Mitä mä leipoisin aikuisvieraille?

Meille tulee tytön 5 v synttäreitä juhlimaan seuraava lössi eli 6 aikuista + 11 v ja 13 v. Yhtään muuta lasta ei tule. Meitä 2 aikuista ja siis päivänsankari.

Eli mitä leipoisin? Suolaiseksi teen kylmäsavulohi-purjo-piirakan ja kinkku-paprika-aurajuusto-piirakan (nuo 11- ja 13-v syö aurajuustoa) + salaattia + popkornia + vähän sipsejä ja dippiä.

Mutta mitä makeaa?
 
Viimeksi muokattu:
"Piika-äiti"
Juuri nyt on omenaherkkujen aika. Omenalohkoja voilla ja siirapilla silattuun kulhoon, päälle vähän kookosta ja mantelia sekä ohut kerros murotaikinaa. Tälle kaveriksi sulahtanutta nougatjätskiä tai vaniljakastike.
 
[QUOTE="Piika-äiti";22142688]Juuri nyt on omenaherkkujen aika. Omenalohkoja voilla ja siirapilla silattuun kulhoon, päälle vähän kookosta ja mantelia sekä ohut kerros murotaikinaa. Tälle kaveriksi sulahtanutta nougatjätskiä tai vaniljakastike.[/QUOTE]

Hyvää varmaan, mutta onkohan tarpeeksi juhlavaa... silleen että kuitenkin haluan että olisi joku kakku, on se sitten juustokakku tai muu (tavallinen täytekakku, sacher tms.).

Muoks. aikuisvieraiden ikähaitari on laaja eli noin 70-vuotiaasta nelilkymppisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin toi sacher-kakku olis juhlava ja aikuiseen makuun.
Mites joku caipirinha-juustokakku? Baileys-juustokakku?
Ja synttärisankari rakastaa sitä :).

En oo noita alkoholi-kakkuja koskaan koettanut... miten kuvailisit noiden makuja? Oon juonut bailesia, että se varmaan maistuu siltä, mutta jotenkin vaikeaa mieltää caipirinha kakkuun? Oon siis juonut sitä kyllä.
 
asian vierestä
Meille tulee tytön 5 v synttäreitä juhlimaan seuraava lössi eli 6 aikuista + 11 v ja 13 v. Yhtään muuta lasta ei tule. Meitä 2 aikuista ja siis päivänsankari.

Eli mitä leipoisin? Suolaiseksi teen lohi-purjo-piirakan ja kinkku-paprika-aurajuusto-piirakan (nuo 11- ja 13-v syö aurajuustoa) + salaattia + popkornia + vähän sipsejä ja dippiä.

Mutta mitä makeaa?
Onko se muka joku ihme? Meidän 5 - ja 8-v. on aina syöneet aurajuustoa.
 
Hmm... googlettelin ja alkoi kiinnostaa. Jos teen tuon caipirinha-juustokakun, mun pitää tehdä joku muukin, joka on perinteisempi. 5-v ei ehkä tykkää tuosta, vai onko kukaan maistattanut lapsella?
 
Viimeksi muokattu:
Nostan jos jollakin olisi ideoita...

Oisko kahelia, jos toinen olisi joku pieni lapsellinen teemakakku (hello kitty tms., mikä on tuon tytön mieleen nyt) ja toinen tuommoinen caipirinha-juustokakku?
 
Viimeksi muokattu:
Oon nyt surffaillut netissä ja alkaa tuntua, että tulossa on sacher-kakku ja joku pieni "lapsi-kakku" eli hello kitty tai vastaava kakku... miten sen toteuttaisi kun en oo hulluna marsipaaniin... hello kittyn kasvot saisi muutenkin tehtyä, mutta marsipaanista toki tasaisemmat.
 

Yhteistyössä