Mitä lääkkeitä käytössänne endometrioosivaivoihin?

Kunhan tässä mietin. Etenkin te joilla suolistossa vaivaava endo.

Ei hemmetti tätä ei kestä, ei vaivaa joka kk mutta tarpeeksi usein kuitenkin ja nyt on taas sellainen kk että lyö koko vatsan kramppiin, suolentoiminnan sekaisin ja horkkamaisen vilun sekä kuumeen tunteen- kuumetta ei kuitenkaan ole.

Litalgin?
 
Mulla ei oo diagnoosia, mutta samankaltaisten oireiden takia mä pyörryn jos en ota kahta Litalginia puolta tuntia ennen kuin eka varottava tuntemus ilmestyy. Onneksi yleensä jotenkin aavistan hiukan etukäteen milloin kipu alkaa.

Olen sanonut lääkärillekin monesti että pyörtyilen mutta pitäisi kai käydä jollain spesialistilla. Asia vaan tuppaa unohtumaan kun muulloin se ei vaivaa. Paitsi nykyään myös oviskivut on sitä luokkaa että litalginit joutuu napsimaan silloinkin.
 
Koko 'roskan' poistattamista olen ajatellutkin, mutta mitä olen toisten alueen 'lapsiluku täynnä'- äitien kanssa keskustellut, täälläpäin tuntuu lääkärit melko nuivasti suhtautuvan toimenpiteeseen.

Vuoto on runsasta ja sain siihen aikanani kierukankin, se poistettiin kun menkat eivät hävinneet minnekään ja hormonaaliset eivät tunnu sopivan muutenkaan.

Pitäisi ottaa puheeksi seuraavalla gynen tarkastuksella. Jälleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28332550:
Munasarjoja tosin en sisällytä tuohon 'roskaan' :D
Hormonikorvaushoidolle ei ole mitään haluja.
Niin no samaa vikaa hormonivalmisteiden kanssa. Mutta ehkäpä pelkkä kiinnikkeiden poisto vois jo auttaa asiaa. Onkohan se vaan kun tuntuu olevan niin huonosti tunnettu vaiva, vai siksi että kipua vähätellään, että niitä lähetteitä ei hevillä heru eteenpäin.

Joskus kun olin kylläkin raskaana, juttelin aiheesta gynen kanssa, niin hän totesi vain että ei se voi olla endoa kun oon raskautunut superhelposti. Ei kylläkään osannut selittää miksi sitten olen pyörtyillyt 18 vuoden ajan ja joutunut olemaan vuosikaudet pahimmillaan saikulla jos paha päivä osuu väärälle päivälle. Monenmonta lääkettäkin tuohon määrättiin ennenkuin löytyi suunnilleen sopiva. Ei tosiaan panadolit, buranat tai miranaxit auttele mitään. Monesti etenkin työnantajat on varmaan pitäneet laiskana kun buranan pitäisi muka jeesata ja akka makaa vaan vessan lattialla. Mulla menee siis näkö ja kuulo ja tulee kauhea tuskanhiki, mutta en varsinaisesti kai pyörry. Tai luulisin ainakin että järki on tallella. En kylläkään pysty puhumaan kuin ehkä ihan hiljaa kuiskaamalla, mutta en kyllä tiedä kuuleeko kukaan sitä.
 
Mulla epäiltiin endoa ja tutkimuksia oltiin aloittelemassa ennen mun ekaa raskauttani, lääkäri oli melkoisen varma oireitten perusteella. Mutta kas, kohtapuoliin huomasinkin olevani raskaana ja se sit niinkuin jäi.....
Myös toinen raskaus alkoi helposti.

Mutta tämä kipu. Ja vuoto. Ja kertakaikkinen tuska. Mahavaivat. Ei jaksa, ei.
 

Yhteistyössä