Mitä lapset kertovat päiväkodissa hoitajilleen?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"utelias"
Niin, tässä vaan heräsi mielenkiinto liittyen tuohon toiseen ketjuun.

Eli mitä lapset puhuvat kodistaan/vanhemmistaan/perheestään hoitajillensa?
Noin niin ku yleisiseti ottaen?

Paljastakaa nyt vähän hoitatädit=)

Itse pelkään että muksut kertovat jotain tällaista

"taas äiti itki..." (olen niin herkkä että saatan tihrutella melkein päivittäin)

tai... "isi hilluu kalsarit jalassa pitkin päivää"

tai "taas isi jäi nukkumaan ja myöhästyi töistä" yms.

No, mites on ;)
 
"vieras"
Kyllä lapset kertoo aivan hulluja juttuja varmaankin. Ainakin vanhempainillassa eräs hoitaja sanoi, että "ei pidä uskoa mitä kaikkea lapset kotona päivähoidosta kertovat. Mekään ei uskota kaikkea mitä lapset kotoa kertovat. Hurjia juttuja kuulee".
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"Isi kutsuu mua ja äitiä paukkutytöiksi kun me aina paukutellaan." Kiva tietää :)
"Meidän isi juo aina kaljaa." ;)
Kuvakirjassa oli koira, jonka peräpää oli kuvan etualalla, koska sen häntää sai heiluttaa. Lapsi tokaisi ilahtuneena, että: "Se näyttää peesettä!" ...

Öö, onhan noita nyt ehtinyt kuulla seitsemän vuoden aikana aika paljon, usein ne unohtuu hyvinkin pian...

Eri asia on sitten kun olin laitoksessa hoitamassa huostaanotettuja lapsia ja mitä ne siellä keroilivat kotiaisoista piti ottaa vähän eri tavalla. Tai tietty päiväkodissakin otetaan jos on jotain huolestuttavaa tms.
 
"vieras"
Aika villejä tarinoita varmaankin koska hoitajistakin kerrotaan juttuja aika vinkeällä tavalla, kuten 'xx on sen miehen kanssa vapaaliitossa!' :D. Kysehän oli toki avoliitosta.
 
"kiki"
no meidän laps väitti että isi aina yrittää lyödä äitiä mut äiti pomppii kuin superpallo, tosiasiassa täysin tuulesta tempaistu juttu, aivan uskomaton juttu,sill äen ymmärrä mistä tuollaista voi edes keksiä.

Mutta mitä ilmeisemmin lapset saattaa höpöttää vaikka mitä juttuja. No joo sama lapsi aikoinaan väitti ettänalle tönii häntä koko ajan.
 
"Äiti ei Anna mulle salaattia" Oli päiväkodissa maistanut jotain, oli kysytty että tykkäsikö ja oli vastannut näin :D Ja kyllä, meillä kyllä saa salaattia, vihanneksia ja hedelmiä joten en tiedä mistä tämä tuli :)
 
"vieras"
[QUOTE="utelias";25493339]Niin, tässä vaan heräsi mielenkiinto liittyen tuohon toiseen ketjuun.

Eli mitä lapset puhuvat kodistaan/vanhemmistaan/perheestään hoitajillensa?
Noin niin ku yleisiseti ottaen?

Paljastakaa nyt vähän hoitatädit=)

Itse pelkään että muksut kertovat jotain tällaista

"taas äiti itki..." (olen niin herkkä että saatan tihrutella melkein päivittäin)

tai... "isi hilluu kalsarit jalassa pitkin päivää"

tai "taas isi jäi nukkumaan ja myöhästyi töistä" yms.

Kyllä ne lapset kertovat kaikesta sellaisesta joka jäänyt heitä mietityttämään. Pieni lapsi kun tulkitsee asioita omalla tavallaan, ahdistuu helposti jos ei ymmärrä ja vanhemmat eivät huomanneet lapsen hämmennystä. Esimerkiksi vanhempien riitely saattaa olla tällainen asia jota lapsi ei ymmärrä ja joka saattaa tuntua pelottavalta. Tosiasiahan on että lapset viettävät niin monta tuntia päivittäin päiväkodissa että on itsestään selvää että täällä hän myös pyrkii käsittelemään kodissa tapahtuneita asioita, siksi juuri onkin niin tärkeätä että vanhemmilla on nimetty hoitaja joka heidän lapsensa asioita erityisesti hoitaa ja jonka kanssa voidaan avoimesta asioista keskustella. Yhtälailla kun lapsi puhuu kotiasioista puhuu hän myös päiväkodin tapahtumista, ainakin vanhempien olisi tärkeä niistä tietää, silloin helpompi lasta kotona ymmärtää ja päinvastoin päiväkodissa ymmärretään lapsen käytöstä paremmin jos vanhemmat kertovat esim. matkoista, juhlista, lemmikkieläimen kuolemasta, isovanhempien sairastelusta tai hautajaisista ja monesta muusta lasta mietityttävästä asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
isi ja äiti aina riitelee ja äiti menee vessaan itkemään

äitillä kasvaa karvoja pimpistä

mä olin tuhma ja äiti löi mua kädellä poskelle

isin pierut haisee

kotona ei tartte totella kun ****** (hoitaja) ei ole siellä. äitii ei tartte totella

en nyt muista enempää, mutta onhan niitä kaikenlaisia.
 

Yhteistyössä