Mitä lastenvaate merkkejä arvostat?

  • Viestiketjun aloittaja Pampolina
  • Ensimmäinen viesti
Pampolina
Itse armottomana lastenvaatefriikkinä kysyn tälläistä.
Itse pidän Burberrystä,Gantista,Kenzosta,Timberlandista ja tietysti pampolinasta. Ylipäätään ns. merkkivaatteet kestävät hyvin ja ovat suosikkeja. (maanantai kappaleitakin aina on)
Sitten lista jatkuu phister&philinalla, ihanan värikkäitä vaatteita, cupcakella suloisia. Småfolkkia ostan paljon pojalleni. Tässä näin aluksi omia suosikkeja, listaa voisi jatkaa melko pitkälle....
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
En mitään.

Merkillä ei ole MITÄÄN väliä.
Ostan vaatteita sen perusteella mikä näyttää kivalta ja on käytännöllinen ja mukava päällä.
Mäkin ostan sen perusteella mikä näyttää kivalta ja mikä on käytännöllinen ja mukava päällä. MUTTA ennen näitä katson miltä merkiltä ostan. Vituttaa ostaa ihana paita, joka on ekassa pesussa pilalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
En mitään.

Merkillä ei ole MITÄÄN väliä.
Ostan vaatteita sen perusteella mikä näyttää kivalta ja on käytännöllinen ja mukava päällä.
Mäkin ostan sen perusteella mikä näyttää kivalta ja mikä on käytännöllinen ja mukava päällä. MUTTA ennen näitä katson miltä merkiltä ostan. Vituttaa ostaa ihana paita, joka on ekassa pesussa pilalla.
Mulla on sitten varmaan käynyt tuuri, kun en ole koskaan ostanut vaatteita jotka olis yhden tai edes kahden pesun jälkeen pilalla.

Tosin en ihan joka rättiä ostakaan. Mulle se "käytännöllinen" ehkä tarkoittaa sitten myös sitä, että vaate tuntuu laadukkaalta, eikä ole sellainen ohut riepu joka on jo suunnilleen valmiiksi kulahtanut ja muodoton.
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
En mitään.

Merkillä ei ole MITÄÄN väliä.
Ostan vaatteita sen perusteella mikä näyttää kivalta ja on käytännöllinen ja mukava päällä.
Mäkin ostan sen perusteella mikä näyttää kivalta ja mikä on käytännöllinen ja mukava päällä. MUTTA ennen näitä katson miltä merkiltä ostan. Vituttaa ostaa ihana paita, joka on ekassa pesussa pilalla.
Mulla on sitten varmaan käynyt tuuri, kun en ole koskaan ostanut vaatteita jotka olis yhden tai edes kahden pesun jälkeen pilalla.

Tosin en ihan joka rättiä ostakaan. Mulle se "käytännöllinen" ehkä tarkoittaa sitten myös sitä, että vaate tuntuu laadukkaalta, eikä ole sellainen ohut riepu joka on jo suunnilleen valmiiksi kulahtanut ja muodoton.
Mulle on monesti käynyt niin esim. Lindexin vaatteiden kanssa. Ne on kivoja, mutta niitä en enää osta. Ne on usein jo ekan pesun jälkeen nyppyisiä tai värit lähtevät.
 
km
Mulle on tärkeää, että vaate pysyy hyvännäköisenä pesusta pesuun. En halua haaskata rahaa vaatteisiin, jotka ovat 2 pesun jälkeen kulahtaneita. Erityisesti inhoan nukkaantuneita vaatteita.

Hyviksi olen omien kokemusten perusteella todennu seuraavat merkit: Lego, Esprit, Me&I, Tom Hillfiger. On muitakin, mutta näitä ostan eniten. Timberlandiin oon tosi pettyny, hintaansa nähden tosi sekundaa, samaten Burberryn neuleet menee yhtä nopeaa huonoksi kuin jotkut halpikset. Itse kun en osta mitään vaatetta pelkän merkin takia, vain ja ainoastaan laatu merkitsee. Yllätys itselleni oli se, että Halpa Hallin 10 euroa maksava Play Zone- gollegeasu on laadultaan parempi kuin vastaava Timberland tai muu!! Ostin tuon halpispuvun siksi, että siinä oli mieluinen kuosi, jollaista en ollut koskaan nähnyt millään muulla merkillä, ja yllätyin laadusta. Oli käytössä pojalla 1,5v ja siirtyi uudenveroisena seuraavalle, vaikka sitä oli pesty kymmeniä kertoja.Yhtään ei nukkaantunut, haalistunut eikä venynyt. Olen myöhemmin ostanu lisää Play Zoneja ja kaikki on olleet yhtä laadukkaita. Eli minä en henk koht maksa kyllä 90 euroa gollegeasusta siksi, että se on jonkin tietyn merkkinen, jos kympillä saan laadukkaamman.

Eli:monesti kalliit merkkivaatteet on laadukkaampia, mutta ei aina! Myös halpiksissa voi olla laatua ja taas kalliissa merkissä sekundaa. KUn jotkut vissiin ostaa vaatteita vain siksi että saavat näytellä lapsiaan merkkivaatteissa, silloinhan laadulla eioo väliä kunhan merkki näkyy kauas.
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Mä en fanita mitään merkkiä, vaan hyvää hinta-laatusuhdetta ja kauniita kuoseja. Merkkien palvonta on harvinaisen typerää.
Sinähän se fiksu olet!
Ei kai kukaan merkkien PALVONNASTA mitään ole puhunut. Olisiko sinulle mieluisampi kysymyksen asettelu tämä:
Mitkä ovat suosikki lastenvaatemerkkisi?
Mistä merkeistä pidät?
 
Minä todella arvostan vain itse tehtyjä tai jonkun pientuottajan tekemiä uniikkivaatteita, joista voi varmuudella sanoa missä ja kuka ne on tehnyt. Noiden peruskaupan vaatteiden kohdalla pohdin aina vähän ehkä liikaakin missä tai missä olosuhteissa se on tehty.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja Uuni:
Minä todella arvostan vain itse tehtyjä tai jonkun pientuottajan tekemiä uniikkivaatteita, joista voi varmuudella sanoa missä ja kuka ne on tehnyt. Noiden peruskaupan vaatteiden kohdalla pohdin aina vähän ehkä liikaakin missä tai missä olosuhteissa se on tehty.
mun mieheni on myös tarkka tässä asiassa. Haluaa, että ostetaan mahdollisimman paljon suomessa tehtyä tai käsintehtyä. Mutta pakko on ostaa ketjujenkin vaatteita, niitä suomessa/käsintehtyjä ei kertakaikkiaan oon tarjolla niin paljoa että voisi niillä kattaa koko vaatevalikoiman.
 
Pampolina
Monilla lastenvaateblogisteilla on pikku puoteja netissä, joissa tekevät ihania vaatteita tilauksesta. Mielestäni tosi kauniita ja työ ollut siistiä. Suosittelen lämpimästi kaikille.
 
Fiksu
Alkuperäinen kirjoittaja Pampolina:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiksu:
Mä en fanita mitään merkkiä, vaan hyvää hinta-laatusuhdetta ja kauniita kuoseja. Merkkien palvonta on harvinaisen typerää.
Sinähän se fiksu olet!
Ei kai kukaan merkkien PALVONNASTA mitään ole puhunut. Olisiko sinulle mieluisampi kysymyksen asettelu tämä:
Mitkä ovat suosikki lastenvaatemerkkisi?
Mistä merkeistä pidät?
Miksi ihmeessä hermostut? Minusta tällainen merkkilähtöinen keskustelu on harvinaisen typerää, koska merkki sinänsä ei takaa yhtään mitään. Korkeintaan kalliin hinnan. Tämä on minun mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus.
 
vieras
Play Zone, Lotta&Lassi, Ciraf,yms... ei olla koskaan ostettu kalliita vaatteita, kierrätetty on varmaan kymmenellä lapsella ja hyvin kelpaa vieläkin eteenpäin.. Lapset kun ei osaa lukea, minkä merkkinen vaate on milloinkin päällä ja lukutaitoisetkaan ei vaadi muuta.. Niin ja ei, meidän lapset ei kulje likaiset kuluneet ja halvan näköiset rytkyt päällä. Meidän lapset on näet kauniita ja suloisia ilman kaikenmaailman burberryn duffeleitakin =)
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja Uuni:
Minä todella arvostan vain itse tehtyjä tai jonkun pientuottajan tekemiä uniikkivaatteita, joista voi varmuudella sanoa missä ja kuka ne on tehnyt. Noiden peruskaupan vaatteiden kohdalla pohdin aina vähän ehkä liikaakin missä tai missä olosuhteissa se on tehty.
Minä myös, mutta ongelma on se, että vaikka vaate itse onkin suomessa tehty, kangas tuskin on ja se voi tulla ihan niistä samoista nylkynyrkkipajoista kuin se riistoketjunkin. Teen jonkin verran itse ja muuten ostan sitä mikä näyttää ja tuntuu hyvältä. Niinpä lapselta löytyykin ihan laidasta laitaan Cirafia ja Hilfigeriä
 

Yhteistyössä