Mitä mä teen väärin?? vähähiilarinen ruokavalio

  • Viestiketjun aloittaja "wiia"
  • Ensimmäinen viesti
"wiia"
[QUOTE="eee";28128849]Laske huviksesi tuon esimerkkipäiväsi kalorit, veikkaan että se paljastaa kyllä mikset laihdu.[/QUOTE]

Kyllä laskenkin, mutta mä kulutan myös aikalailla päivän aikana. Salilla käyn ja lenkit koiran kanssa juoksen plus sitten uinti sekä kotona aerobiset harjotukset esim. kahvakuulaa tai jumppaa. En oikein usko että noi kalorit ei palais.
 
selkeehomma
[QUOTE="wiia";28128149]heips,
joo no esim. tänään olen syönyt aamupalaksi turkkilaista jugurttia jossa oli pinjansiemeniä sekä lusikallinen pellavarouhetta. Lounaaksi söin paistettua lohta ja parsakaalia ja salaattia, join vettä. välipalaksi taas jugua ja marjoja. Kahvia olen juonut mustana. Päivälliseksi naudan sisäfilettä kukkakaalimuussilla. Nyt iltapalaksi keittänyt munia ja pekonia kyytipojaksi siihen.[/QUOTE]

Jugussa on yllättävän paljon hiilaria. Itse söin sitä vain kerran päivässä pari ruokalusikallista marjojen ja kerman kanssa jälkkäriksi.

Rasvaa voit lisätä kyllä, se pitää nälkää hyvin eli sulata voita pihvin ja lohen päälle, tai tee kermakastike. Oliiviöljykin käy jos voi ei maistu. Eli harvemmat ateriat ja lisäät vähän rasvaa ettei tuu nälkä.
 
"wiia"
Jugussa on yllättävän paljon hiilaria. Itse söin sitä vain kerran päivässä pari ruokalusikallista marjojen ja kerman kanssa jälkkäriksi.

Rasvaa voit lisätä kyllä, se pitää nälkää hyvin eli sulata voita pihvin ja lohen päälle, tai tee kermakastike. Oliiviöljykin käy jos voi ei maistu. Eli harvemmat ateriat ja lisäät vähän rasvaa ettei tuu nälkä.
okei, kiitti vinkeistä :) mäpäs koitan jatkaa näillä etipäin :)
 
Seniori-Karppi
[QUOTE="wiia";28128852]ok, kai mun pitää sit jättää välipala ja iltapala pois vaikkakin mun annoskoot on nyt jo todella pieniä. Sitten ehkä elänkin sillä säästöliekillä. Pitää kokeilla.[/QUOTE]

Pari faktaa karppaamisesta.

1. Karppaaja EI syö koskaan mitään paloja. Karppaaja syö vain aamiaisen, lounaan ja päivällisen.

2. Näiden kolmen annoskoon ei pidä oll pieni. Ruokaa syödään niin että nälkä lähtee ja pysyy poissa monta tuntia, vähintään viisi.

3. Ratkaisevaa ei ole kalorimäärä, vaan se mistä kalorit koostuvat. Hiilarit alle 40 g / vrk, niin jopa laihtuu.
 
"martta"
Mä oon viisi viikkoa ollut dukan dieetillä, joka on vhh dieetti, mutta mm. rasvaton. Joka toinen päivä syön pelkkää proteiinia, joka toinen päivä proteiinia + kasviksia. Hedelmiä ja marjoja en syö yhtään. Päivittäin juon 2-2,5 litraa vettä ja rahkaa sekoitan joka päivä 2 rkl kauraleseitä. Harrastan liikuntaa joka päivä noin tunnin. Oon nyt laihtunut 9 kiloa ja olo on mitä mainioin. Syödä saa niin paljon kuin haluaa, kunhan pysyy sallituissa ruoka-aineissa.
 
Seniori-karppi
[QUOTE="eee";28128903]Eii mun mielestä tuosta kyllä rasvoja puutu, en ihan ymmärrä miksi niin moni on sellaista kommentoinut :O[/QUOTE]

Ap ei ole kertonut määriä. Ainoastaan kertonut, että annoskoot ovat pieniä. Siksi rasvan puute tulee mieleen.
 
"Lis"
[QUOTE="Lis";28126165]Mulla toimi kuin unelma, -20kg poissa. Mutta mina kylla soin enemman South Beachin mukaan, eli en kayttanyt elainrasvoja paljoakaan.[/QUOTE]

20kg lahti tosi nopeaan syyskuu - nyt. Ei vasyttanyt, pirtea olo on ollut koko ajan. Soin kolme kertaa paivassa, mutta tosiaan en paljoa elainrasvaa, mutta oliivioljya kylla ihan reilusti.
 
"wiia"
[QUOTE="Tiina";28128913]Toi väsymys johtuu ketoosista, eli menee ohi kun pääset vauhtiin.
Vettä 2 litraa päivässä.
Muista myös kun siirryt normaaliin ruokailuun kilot tulee takaisin...[/QUOTE]

tän pitäis olla elämäntaparemontti et jos vaan lähtee toimimaan niin tällä mennään :)
 
Seniori-Karppi
[QUOTE="Lis";28128953]Miksi tasta rasvanpuutteesta aina toitotetaan? En usko siihen alkuunkaan, itse laihdun ainoastaan jos rajoitan myos rasvan saantia.[/QUOTE]

Saat olla vapaasti uskomatta. Mutta me, jotka olemme kokeneet karppauksen tehon, tiedämme kuinka pitää tehdä jos karppaa. Jos ei halua syödä paljon rasvaa, voi laihduttaa muilla konsteilla. Itse en niihin muihin konsteihin koskaan pystynyt, mutta karppaamalla lähti kaksi vuotta sitten 22 kg.
 
"Vilma"
Voi herran jestas, ethän sä voi olla syömättä hiilareita jos meinaat noinkin paljon liikkua. Itse testasin joskus huvikseni vhh-ruokavaliota, mutta koska harrastan paljon liikuntaa, se tyssäsi kyllä tosi nopeasti siihen, että erään lenkin jälkeen makasin velttona lattialla melekin taju kankaalla. Jos liikut paljon, tarviit myös hiilareita!! Kunhan syöt sitä kohtuudella, laihdut varmasti.
 
Seniori-Karppi
[QUOTE="eee";28128972]Mutta jos hän on syönyt turkkilaista jogurttia x 2, pinjansiemeniä, lohta ja pekonia, niin kyllä niistä väistämättä rasvaa kertyy.[/QUOTE]

Jos syö pari desiä jogurttia, 5g siemeniä, alle 100 g lohta ja pari pekonin siivua, niin eipä niistä paljon tule.
 
"Lis"
Saat olla vapaasti uskomatta. Mutta me, jotka olemme kokeneet karppauksen tehon, tiedämme kuinka pitää tehdä jos karppaa. Jos ei halua syödä paljon rasvaa, voi laihduttaa muilla konsteilla. Itse en niihin muihin konsteihin koskaan pystynyt, mutta karppaamalla lähti kaksi vuotta sitten 22 kg.
Mina myos karppaan, ns. hyvakarppaan, ja -20kg on lahtenyt. Itseasiassa olen karpannut jo kymmenisen vuotta, myos alakarpilla, ja laihdutin nyt raskauskiloni.

Itse olen huomannut etta en todellakaan voi syoda rajattomasti rasvaa.
 
"jada"
3. Ratkaisevaa ei ole kalorimäärä, vaan se mistä kalorit koostuvat. Hiilarit alle 40 g / vrk, niin jopa laihtuu.
Paitsi että jos podet kilpirauhasen vajaatoimintaa, noin vähillä hiilareilla saat kroppasi totaalisen sekaisin. T4->T3 -konversioon tarvitaan 100-150 g hiilareita per päivä.

Jännittäväksi homma menee silloin, jos olet nainen ja kärsit sekä PCO:sta että kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Moni PCO:ta poteva hyötyy vähähiilarisesta ruokavaliosta, mutta kilpparin vajaatoiminta pahenee, jos ruokavaliosta karsitaan hiilareita liikaa.
 
Pari faktaa karppaamisesta.

1. Karppaaja EI syö koskaan mitään paloja. Karppaaja syö vain aamiaisen, lounaan ja päivällisen.

2. Näiden kolmen annoskoon ei pidä oll pieni. Ruokaa syödään niin että nälkä lähtee ja pysyy poissa monta tuntia, vähintään viisi.

3. Ratkaisevaa ei ole kalorimäärä, vaan se mistä kalorit koostuvat. Hiilarit alle 40 g / vrk, niin jopa laihtuu.

Ja höpö höpö tuo 3 kertaa päivässä. Ei ole olemassa mitään tollasta sääntöä. Monet karpit syö 5 ateriaa päivässä. Minä syön 2 jokaisen pitää löytää oma itselle sopiva tapa.
Toisekseen karppaus tai VHH EI OLE DIETTI.
. Toivoo yksi hyvin pitkän linjan karppi
 
Seniori-Karpi
[QUOTE="Lis";28129007]Mina myos karppaan, ns. hyvakarppaan, ja -20kg on lahtenyt. Itseasiassa olen karpannut jo kymmenisen vuotta, myos alakarpilla, ja laihdutin nyt raskauskiloni.

Itse olen huomannut etta en todellakaan voi syoda rajattomasti rasvaa.[/QUOTE]

No eihän sitä rajattomasti syödäkään, ei laihdutuksessa eikä ylläpidossa.
Laihdutukseen useimmille sopii tämä jako:
Alle 40 g hiilaria
Prodea yhtä monta grammaa kuin tavoitepaino kiloina
Rasvaa 200 g
 
Seniori-Karppi
Ja höpö höpö tuo 3 kertaa päivässä. Ei ole olemassa mitään tollasta sääntöä. Monet karpit syö 5 ateriaa päivässä. Minä syön 2 jokaisen pitää löytää oma itselle sopiva tapa.
Toisekseen karppaus tai VHH EI OLE DIETTI.
. Toivoo yksi hyvin pitkän linjan karppi
Minun mielestäni laihdutusvaiheen karppaus on dietti, siinä missä mikä muu tahansa laihdutusruokavalio. Ylläpito on erikseen.
 
"wiia"
[QUOTE="Vilma";28128975]Voi herran jestas, ethän sä voi olla syömättä hiilareita jos meinaat noinkin paljon liikkua. Itse testasin joskus huvikseni vhh-ruokavaliota, mutta koska harrastan paljon liikuntaa, se tyssäsi kyllä tosi nopeasti siihen, että erään lenkin jälkeen makasin velttona lattialla melekin taju kankaalla. Jos liikut paljon, tarviit myös hiilareita!! Kunhan syöt sitä kohtuudella, laihdut varmasti.[/QUOTE]

Tätä mä olen pohtinutkin, väsyttää meinaan ihan kamalasti, tai et puhti on pois. Joo toi kuvaa hyvin toi et taju lähtee koska välillä on tuntunu ihan siltä!
 
selkeehomma
[QUOTE="wiia";28129096]Tätä mä olen pohtinutkin, väsyttää meinaan ihan kamalasti, tai et puhti on pois. Joo toi kuvaa hyvin toi et taju lähtee koska välillä on tuntunu ihan siltä![/QUOTE]

Ennen liikuntaa kannattaa syödä normaali karppiateria, antaa laskeutua ja just ennen reuhtomista reilusti pähkinöitä. Niissä on hyviä rasvoja, mutta myös sitä hiilaria polttoaineeksi.

Karpatessa ei kuulu olla nälissään ja nälissään ei kannata liikkumaan lähteä.
 
"Lis"
No eihän sitä rajattomasti syödäkään, ei laihdutuksessa eikä ylläpidossa.
Laihdutukseen useimmille sopii tämä jako:
Alle 40 g hiilaria
Prodea yhtä monta grammaa kuin tavoitepaino kiloina
Rasvaa 200 g
Esim. minulla ei toimi. Olin alakarpilla monta vuotta, paino pysyi aina samana, vasta rasvan vahennys ruokavaliossa laihdutti minut nykyisiin mittoihini.
 
"eee"
Jos syö pari desiä jogurttia, 5g siemeniä, alle 100 g lohta ja pari pekonin siivua, niin eipä niistä paljon tule.
Jos hän on syönyt 2 krt päivässä jogurttia, niin kyllä luulen että siitä on tullut enemmän kuin pari desiä yhteensä. Eikä ap ole maininnut mitään kummallisen pienistä annosko'oista, että jos nyt oletetaan että hän syö ihan normaaleja perusannoksia, niin tuskinpa kyseessä on ollut alle 100 g lohta.

Niin, kananmunia en vielä maininnutkaan, niistäkin saa rasvaa ja niitäkin ilmeisesti meni sentään useampia.
 
selkeehomma
[QUOTE="eee";28129148]Jos hän on syönyt 2 krt päivässä jogurttia, niin kyllä luulen että siitä on tullut enemmän kuin pari desiä yhteensä. Eikä ap ole maininnut mitään kummallisen pienistä annosko'oista, että jos nyt oletetaan että hän syö ihan normaaleja perusannoksia, niin tuskinpa kyseessä on ollut alle 100 g lohta.

Niin, kananmunia en vielä maininnutkaan, niistäkin saa rasvaa ja niitäkin ilmeisesti meni sentään useampia.[/QUOTE]

Minä laihduin 15 kiloa kolmessa kuukaudessa. Söin pekonia, paistoin munat reilussa voissa, salaatti ui öljyssä, join kermaa välipalaksi suoraan purkista, paistoin lihat voissa ja päälle voinappi ja kermakastike, paistoin kasvikset voissa ja muusasin kukkismuusiin voita useita kymmeniä grammoja. Päälle pähkinät ja kermajuusto ja ruokien omat rasvat. Metukkaakin söin ja homejuustoa.

Kyllä, rasvalla laihtuu ainakin jotkut ja kyllä, ap syö minun näkökulmastani tosi vähän rasvaa.
 

Yhteistyössä