äitini kanssa, joka oli sitä mieltä, että jos joku tässä eristää, niin se tulee kyllä heidän suunnaltaan, eikä minun.

Vaikeaa tässä on se, että vaikka tilanne menisi kuinka pahaksi, en voi erota. Äitini on tehnyt selväksi, että jos eroan miehestäni, ei ole enää perhettä. Menetän vanhempani ja neljä sisarustani, jota en kestäisi. Joudun siis kärsimään keskenäni.

Tilanne alkaa vaikuttaa epätoivoiselta. Kertokaa nyt viisaampina, mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?
 
"vieras"
Jos tuo on totta niin kyllä ihmettelen. Nyt eroat. Oma lapsuuden perheesi on sairas ja samoin anoppisi ja miehesi ovat sairaita. Ei ole tervettä tuollainen eikä tuollaisetn ihmisten seurassa oleminen tee hyvää. Asunto hakuun ja muuta omilles. Pärjäät kyllä. Hankit ystäviä ja muita ihmisia lähellesi. Et tarvitse mielisairasta perhettä.
 
Professional Griefer
Mitä vittua...
Jos sä eroat miehestäsi, niin SUN PERHE eroaa myös susta?

Mitäs jos vaikka heittäisit kaikki tollaset ihmiset helvettiin sun elämästäsi, tai ne tulee satuttamaan sua vielä pahemmin ja huomaat joskus 10 vuoden päästä, miten paljon sä oot heittäny SUN elämästäsi hukkaan?

Toi piiri tulee ajaa sut vielä hulluksi ja pahasti.

Kuulutko muuten johonkin hihhulikerhoon, vai miksi sun perhe on sanonut noin?
 
Toi on läheisriippuvaisesta perheyhteisöstä niin stereotyyppinen esimerkki, että parempaa ei vois löytää.
Yks kysymys; mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua jos...Ja jos se nyt vaikka on, että perhe hylkäis, niin mikä siinä sitten olis pahinta? MItä virkaa on perheellä, jossa eletään niinkuin joku muu määrää ja omat tarpeet on niin kadonnu, ettei enää edes tiedä, mitä ne on!
 
Professional Griefer
No rehellisyyden nimessä mäkin aloin arvuutella mikä uskonto, mutta narsismi, päihderiippuvuus, työnarkomania tai joku iso perhesalaisuus ajaa kyllä tohon samaan, vaikka uskonto ekana mieleen tuleekin.
Niin, voihan se olla vaikka mitä, mut sit on käyny harvinaisen paska tsägä et kaikki läheiset on niin sekasin.
Yleensä vaan kuulee, että nimenomaan uskonnossa painostetaan tolla, että koko perhe hylkää..
 
"Lissu"
Tota... jos mun äitini sanoisi mulle että jos eroat niin välit on poikki omaan perheeseen, niin ne olisi siitä hetkestä poikki mun äitiini. Ei toisen ihmisen elämään puututa tuolla tavalla. Voisitko itse sanoa omalle tyttärellesi, että hän ei saa erota, vaan pitää elää vaikka onnettomassa parisuhteessa koska sinä haluat niin? Kukaan terve ihminen ei tee noin omalle lapselleen!

Mä sanoisin, että lähde tuosta parisuhteesta. Tee äidillesi selväksi, että sinä päätät omasta elämästäsi. Jos pistää yhteydet poikki niin pistää. Sisaruksesi ehkä ovat järkevämpiä, tai sitten eivät. Ehkäpä sinun esimerkkisi antaa heillekin voimia elää omaa elämäänsä haluamallaan tavalla?

Tsemppiä! Älä jää tuohon suhteeseen, kuulostaa oikeasti aivan hirveältä.
 
Niin, voihan se olla vaikka mitä, mut sit on käyny harvinaisen paska tsägä et kaikki läheiset on niin sekasin.
Yleensä vaan kuulee, että nimenomaan uskonnossa painostetaan tolla, että koko perhe hylkää..
Läheisriipuuvs on sitä, kun eletään lähelä jotain voimakasta ilmiötä, mitä on mahdotonta käsitellä ja se voi tosiaan olla mikä vaan -saa koko pakan aina yhtä sekaisin -mä en tunne esim yhtään alkoholistin puolisoa (itseni mukaan lukien) joka kävis normaalista, ei niistä tiedä kumpi on hullumpi, se joka juo vai se joka yrittää leikkiä että meillä on kaikki hyvin ja tekee kaikkensa jotta perhe ei kärsi seurauksista ja ympäristö ei näe totuutta. Kun sitä peliä on pelattu monta sukupolvea moneen suuntaan niin kyllä siitä helposti tuommoinen sotku aikaansaadaan.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
rietas
Eli miehesi ei, kuten lupasi, pistänyt välejä äitiinsä poikki siksi kunnes hyväksyy sinut?

Miksi sun pitäis hyväksyä elämänkumppaninasi ihminen, joka dissaa sua, valehtelee sulle, vähättelee sua?

Hei tää on sun elämä. Se ainoa. Mieti nyt, olisiko se kuitenkin enemmän arvoinen kuin mitä nyt saat.
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja moekoe
Teille, jotka kyselitte, kyseessä on kyllä uskonto (jonka takia välit menisivät poikki), mutta en halua sitä sen enempää tässä eritellä.

Vanhempani ja sisarukseni ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita, enkä haluaisi menettää välejä heihin, siksi olenkin tässä tosi pahassa tilanteessa. En kestä enää miestäni, mutten voi erotakaan.
 
"terve"
Millaista teillä oli ennen miehen mahakipuja? Ehkä teillä voisi tilanne muuttua, jos saisitte apua miehen sairauteen. Jos ette ole kokeilleet, niin suosittelen testaamaan viljatonta ja sokerinta ruokavaliota. Meillä miehellä oli vuosikausia kipuja ja stressitilanteissa hän saattoi joutua jopa sairaalahoitoon. Uudella ruokavaliolla mies on päässyt kaikista vatsalääkkeistään eroon.
 
"vieras"
Toisessa ketjussa puhuit kuinka avoliitto ja esiaviollinen seksi on väärin. Niitä harrastetaan juuri tämän takia, että ei selviä vasta avioliitossa kuinka huono suhde onkin ja eroaminen on sitten paljon helpompaa.
 
Professional Griefer
Teille, jotka kyselitte, kyseessä on kyllä uskonto (jonka takia välit menisivät poikki), mutta en halua sitä sen enempää tässä eritellä.

Vanhempani ja sisarukseni ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita, enkä haluaisi menettää välejä heihin, siksi olenkin tässä tosi pahassa tilanteessa. En kestä enää miestäni, mutten voi erotakaan.



Elätkö sä muille vai itsellesi? Kumpi tekee sut loppupeleissä onnellisemmaksi, se että tuollainen itsekäs, manipuloiva ja uhkaileva perhe+mies ja hänen perhe jää taakse ja ehkä, hyvin mahdollisesti löydät uuden elämän ja piirit?
Vai se että jäät tuollaiseen itsekkääseen, manipuloivaan ja uhkailevaan perheeseen?

Mieti kymmenen vuotta eteenpäin. Jos suurin osa vuosista olisi tuon kuvailemasi kaltaisia siihen menessä.. olisitko tyytyväinen, että olet elänyt elämääsi niin?
 
rietas
Hihhulihei huolta nyt ei
Kuulostaa jehovantodistajilta. Ota yhteyttä uskontojen uhrit ry:hyn ja ota voimaote omaan elämääsi ilman kahleita. Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään. Uskontoyhteisöjen voimakeino on nimenomaan yhteisöstä eristäminen, mutta näytä niille, että olet riittävän vahva elämään itsenäisestikin! Tukea varmasti löytyy!
 
Vanhempani ja sisarukseni ovat minulle todella tärkeitä ja rakkaita, enkä haluaisi menettää välejä heihin, siksi olenkin tässä tosi pahassa tilanteessa. En kestä enää miestäni, mutten voi erotakaan.
Jos suhde on tuollainen "jos et tee niinkuin sanon, niin minä" ei se kyllä ole rakkautta vaan riippuvuutta ja pelkoa!
JOs sinä rakastat heitä aidosti, sinä jätät heille vapauden valita; elät elämääsi hyväksyen heidän valiuntansa, mutta et lähde olettamaan ja arvaamaan mitä he sinulta odottavat! Jos he rakastavat sinua, he eivät hylkää sinua ja jos hylkäävät, se ei estä sinua rakastamasta heitä, mutta sinun on vain hyväksyttävä heidän ratkaisunsa.
 
"vieras"
" En kestä enää miestäni, mutten voi erotakaan." Mitä sinulle sitten voi tarjota avuksi? Aika kamalaa jos elämä pitää elää noin ahdistavasti. Kuten joku sanoi, se on tosiaan sinun ainoa elämä ja sinä voit valita kuinka sen elät. Eikö siskosi ja äitisi rakkauteen kuulu se, että sinä olisit onnellinen? Tuota menoa sekä sinä, että miehesi ja kaikki lähellä olevat sairastuvat.

Jos et voi erota niin sitten kai teidän täytyy yrittää selvittää ongelmia oikein urakalla. Saada jonkinlainen balanssi, jossa kumpikin tekee kompromisseja ja tulee jonkin verran vastaan, luopuu jostain ja antaa periksi. Koittakaa päästä kunnan perheneuvolaan tai kirkon perheasiainkeskukseen selvittämään
suhdettanne, sinne pääsee vaikka ei kuulu kyseiseen kirkkoon. http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI
Toivottavasti teidän paikkakunnalla on tuo.

Jotain apua tilanteeseen on saatava. tsemppiä!
 
[QUOTE="Vieras";27714044]Asumusero ilman avioeroa?[/QUOTE]

Tämä olisi hyvä vaihtoehto, mutta millä eläisin? Olen taloudellisesti riippuvainen miehestäni (sekin vielä), koska vasta opiskelen, eikä minulla siis ole ammattia.
 
"vieras"
Tämä olisi hyvä vaihtoehto, mutta millä eläisin? Olen taloudellisesti riippuvainen miehestäni (sekin vielä), koska vasta opiskelen, eikä minulla siis ole ammattia.
No höpö höpö. Suomi on pullollaan sinkkuopiskelijoita. Opintotuki ja opintolaina ja osa-aikatyö. Et todellakaan pilaa elämääsi sekopäisten ihmisten kanssa. Ilmeisesti miehesi ja äitisi ovat saaneet jotenkin sinun päähäsi sellaisen ajatuksen, ettet pärjää ilman heitä.
 
[QUOTE="vieras";27714040]" En kestä enää miestäni, mutten voi erotakaan." Mitä sinulle sitten voi tarjota avuksi? Aika kamalaa jos elämä pitää elää noin ahdistavasti. Kuten joku sanoi, se on tosiaan sinun ainoa elämä ja sinä voit valita kuinka sen elät. Eikö siskosi ja äitisi rakkauteen kuulu se, että sinä olisit onnellinen? Tuota menoa sekä sinä, että miehesi ja kaikki lähellä olevat sairastuvat.

Jos et voi erota niin sitten kai teidän täytyy yrittää selvittää ongelmia oikein urakalla. Saada jonkinlainen balanssi, jossa kumpikin tekee kompromisseja ja tulee jonkin verran vastaan, luopuu jostain ja antaa periksi. Koittakaa päästä kunnan perheneuvolaan tai kirkon perheasiainkeskukseen selvittämään
suhdettanne, sinne pääsee vaikka ei kuulu kyseiseen kirkkoon. Kirkon perheneuvonta | Evl.fi - Suomen ev.lut. kirkko
Toivottavasti teidän paikkakunnalla on tuo.

Jotain apua tilanteeseen on saatava. tsemppiä![/QUOTE]

Se on kyllä totta, ja hätkähdinkin kun äitini noin minulle sanoi. Oletin, että hän olisi ollut tukenani jos niin kävisi. Itse asiassa tuota perheasiainkeskusta suositeltiinkin jo sieltä päivystyksestä (jonne minut ambulanssilla vietiin), kun kerroin mitä tässä on taustalla, eli riidoista tms. Miehen lupasi jo useamman päivää sitten tilata sinne ajan, mutta eipä ole soitellut.
 

Yhteistyössä