Mitä lapsettomuustutkimuksia tehdään NUKUTUKSESSA?? *tuli ajanvaraus*

Sain ajanvarauksen kuukauden päähän naistenpolille nukutukseen. Lapsettomuustutkimukset siis menossa eikä lapsettomuuden syy vielä selvillä.

Lääkäri viimeksi kysyi onko minulle tehty kaavintaa km:n jälkeen, sanoin ettei kertaakaan ole edes ultrattu saati kaavittu. Pillerin olen saanut kerran.
Mutta aika polille on 5.7 ja silloin km:stä on jo yli 2kk eihän silloin kait enää kaavintaa tehdä???

Ihmettelin kun lapussa ei lukenut miksi nukutetaan. Kysyttiin vain saanko tarvittaessa kotiin apua nukutuksen jälkeen ym. Puhuttiin samassa kaavakkeessa leikkauksestakin.

Onko tuo lappu jokin rutiinitoimepide joka lähetetään kaikille naistenpolille tulijoille?
Lapussa siis kyseltiin esitietoja leikkausta/nukutusta varten.

Jäi vain mietityttämään millaisia lapsettomuustutkimuksia tehdään nukutuksessa?
Kiitos jos joku viitsii kertoa, asia jäi vaivaamaan...
 
Humps
Mulle tehtiin tähystys (virallista nimeä en muista). Tavanomainen munasarjojen aukiolotutkimus ei onnistunut, joten kevyessä nukutuksessa tähystettiin alakautta. Samalla varmistettiin kohdun malli (epäiltiin kaksiosaiseksi).
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Humps:
Mulle tehtiin tähystys (virallista nimeä en muista). Tavanomainen munasarjojen aukiolotutkimus ei onnistunut, joten kevyessä nukutuksessa tähystettiin alakautta. Samalla varmistettiin kohdun malli (epäiltiin kaksiosaiseksi).
Miksi muuten nukutuksessa? Kun nykyään kovin moni tehdään vaan kokovartalopuudutuksessa? Tyyiin tekonivelet, eturauhasen höyläys...
 
aave
mulle tehtiin sellanen kohdun tähystys viime vuonna ja nukutuksessa se tehtiin. Tai sellainen humautus se vaan on. Ei sellaista pelkässä puudutuksessa voi tehdä. Sulta ap varmasti katsotaan kohdun tilanne ja että onko mitää esteitä munatorvissa tms.
 

Yhteistyössä