mitä mieheni teki, et halua tietää

  • Viestiketjun aloittaja vaimo ja äiti
  • Ensimmäinen viesti
vaimo ja äiti
Pakko purkautua johonkin.. Ollaan oltu yhdessä lähes 15 vuotta, on 3 lasta, lemmikkejä ja talo. Nuorin lapsi on ihan pikkuvauva.
Mies kysyi että haluanko erota, luulin että vika on minussa ja sanoin että yritetään vielä, lupaan olla mäkättämättä kaikesta.
Sitten se kuitenkin sanoi että on pettänyt kerran, ja kaiken huipuksi tämän nuorimman syntymän jälkeen. Valehteli että on töissä koko yön ja tuli seuraavana päivänä. Minä olin yksin hoitamassa lapset ja kodin.
Se ei suostu sanomaan kuka se oli, eikä milloin se tapahtui. Se on ollut lähes joka viikko yön pois kotoa, jossain kapakoissa joten en voi päätellä milloin se tapahtui. Kuulemma oli vaan yhden illan juttu, eikä pidä siihen yhteyttä.
Mies ei ole ikinä ennen pettänyt näiden vuosien aikana ja on aivan uskomatonta että se pystyi sen tekemään..

Mies sanoi että hänestä tuntuu ettei meidän välillä ole paljon mitään ja että on kasvettu erilleen kun oltiin silloin ihan pentuja kun alettiin seurustella.
On pyydellyt anteeksi ja itkenyt, kysyi että voinko vielä yrittää jos saataisiin toimimaan avioliitto. Kysyin että haluaako se tosiaan minut, niin mietti aika pitkään vastausta ja sanoi että ainakin lasten takia.

Sitten se sanoi että ehkä kuitenkin pitäisi erota, että minä ansaitsen jonkun paremman eikä se ole elämää ettei pysty enää luottamaan.

Olisin kuitenkin valmis aloittamaan puhtaalta pöydältä, koska rakastan sitä liikaa enkä halua jatkaa ilman sitä. Sen pitää kuulemma ajatella kunnolla että mikä on parasta. Se ei selvästikään enää rakasta minua niinkuin ennen, kun itse sanoi sellaista.

Välillä tuntuu että voisin hirttää sen munistaan ja ärsyttää ettei se edes paljasta kuka se akka oli! Ja seuraavassa hetkessä haluaisin että oltaisiin ihan oikea perhe.

Se ei myöskään ole pitkään aikaan tehnyt muuta kuin omia juttujaan. Me ei olla käyty perheenä yhtään missään vauvan syntymän jälkeen. Oltiin samassa autossa viimeksi kun tultiin synnäriltä. Se ei auta lastenhoidossa, eikä kotihommissa. Kotona se vain räplää puhelintaan ja tiuskii meille..

Haluaisin takaisin sen mitä meillä joskus oli, miehestä on tullut aivan outo ihan viime aikoina. Mutta onkohan se ero kuitenkin välttämätön ratkaisu, pettämistä en voi antaa anteeksi mutta voin siitä huolimatta yrittää jatkaa..

Pitkä teksti, mutten ole kertonut tästä kellekään ja haluaisin vertaistukea..
 
"vieras"
Jos haluat(te) vielä yrittää, niin sopikaa vaikka ihan paperin tai kalenterin kanssa milloin teette jotain kahdestaan, milloin perheenä. Samoin sovitte vastuualueet kodin- ja lastenhoidossa, laittakaa ylös kuka tekee mitäkin ja milloin mie shoitaa lapsia niin että saat vapaata. Ihan turha yrittää enää mitään jos mies jatkaa samaa rataa ja on aina poissa. Nuo auttoi meillä silloin kun halusin erota.
 
"vieras"
No eihän se ero välttämätön ole jos sinulle kelpaa tiuskiva, omissa jutuissa pyörivä, perhettään laiminlyövä pettajä, jolle et voi antaa anteeksi ja joka miettii eroa. Hauskaa siitä ei välttis tule, mutta onpahan suhde.
 
lkm
sun miehes ei halua enää jatkaa teidän juttua. kerto sulle jo kaikki syytki miks sun ei pitäs haluta. luulen että toi ei oo enää susta kiinni. ja luultavasti ei ollut pelkästään yhden illan juttu vaan on jo muuttunut suhteeksi.
 
on niin surullista, kun ihmiset ei tajua sitä, millaiseksi elämä muuttuu, kun tulee lapsia. ainainen väsymys ja oman ajan puute muuttaa ihmistä, sitten luullaan, että puoliso on vaan kertakaikkiaan muuttunut ärsyttäväksi väsyneeksi kiukuttelijaksi. kun vaan jaksettais me kaikki elää tää pikkulapsiaika niin, että hyväksytään se asia, että pitkään jatkunut unenpuute muuttaa ihmistä negatiiviseen suuntaan, mutta asia muuttuu taas paremmaksi lasten kasvaessa.. teillä tilanne tietysti rankempi, kun pettämistä ym muuta paskaa taustalla.. mutta kuitenkin.. just toi, että aletaan ihmetellä sitä, miten ei oo enää yhteistä aikaa, puheenaiheita tms.. sellasta se vaan on, kun on lapset pieniä ja elämä pyörii niiden ehdoilla suurimmaksi osaksi... toivottavasti teillä onnistuu, osaat antaa anteeksi, ja mies todella pyytää kanssa, ja pääsisitte jatkamaan elämää yhdessä eteenpäin!
 
Mun mielestä vaikuttaa siltä, että mies ei enää halua jatkaa liittoanne, mutta ei vaan saa itse sitä sanotuksi. Käyttäytyy huonosti ja latelee sinulle suhteenne huonoja puolia, jotta sinä tekisit aloitteen eroon.

Tuo ei ole se tapa miten itse haluaisin olla parisuhteessa/perheenä. Eroaisin.

P.S. Mielestäni vaikuttaa hyvin vahvasti siltä, että miehellä on jo uusi suhde. Ei vaan halua sitä myöntää, jotta ei olisi tässä se "paska jätkä".
 
"Vieras"
Kaiken voisi pelastaa, JOS mies niin haluaisi. Valitettavasti ei siltä kuulosta. Ensin miehen pitäisi avautua sulle, kertoa kaikki rehellisesti tästä sivusuhteesta, ja haluta tehdä teidän suhteen eteen töitä. Pariterapia voisi auttaa keskusteluyhteyden avaamiseen.

Meillä esikoisen kanssa vähän sama juttu, minä hoidin paljolti lasta yksin ja olin toooodella väsynyt. Mies koki jäävänsä ulkopuolelle, ei puhua pukahtanut mitään ja minä tiuskin jos jotain sain suustani väsymykseltä ulos. Sit pommina sain selville että mies oli jutellut toisille naisille netissä ja tavannutkin yhden kerran. Seksiä tai mitään ihastumista ei mitä ilmeisimmin ollut, koska sain selville senkin että mies oli näille naisille kertonut ennen sitä olevansa varattu, joten häntä ei kiinnosta mikään sen kummempi juttu. Omien sanojensa mukaisesti halusi vaan juttuseuraa.....

Nyt meidän suhde on paljon parempi kuin koskaan. Mutta mies todella halusi muuttaa asioita, minä myös. Nyt vedetään yhteen hiileen, molemmat osallistuu kodinhoitoon ym ja vietetään aikaa perheenä ja YHDESSÄ. En ehkä koskaan 100% luota mieheeni, mutta 90% kyllä.

Ollaan nuoria, tämä oli meille ihan hyvä ja arvokas kokemus. Kasvettiin molemmat, nuorina kun mekin ollaan kimppaan menty....
 

Yhteistyössä