Mitä joitte?

Mitä joitte silloin 18-kesäisinä ravintoloissa?

Mä äsken telkusta näin siiderimainoksen ja oikein havahduin ja kysyin mieheltäni, että sillo ku oltii nuoria, niin eihän silloin ollu siideriä? Mä en kyllä muista että nuorena olis siideriä ollu pahemmin, joku hämärä mielikuva mulla on lapsuudesta, että isällä olis ollu joskus jotain omenasiideriä, sellanen tummanvihreä lasipullo, joka oli ylhäältä aika sellanen suippo ja sitte joku valkoinen etiketti... Muistanko ihan väärin?

No kuitenkin meikä nuorena lipitti olutta (sehän oli sillo nelosta rafloissa, kolmosta ei kukaa juonu), lonkeroa, kossupalmaa (koskenkorva+vihreä palma) ja tietty sinisiä enkeleitä ja ampiaisia... :/
 
amlo
18-kesaisena en edes viela ravintoloissa kaynyt, vaan kaikki aika meni hevostallilla :D

Ehka joskus parikymppisena aloin kayda discoissa ja silloin maistui vesi, appelsiinimehu ja sprite, kun tuntikaupalla tanssi ja kuuma oli. Alkoholia en ole tarvinnut koskaan.
 
Silloin nuorempana tuli juotuaa Lahden sinistä ja kossu/kaakao/maito en muista sen "virallista" nimeä.

Nyt jos menen ulos niin saatan ottaa
ennen keskipäivää bloody Maryn, kuoharia appelsiinimehulla.
Iltapäivällä vinkkua
illalla sitten pelkkää rommi-kolaa.

Tosin viime aikoina/vuosina on toi ulkona käynti jäännyt, kun ei löydy paikkakunnalta mitään kivaa mestaa jonne mennä (lue 3,5 vuotta ettei ole päässyt ulos)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinttura:
Mitä joitte silloin 18-kesäisinä ravintoloissa?

Mä äsken telkusta näin siiderimainoksen ja oikein havahduin ja kysyin mieheltäni, että sillo ku oltii nuoria, niin eihän silloin ollu siideriä? Mä en kyllä muista että nuorena olis siideriä ollu pahemmin, joku hämärä mielikuva mulla on lapsuudesta, että isällä olis ollu joskus jotain omenasiideriä, sellanen tummanvihreä lasipullo, joka oli ylhäältä aika sellanen suippo ja sitte joku valkoinen etiketti... Muistanko ihan väärin?

No kuitenkin meikä nuorena lipitti olutta (sehän oli sillo nelosta rafloissa, kolmosta ei kukaa juonu), lonkeroa, kossupalmaa (koskenkorva+vihreä palma) ja tietty sinisiä enkeleitä ja ampiaisia... :/

Juu, se tais olla Sinistä enkeliä, ampiaista ja lonkeroa. Kalja oli jotenkin ihan kakkosluokan väen juomaa...siis heti silloin 18 vee.... Sitten kun olut tuli jotenkin muotiin, join aina Lahden Sinistä ja sitten tääl meillä päin oli Rakuuna-olutta sekä Husaaria (tumma olut). Niitä tuli sitten kans nautittua.... ja hei, just muistin, että valkkaria Spritellä! Olipa koktail! :eek: :LOL:
 
jaa mitähän sitä tuli juotua?!?

Alaikäisenä tuli juotua olutta mutta ku täytin 18 en ole olutta sen koommin juonut mastanu kyl aina suullisen joskus ja todennu et hyi helv.... kui pahaa. lisäks juotiin likkakaverin kanssa alaikäsenä kossua+ singabore slingiä ja sriteä... Oi niitä aikoja...

Mut sit kun aloin käymää baareissa ni täytyy myöntää et en muista
viskiä join kyllä mut ei sitä aina juotu... dementtia...
Nykyisin jos juon ni saatan juoda siideriä mut aika harvoin ja aina silloin tällöin isäni kanssa otetaan pienet konjakit kahvin kanssa =)
 
Sillo aikanaan tuli raflassa juotua lahen sinistä ja paukuista lähinnä valkovenäläistä, pommikoneita (en muista mitä piti sisällään, mut taju lähti kyllä...), chitaa ym. Kaikki paukut uppos. Nykyään ei raflat iske pätkääkään, eli en ole käyny pariin vuoteen missään. Mutta jos menen, niin kyllä valkkari/punkku/kuiva omppusiideri -linjoilla mennään :D . Enemmänkin tykätään kavereiden kanssa grillailla kesäaikaan tässä kotipihalla ja silloinkin maistuu nuo em. juomat.
 
Lonkeroa tuli juotua tai gin tonic, joskus amppari, rommi-cola tai sininen enkeli. Katselin Alkon drinkkikirjaa, mutta en koskaan tehnyt tai maistanut niitä sekoituksia, aina tuli juotua noita mainittuja eikä juuri koskaan olutta -hyi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja rentunruusu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Silloin nuorempana tuli juotuaa Lahden sinistä ja kussu/kaakao/maito en muista sen "virallista" nimeä.

:LOL: tuo siun KUSSU/kaakao/maito on sitä valkovenäläistä :p
uups painovirhe paholainen.


:whistle:

Miten mä muistelisin että valkovenäläinen ois ollut kahviliköörillä?! :/
Valkovenäläises on kahvilikööriä ja maitoa ainakin, sen verran tarjoilijahommista muistan vuosien takaa.
 
Joo ei ollut siideriä vielä 20 vuotta sitten, omenaviiniä ostimme joskus Alkosta ja aika harvoin tilasin mitään muuta kuin limua tanssiessa. Nykyisin maistuu kyllä tuo siideri kotonakin, olutta ei kestä mahani (turpoaa).
 
Ihan alussa juotiin Sinistä Enkeliä kun muuta paukkua ei tiedetty :whistle:
Sitten alkoi oppimaan juomaan kaljaa niin sitä tuopeissa. Ja isoissa.

Ja nykyään en käy ravintoloissa, mutta jos kävisin niin kaljaa edelleen ottaisin, ehkä välillä siideriäkin.
 
silloin 18v sitten ei tosiaankaan ollut siidereitä,joten paukkua tuli juotuu ja olutta.
tykkäsin kossu/russianista..ei mikään makee paukku,tai kossu/banani/cola,tai ilonen vesseli..olikohan kossua,kaakaota ja maitoo :eek:
nykysin ei uskalla ottaa ku siideriä,siihen nähen paukkuja ei ole tullut vuosiin juotuu.
eipä tuota ole tullut missään edes käytyykään.
 
Kuljin rokkipiireissä ja olutta juotiin. Drinksut oli jotenkin hienostelijoiden juomia... Nykyään en enää pysty juomaan olutta yhtään, en pidä mausta ja turvonneesta olosta, minkä siitä saa.

Nykyään jotain kevytsiideriä, valko- tai punaviiniä, kuoharia... väkeviä ei kestä pää.
 
Mä join sillon nuorena (en tosin vielä 18 veenä) AINA kolmos olutta.Samoin teen edeei iske mlleen.Muut eikäläiseen.Tai no, jos olutta ei oo ni sit mikä vaan menee sen tuuraajana.
Juu, ja sitte viski (jäillä) on kans ihan ok. Tosin ilman jäit parempaa
 
18-vuotiaana tulikin käytyä raflassa joka perjantai. Se oli muuten ihanaa aikaa - ei huolta huomisesta. Join bagardicolaa, viskiä spritilla, sinisiä enkeleitä tai pelkkää tuoremehua autoiluiltoina:p Eipä vaan ollut siideriä - milloinhan se onkaan ilmestynyt markkinoille? Lonkero maistui noihin aikoihin, mutta kalja oli jo menettänyt hohtonsa.
 

Yhteistyössä