Mitä jugurttia/viiliä?

Alkuperäinen kirjoittaja nyyrikki:
Mä olen aina antanut ihan sitä maustamatonta jogurttia ja laittanut itse sekaan hedelmäsoseita tai marjoja.
Tosin pikku-ukkeli syö ihan paljaaltaankin sitä.
Näin meilläkin. Herkkua on Bulgarianjukurtti pakastevadelmien kanssa.

En ole antanut niitä sokerijukurtteja ja -viilejä kuin hätätilassa. ;)
 
Minä taas annan ihan tavallista jogurttia jossa on sokeria! Vältän kaikkia rasvattomia ja lisäaineellisia tuotteita muutenkin, sokeri on paljon turvallisempi kuin kaikenmaailman lisäaineet. MOnessa jogurttipurkissa myös lukee että ei alle 3-vuotiaille.. just niiden lisäaineiden takia luulisin. Sokeria en muuten anna lapselle muuten!!
 
Mikset, Sofia, anna "tavallista" jugurttia ilman sokeria, siis maustamatonta..? "Tavallisissa" sokerijugurteissa on todella paljon sokeria ja usein myös lisäaineita. Ja aika harva täällä mainosti mitään kevytjugurtteja aspartaameineen lapselleen antavansa.
 
Kyllä meillä syödään ihan tavallisia Valion ja Arla-Ingmanin jugurtteja, litran pakkauksista ja pikkupurkeista ja kidiusta. Rasvattomia ei syödä kun niissä on yleensä aspartaamia ja sitä meillä ei käytetä. Viilit ei oikein uppoa tälle pienemmälle 1v9kk, mutta isomman herkkua (nyt4v) on vuoden ikäisestä ollut ihan tavallinen maustamaton viili, kanelilla maustettuna nykyään, jugurteista ei oikein koskaan ole välittänyt.
 
Meillä syödään maustamatonta jogurttia hedelmäsoseen tai marjojen kanssa. Tai sitten ihan pelkältään luomu-kevytviiliä, joka maistuu tosi hyvin. Sokerijogurtteja en syö itsekään, en siis myöskään anna niitä lapselleni. Meillä kyllä on muutenkin aika tiukka linja kaiken makean kanssa, kun lapsi ei osaa niitä vielä kaivata niin parempi olla ilman.
 
Meillä tällä hetkellä vielä maustamaton jukurtti hedelmäsoseen kera mutta harkinnassa juuri vaihtoa siihen mitä itsekin syödään...eli ihan tavallisia Valion,Arlan ja Ingman:in jukurtteja.
Rasvattomia meillä ei syödä aspartaamin takia...
Vaihtoa suunnitellaan siksi kun pienenpi on jo 1v2kk sekä siksi kun maustamattomat litraset jukurtit on ihan hurjissa hinnoissa. Halvimmillaan ollaan löydetty eräästä Siwasta 2,25eur/l ja kalleimmillaan eräästä K-kaupasta jopa huikeat 3,19eur/l. Yleensä käydään ostokset tekemässä Prismassa ja siellä hinta osuu suunnilleen tuohon keskelle... :p
 
Totta, että maustamattomien litrahinnat on korkeat, mutta meillä ainakin saa Alepasta Arlan Luonto+-juggea hintaan 1,90 ja Valion A+-juggea hintaan 2,20. Ja K-kaupassa toi A+ on jopa halvempaa kuin Alepassa, eli vain 1,99.
 
Yleensä Bulgarian jugurttia hedelmäsoseen kanssa, mutta myös tavallista sokerillista jugurttia jos edellämainittua ei satu olemaan. Välipalan päälle nappastaan aina xylitol-pastilli muutenkin, niin en jaksa panikoida satunnaisesta sokeriannoksesta.
 
Meillä syödään tavallisia Gefilus-jogurtteja, saapahan poika samalla annoksen maitohappobakteereja. Itsekin syödään samoja jogurtteja. Joskus annetaan maustamatonta & hedelmäsosetta. Meillä poika (1v2kk) ei kauheasti tykkää makeasta, joten ei se vähäinen sokeri pahaksi ole.
 

Yhteistyössä