Mitä kaikkea ihan parasta Mcdonalds sulle tarkottaa??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä sieltä löytyy tuotekohtaiset ravintosisällöt, allergiatiedot ja raaka-aineet. Pitää vaan valita tuote mitä haluaa katsella.

http://www.mcdonalds.fi/content/fi/syo/menu/kaikki-tuotteet.html
Kiitos tuosta, oikeesti :barefoot:
Rypsiöljyä en voi käyttää, mutta eikai siihen kuole jos maistaa... Ihmettelen, miten saavat sen maun pois, mutta kai se suolaton voi olis siihen liian kallista? Ei tarvis aromiaineita ainakaan:)
Sen hamun täytyy tulla siitä aineesta, mitä rasvaan laitetaan ja höyrystyneenä alkaa etoa. Onko siis pakko? :sick:
No, en kysy sieltä enkä kuitenkaan käy edes haistelemassa, mutta tämän löysin äsken:
https://safkanet.fi/2015/09/08/pikaruokaloiden-ranskanperunat/
Perunoisshan ei saa olla yhtään vihreää - mut senhän ne varmaan tietääkin, perusasioita:whistle:
 
vierailija
Tästähän oli tulla keskustelu... siitä mitä mäkkäri on ja mitä suuret jenkkifirmat on... siitä miten niihin suhtaudutaan lähtökohtaisesti huonosti. Mutta se oli sulle "negaa".

Okei. Vastataan vain alkuperäiseen kysymykseen sitten. Mäkkäri tarkoittaa mulle helppoa ja hyvää roskaruokaa. Jeps... sitä se tarkoittaa.
Mua taas kiinnostaa enemmän se että mistä kaikesta ihmiset tykkää siellä. Mulle se on mun nuoruus ja mun lapsille lapsuus. Se miten se on osa elämää ollu aina.
 
En ole oikein koskaan osannut arvostaa mäkkäriä. En tiedä, ehkä se ensimmäinen kerta kys. puljun tiloissa joskus 13-vuotiaana. Sitä ennen en ollut ikinä käynyt ns. roskaruokalassa.
 
vierailija
En ole käynyt enää vuosiin, koska niiden vartija pahoinpiteli siellä naisen joka yritti vain syödä hampurilaisen. Lisäksi on hätistetty ulos niitä, jotka tarvitsevat avustajakoiran.
 
vierailija
Parasta siellä on ne happy meal -lelut ja flyrry-jäde daim-rakeilla.
"Oreo-keksirouhe (Mondel?z, Espanja) :
Vehnäjauho, sokeri, kasviöljy (palmu), vähärasvainen kaakaojauhe (4,6 %), vehnätärkkelys, glukoosi-fruktoosisiirappi, nostatusaineet (E501, E503, E500), suola, emulgointiaineet (soijalesitiini, auringonkukkalesitiini), aromi (vanilliini).
Sundae– ja McFlurry™–jäätelö (Goldmilch, Saksa) :
Vähärasvainen maito, sokeri, herajauhe (maidosta), glukoosisiirappi, kerma, emulgointiaine (E471), stabilointiaineet (E412, E407), vanilja-aromi, laktaasientsyymi. Vähälaktoosinen."
Oletko noteerannut tuon, karrageenia:sick::poop:
 
vierailija
Jaa-a, käyn mäkkärissä noin kerran vuodessa jos sitäkään. Viimeksi viime vuoden kesäkuussa, sitä edellinen kerta oli noin kolme vuotta taaksepäin. En käy muissakaan hampurilaispaikoissa sen puoleen. Ja olen ylipainoinen, eli eikös mun pitäis suunnilleen asua mäkkärissä.
 
En ole koskaan pitänyt mäkkärin hampurilaisista, mutta viime raskaudessa euron juustot oli ainoa mitä sain pahoinvoinnin keskellä kurkusta alas. Sen koommin ei ole tehnyt mieli.... seuraavaa raskauspahoinvointia odotellessa :D
 
vierailija
Joskus viime vuosituhannella tuli käytyä. Sattui useamman kerran, että paikka oli siivoton. Siitä jäi päälle sellainen kammo, ettei tee mieli käydä vieläkään.

Yhden toisen ketjun hampurilaispaikassa riitti yksi ainoa käyntikerta. Kumimainen valmiiksi paistettu kananmuna hampurilaisen välissä oli sellainen kammotus, jota ei halua kokea toista kertaa.
 
"Oreo-keksirouhe (Mondel?z, Espanja) :
Vehnäjauho, sokeri, kasviöljy (palmu), vähärasvainen kaakaojauhe (4,6 %), vehnätärkkelys, glukoosi-fruktoosisiirappi, nostatusaineet (E501, E503, E500), suola, emulgointiaineet (soijalesitiini, auringonkukkalesitiini), aromi (vanilliini).
Sundae– ja McFlurry™–jäätelö (Goldmilch, Saksa) :
Vähärasvainen maito, sokeri, herajauhe (maidosta), glukoosisiirappi, kerma, emulgointiaine (E471), stabilointiaineet (E412, E407), vanilja-aromi, laktaasientsyymi. Vähälaktoosinen."
Oletko noteerannut tuon, karrageenia:sick::poop:
Mmmmm, nam nam.
Mitä enemmän lisäaineita ja E-ainesosia sen parempaa (y)
 
vierailija
Kahvi on hyvää siellä.
Se on totta, jopa luomumaitoa tarjolla:)
Unohdan aina, että niitä vastaavanlaisia ruokapaikkoja on muitakin. Hesessäkö käyttävät pansuolaa? Siitä on tullut muillekin migreeni - mut en tiedä, miten on nykyään. Siinähän on se lysiinihydrokloridi, mitä ei saa laittaa muualle kuin suolaan, millä varmistetaan se, ettei vaan käyttäisi liikaa. Kuka sen sitten on määrittänyt, en tiedä:-(
Joku vois välittää tiedon tuonne odottaville äideille kans, kiitos(y)
 
vierailija
Kovin harvoin käyn, mutta mun maun mukaan Mäkkäri voittaa Hesen ihan 6-0. Viimeksi taisin käydä syyskuussa Hakaniemen mäkissä kahvilla kun oli aikaa ennen bussin lähtöä. Kahvi ei oo hääviä.
 
vierailija
Kovin harvoin käyn, mutta mun maun mukaan Mäkkäri voittaa Hesen ihan 6-0. Viimeksi taisin käydä syyskuussa Hakaniemen mäkissä kahvilla kun oli aikaa ennen bussin lähtöä. Kahvi ei oo hääviä.
Mun mielestä 600-0. Mä 1 kerran kävin hesessä ja hinnat kauheet ja hampparit pelkkää majoneesia. Mäkin hampurilaiset kevyempiä ja terveellisempiä kanssa.
 
vierailija
Enpä arvannus silloin, mutta kun olin katsonut elokuvan Kaunis mieli, selvisi elokuvanteosta se törkeys, minkä näki vasta leikatuista pätkistä sillä videolla, mitä ei elokuvissa näytetä, toisella dvd-levyllä tietenkin.
Nuoremmille muistutukseksi, että John Nash oli elokuvan pääosassa ja jotenkin sairastui, mutta parani ainoastaan vaimon avulla / sen jälkeen, kun oli lopettanut lääkityksen. Ihmeellistä, että kun laittaa hakuun sen elokuvan ja siihen sanan pills, et pääse katsomaan sitä kohtaa VIDEOSTA. Tapahtuuko kaikkien elokuvien kohdalla, en viitsi kokeilla.
 

Yhteistyössä