mitä kaikkea huhuja te olette kuulleet lestadiolaisista?

  • Viestiketjun aloittaja "siira"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Seurakunnassa itse aktiivisena ihmisenä olen havainnut että lestadiolaiset eivät osallistu ev.lut.kirkon tilaisuuksiin. he käyvät vain omalla rukoushuoneellaan. Täysin erillään ovat. Tätä usein ihmettelen kun he ovat kuitenkin kirkon jäseniä.
ja höpö höpö. Itse entisenä lestadiolaisena tunnen monta jotka toimii pappina ev.lut seurakunnassa ja ovat silti itse lestadiolaisia.
 
vierailija
Kahdessa eri lestadiolaisessa yrityksessä työskennellyt ja molemmissa petettiin lupaukset ja huijattiin palkkauksessa. Käytetty härskisti hyväksi ja syytettiin laiskaksi. Työpäivät keskimäärin 10-11h
 
vierailija
On jotenkin jopa sairasta lukea , millasia ennakkoluuloja täällä kerrotaan. Huhhuh. Ihan normaaleja ihmisiä lestadiolaiset ovat. Lestadiolaisilla on vain erilaiset arvot, poiketen ei lestadiolaisiin. Ihan kuulkaa löytyy ikkunoista verhot ja pyykkikoneesta lasi, niiku kaikilla muillakin lestadiolais perheillä jota mä tunnen. Tietenkin löytyy myös lestadiolaisia jotka ovat syyllistyneet rikoksiin, mutta tämä ei tarkota että koko lestadiolais porukka olisi samanlainen. Jokaisesta ihmis porukasta valitettavasti löytyy sellainen joka seksuaalisesti ahdistelee, ryöstää tai tekee jotain muita vakavia rikoksia. On harmi kuulla, että osa kirjottajista luulee että jokainen yli 20v mies olisi ahdistelija tai että lestadiolaiset harrastaisivat intestiä. Mua jotenki oksettaa , miten jotku edes kehtaavat syyttää ja luulla noinkin vakavia asioita ihan normaaleista ja mukavista ihmisistä. Minä olen lestadiolainen joka meikkaa ja kuuntelee musiikkia ja elän oikein hyvässä ja onnellisessa perheessä. Jospa ette olisi niin ennakkoluuloisia ja fiksusti hyväksyisitte kaikki, niin saattaisi teidänkin elämänlaatu parantua. Minä hyväksyn kaikenlaiset ihmiset olivat he sitten lestadiolaisia tai vaikkpa kuuluis lgbt yhteisöön:)
 
vierailija
Jo on. Kaikkea teki menette uskomaan. v.lestaadiolaiset ja lestadiolaiset ovat ihan normeja ihmisiä niin kuin muutkin. Ainut ero on se, että me uskomme ei tavalla. Ja mistä te ikinä voitte tietää onko jokin v.lestaadiolainen tai lestaadiolainen enään uskomassa. Ja vaikka me olemmekin tällaisia, ei se tarkoita, että me kohtelisimme muita ihmisiä mitenkään huonommin. jos te ei lestadiolaiset valitatte että me kohtelisimme teitä jotenkin niin, että emme välitä niin ajatelkaapa, kohteletteko te meitä kuin olisimme tavallisia ihmisiä? tiedän että joitain lestaadiolaisia jopa pelottaa kertoa lähimmilleen ystävillekin omasta uskostaan, jotta he eivät alkaisi kiusaamaan. kaikenlaisia juoruja vain liikkuu, mutta ajatelkaa nyt vähän mitä uskotte.

T: v.lestaadiolainen tyttö
 

Yhteistyössä