Mitä maalit maksaa?

Muistaako kukaan mitä maksaa suurinpiirtein esim. Tikkurilan sisäseinämaalit? Siis hintatasoa edes suunnilleen, mulla ei ole näistä mitään käsitystä ja netistä löytyy hintoja yllättävän huonosti :kieh:
 
Ok, kiitos =)
Kodin ykkösen sivuilla taisi olla joku tarjousmaali 27,90/ 2,7 l, mutta siinäkin sanottiin että sävytys ei kuulu hintaan. Eli hyvä tietää että sävytys on muutaman euron eikä muutamaa kymmentä euroa tms.
Kiva kun on tosi epäkäytännöllinen ihminen ja ekaa kertaa remontti-innostuksen vallassa ja köyhäkin vielä, pitää yrittää vähän ottaa selvää kaikesta ettei suunnittele ihan mahdottomia :)
 
Sävytys riippuu tietty siitä millaiseksi sävytetään, kallein voi maksaa ehkä kympin tohon 2,7 litraan. Ja ei kannata mitään halpamerkkiä ostaa vaan kunnon tikkurilaa, mä ostin tytön huoneeseen k-raudasta halvempaa sisämaalia ja kostealla pyyhkiessä tarttuu rättiin väriä. :(
 
kotiäiti
itse olen maalannut seiniä remoplast tai joku muu vastaava edullinen seinämaali.
Muistaakseni senkin tikkurilan valmistama. 2,7L maksaa alle 20? ja säyvytys ei ole kuin 1-½-3 ?. Eli edullisestikin saa huoneita maalattua ja ihan yhtä hyvää on tullu ja pysyny maalit seinässä vaikka tahmatassun jälkiä pyyhitään pois.
 
Nirppis laiskana
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Sävytys riippuu tietty siitä millaiseksi sävytetään, kallein voi maksaa ehkä kympin tohon 2,7 litraan. Ja ei kannata mitään halpamerkkiä ostaa vaan kunnon tikkurilaa, mä ostin tytön huoneeseen k-raudasta halvempaa sisämaalia ja kostealla pyyhkiessä tarttuu rättiin väriä. :(
Mulla maksoi poitsun huoneen sävytys 2,7 litraan 18 euroa, mikä on hullua, kun itse se pohjamaali maksoi 22e, eli kannattaa tosiaan kysyä ensin sävytyksen hintaa. Ite en tajunnut, että on värin kirkkaudesta kiinni se hinta.
 
anteeksi olen tyhmä
mut mitä toi sävytys meinaa meinaako se siis jotai sävytettä tarkoitan siis et jos neutraalilsti haluu just jollai sävyl vaan maalata et laitetaanks se siihen päälle vai voiks sen laittaa pelkästää seinään

kyselen vaan
 
nirppis laiskana
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi olen tyhmä:
mut mitä toi sävytys meinaa meinaako se siis jotai sävytettä tarkoitan siis et jos neutraalilsti haluu just jollai sävyl vaan maalata et laitetaanks se siihen päälle vai voiks sen laittaa pelkästää seinään

kyselen vaan
Valkosena taitaa kaikki maalit olla, ja sitten siihen joku sävytys, eli pieni tilkaa väriainetta maalin sekaan ja sekoitus. Mutta kyllä valmiiksi sävytettyjäkin saa, niillähän voi maalata kanssa. Mutta pelkkää valkoista pohjamaalia ei voi laittaa, koska se imee likaa jne. Eli pohjamaalin päälle aina sitten pintamaali
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi olen tyhmä:
mut mitä toi sävytys meinaa meinaako se siis jotai sävytettä tarkoitan siis et jos neutraalilsti haluu just jollai sävyl vaan maalata et laitetaanks se siihen päälle vai voiks sen laittaa pelkästää seinään

kyselen vaan
Rautakaupassa maalit myydään siten että valitset värikartasta sävyn. Myyjä nappaa valkoista maalia sisältävän purkin hyllystä ja pistää sen koneeseen mihin syötetään sävyn koodi ja kone sekoittaa sulle sitten sen oikean värisen maalin.
 
Ripa
Maali voi olla huonolaatuista, vaikka merkkinä olisi Teknos tai Tikkurila. Tottakai myös nämä brändit myyvät halpismaaleja. Sävytyksen hinta määräytyy yleensä maaliin sekoitettavien väripastojen mukaan. Yleisimmät hinnat ovat noin 7- 9 senttiä millilitralta. Eli jos maaliin laitetaan 100ml pastaa hintaa tulee n. 9€ lisää.
 

Yhteistyössä