Mitä itsetehtyä 13v.pojalle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei mitään itsetehtyä!
Itse inhosin sitä kun sain aina mummolta jotain kudottua roskaa.
Tilaa vaikka joku rc auto tai kopteri kiinasta,50e panoksella saa jo jotain pientä millä pääsee alkuun.
 
vierailija
Tuon ikäiset on hankalia lahjottavia, vaikkei pitäisikään olla itsetehtyä. Riippuu tietenkin siitä, mitä osaat tehdä ja mistä kyseinen poika tykkää/tarvitsee. Joillekin ne harmaat, itsetehdyt villasukat on ihan toivelahja, joku toinen taas voisi arvostaa vaikka purkillista itsetehtyjä karkkeja tms. Tosi vaikea keksiä, kun ei tiedä lahjansaajasta mitään. Harrastaako poika jotain? Kannattaako jotain urheilujoukkuetta? Mistä on kiinnostunut, miten pukeutuu yms? Lahjakortti johonkin yhteiseen tekemiseen? Lupaat viedä vaikka syömään ja leffaan tai laskettelemaan/keilaamaan/kiipeilemään tai menette kesällä Linnanmäelle tms?
 
vierailija
Nyt on kyllä todellisuudentaju monelta hukassa.
Oikeasti, 13-vuotias poika on jo TEINI, ei mikään pikkulapsi.
Tuon ikäisille pojille 99% kaikki itsetehdyt lahjat on todella typeriä ja noloja, joku ehdotti vieläpä virkattua pokepallo-heijastinta.
Siis yläaste-ikäiselle teinipojalle virkattu heijastin?!
Ei voisi olla typerämpää lahjaa.
Osta 2 kpl leffalippuja,satavarmasti tulee käytettyä!
 
vierailija
Onkohan mun poika jotenkin erikoinen, tein sille lahjaksi heijastinpipon, ja tykkäs kovasti. Muita toiveita on lapaset/villasukat.
Kyllä se taitaa olla niin ettö jos kotona opetetaan arvostamaan itsetehtyä niin siitä ne sen oppii. Jos asenne on aikuislla tommonen et ei poika voi tykätä itsetehdyistä, ni eihän se sit tykkää....
 
vierailija
Onkohan mun poika jotenkin erikoinen, tein sille lahjaksi heijastinpipon, ja tykkäs kovasti. Muita toiveita on lapaset/villasukat.
Kyllä se taitaa olla niin ettö jos kotona opetetaan arvostamaan itsetehtyä niin siitä ne sen oppii. Jos asenne on aikuislla tommonen et ei poika voi tykätä itsetehdyistä, ni eihän se sit tykkää....
Kyllä,taitaa olla homppelin vikaa.
Ei kyse ole asenteesta vain tervettä järjenkäyttöä.Itse en ole tänäpäivänäkään arvostanut mitään kudottua rojua,ne on naisille ja juurikin hompsuille.
 
vierailija
Onkohan mun poika jotenkin erikoinen, tein sille lahjaksi heijastinpipon, ja tykkäs kovasti. Muita toiveita on lapaset/villasukat.
Kyllä se taitaa olla niin ettö jos kotona opetetaan arvostamaan itsetehtyä niin siitä ne sen oppii. Jos asenne on aikuislla tommonen et ei poika voi tykätä itsetehdyistä, ni eihän se sit tykkää....
Höpöhöpö mistään vanhempien asenteesta johdu, ettei teinipoikien ykköstoiveet ole yleensä villasukat tai lapaset.
Se on sitä teini-ikää että intressit on vähän jossain muualla kuin kutomisessa ja mummon nypläämien käsitöiden arvostuksessa.
Mahtava juttu että poikasi arvostaa käsityölahjoja, mutta älä nyt ota siitä kunniaa itsellesi erikoisen hyvänä kasvattajana.
Todennäköisesti poika vaan on vähän erikoinen nörtti, missä ei tietenkään ole mitään pahaa.
Suurinosa pojista ei tälläisiä kuitenkaan ole,joten ei kannata ottaa riskiä.
 
xcv
Höpöhöpö mistään vanhempien asenteesta johdu, ettei teinipoikien ykköstoiveet ole yleensä villasukat tai lapaset.
Se on sitä teini-ikää että intressit on vähän jossain muualla kuin kutomisessa ja mummon nypläämien käsitöiden arvostuksessa.
Mahtava juttu että poikasi arvostaa käsityölahjoja, mutta älä nyt ota siitä kunniaa itsellesi erikoisen hyvänä kasvattajana.
Todennäköisesti poika vaan on vähän erikoinen nörtti, missä ei tietenkään ole mitään pahaa.
Suurinosa pojista ei tälläisiä kuitenkaan ole,joten ei kannata ottaa riskiä.
Juu näin on, pullo kossua on aina varma lahja.

...ettet nyt vähän yleistäisi? Kyllä mä uskon että monikin 13-vuotias tykkäisi vaikka hienoista lapasista. Tietysti juuri tuo sosiaalinen paine "vain hintit tykkää lapasista" saa aikaan sen, ettei sitä uskalleta ääneen sanoa vaan esitetään ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Yleensä ottaen tuon ikäiselle on vaikea keksiä lahjaa ellei tunne lasta hyvin. Kiinnostuksen kohteet on niin erilaisia ja harrastusjututkin usein jo aika spesiaaleja juttuja.

Kaikki tietysti tykkää vähän eri jutuista, kasvatuksen tulos näkyy sitten siinä osaako teini kiittää kauniisti ja näyttää ilahtuneelta, vaikka lahja ei miellyttäisi yhtään.

Mun mielestä esim. sukat tai lapaset plus vaikka 10-20 euroa olisi aika kiva lahja. Jos lapsi vaikka kannattaa tiettyä urheiluseuraa, niin neulo sen väreissä?
 
vierailija
Juu näin on, pullo kossua on aina varma lahja.

...ettet nyt vähän yleistäisi? Kyllä mä uskon että monikin 13-vuotias tykkäisi vaikka hienoista lapasista. Tietysti juuri tuo sosiaalinen paine "vain hintit tykkää lapasista" saa aikaan sen, ettei sitä uskalleta ääneen sanoa vaan esitetään ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Yleensä ottaen tuon ikäiselle on vaikea keksiä lahjaa ellei tunne lasta hyvin. Kiinnostuksen kohteet on niin erilaisia ja harrastusjututkin usein jo aika spesiaaleja juttuja.

Kaikki tietysti tykkää vähän eri jutuista, kasvatuksen tulos näkyy sitten siinä osaako teini kiittää kauniisti ja näyttää ilahtuneelta, vaikka lahja ei miellyttäisi yhtään.

Mun mielestä esim. sukat tai lapaset plus vaikka 10-20 euroa olisi aika kiva lahja. Jos lapsi vaikka kannattaa tiettyä urheiluseuraa, niin neulo sen väreissä?
Kyllä, yleistän röyhkeästi ja uskon olevani oikeassa siinä ettei useimpien teinipoikien ykköstoive joululahjaksi ole tädin tai jonkun mummon kutomat lapaset.
Kannattaa miettiä, onko lahja oikeasti mieluinen sen saajalle vai onko kyseessä lahja jonka itse HALUAA antaa(eli sopii omaan imagoon).
Lähtökohtaisesti lahjan pitäisi olla epäitsekäs, sellainen joka ilahduttaa saajaa.
 
vierailija
Juu, 13-vuotias varmaan tosi innoissaan lähtee tädin kanssa kahden touhuamaan.
Tämä.
Varsinkin jos kyseessä on täti, jota näkee pari kertaa vuodessa ja ei ole mitenkään erityisen läheiset ja mutkattomat välit.
Epäitsekkäämpää olisi antaa pojalle lahjakortti ja mahdollistaa se että poika saa itse valita seuransa/mennä kavereidensa kanssa.
Vaikka itse olisit mielestäsi huippua seuraa, teini ehkä pitää kavereitaan vähän mielekkäämpänä seurana.
 

Yhteistyössä