Mitä mieltä 12vee tytöstä, joka haluaa pukeutua kokonaan mustaan?

Mun siskot siis täytti just 12 vuotta ja haluavat kaiken olvan mustaa :/ mustat takit, kengät, pipot, vaatteet yleensäkkin. Ja tupeeraavat tukkansa, laittavat ripsarit ja kajaalit...

Mä isosiskona oon vähän huolestunu tuollaisesta menosta ja oon yrittänyt puhua äitin kanssa siitä. On kyllä samaa mieltä kanssani,ettei 12 vuotiaalle tytölle sovi sellainen pukeutuminen. Mutta luulen, ettei se saa ruotuun heitä, eikä ymmärrä nuorisojuttuja nykyaikana.

Oonko huolestunut turhasta? Sopiiko tuo pukeutuminen tytseille?
 
No niin kauan kun se on tasan pukeutumista, niin mikä sun mielestä siinä on huolestuttavaa?

Mä huolestuisin sitten, jos alkavat lintsata koulusta, vetää viinaa, pyöriä oudoissa porukoissa, viillellä ranteitaan, uhrata varpusia tmv.

Mutta ei pelkkä pukeutuminen tai ulkonäkö yleensäkään musta vielä huolestumisen aihe. Kausia tulee ja menee, olen mahtanut itsekin olla näky 12-13-vuotiaana.
 
Heh. Mulla oli tuossa iässä tukkakin musta ja niitä kuvia kun lähemmin tarkastelee, niin kuolemaltahan mä näytin. Se vaihe meni kyllä aika nopeasti ohi ja sain omassa tahdissa siitä luopua ilman mitään ihmettelyjä. Sitä seurasikin tosin sitten mm. puunhalaaja-look (isoja kauhtuneita vaatteita, hameita ja neuleita), "nuorikapinallinen" (ehkä aavistuksen punkahtava), hoppari, täti-kausi, pikkutyttö (värit oli ihkuu ja silleen niinku!!), jätkä yms.

Kai mä silti suht' normaali nykyään kuitenkin olen? Vaatetuskaan muista poikkee. En vaan ymmärrä miksi se pukeutuminen niin huolestuttaa, varsinkin jos käytös on kohdallaan :) Murrosiässä pitää päästä kokeilee
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No niin kauan kun se on tasan pukeutumista, niin mikä sun mielestä siinä on huolestuttavaa?

Mä huolestuisin sitten, jos alkavat lintsata koulusta, vetää viinaa, pyöriä oudoissa porukoissa, viillellä ranteitaan, uhrata varpusia tmv.

Mutta ei pelkkä pukeutuminen tai ulkonäkö yleensäkään musta vielä huolestumisen aihe. Kausia tulee ja menee, olen mahtanut itsekin olla näky 12-13-vuotiaana.
niin ymmärrän pointin, mutta pelkään, että se menee sellaiseks.Ne on niin rebel jo nyt niin mitä ne on sitten yläasteella?! :ashamed:
halusin, että ne olis vielä sellaisia pikkutyttöjä, niinku ne onkin muhun verrattuna. Ehkä mä oon vaan yliherkkä, ja kalkkis :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No niin kauan kun se on tasan pukeutumista, niin mikä sun mielestä siinä on huolestuttavaa?

Mä huolestuisin sitten, jos alkavat lintsata koulusta, vetää viinaa, pyöriä oudoissa porukoissa, viillellä ranteitaan, uhrata varpusia tmv.

Mutta ei pelkkä pukeutuminen tai ulkonäkö yleensäkään musta vielä huolestumisen aihe. Kausia tulee ja menee, olen mahtanut itsekin olla näky 12-13-vuotiaana.
niin ymmärrän pointin, mutta pelkään, että se menee sellaiseks.Ne on niin rebel jo nyt niin mitä ne on sitten yläasteella?! :ashamed:
halusin, että ne olis vielä sellaisia pikkutyttöjä, niinku ne onkin muhun verrattuna. Ehkä mä oon vaan yliherkkä, ja kalkkis :snotty:
:hug: Etkä ole. Ja mä ymmärrän sen huolen.

Mutta esitin kysymyksen juuri siksi noin, koska itse olet "liian lähellä", niin huolestut asiasta, joka (ainakin mun käsittääkseni) on tuossa iässä suhteellisen normaalia.
Totta kai kannattaa vähän katsoa perään ja tarkkailla, alkaako siihen liittyä sitten muutakin ei niin toivottua toimintaa.
Mutta kun kyse on vaan ulkonäöstä, niin sanoisin että se on enemmän sitä oman itsen ja tyylin hakemista, ja ehkä tarkoituskin "säväyttää" läheisiä, joiden kauneuskäsitykset voi olla ehkä hiukan erilaiset. Ikään kuin tehdä selväksi, että ei tässä enää mitään ihan pikkukakaroita olla (vaikka ollaankin). :)
 
Meillä 12-vuotias tyttö kanssa pukeutuis mielellään vaan mustaan, ja pitäis olla ketjua ja hakaneulaa ja niittiä, mielettömästi vetoketjuja yms. vaatteissa, hiuksissa kyllä haluaa olevan punaista. Muuten iloinen ja avoin tyttö. En ole huolissani, tää on joku kausi. Ja sun ei tarvii kanssa varmaankaan olla huolissas jos siskojesi käytös ei ole mitenkään omituista tai sulkeutunutta. :hug:
 
Eiköhän tuo ihan normaalia ole. Mullakin oli 12weenä melkein musta tukka (äiti ei antanu värjätä ihan mustaksi), mustat vaatteet ja pilotti ja maiharit. Sit tuli hopparivaihe, sit täys skinari ja nykyään on repsahtanut äiti-look.
Ne on vaan vaatteita. Ulkonäkö on tossa vaiheessa aika tärkee asia, ja ainoo millä pystyy ulkopuolisia säväyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No niin kauan kun se on tasan pukeutumista, niin mikä sun mielestä siinä on huolestuttavaa?

Mä huolestuisin sitten, jos alkavat lintsata koulusta, vetää viinaa, pyöriä oudoissa porukoissa, viillellä ranteitaan, uhrata varpusia tmv.

Mutta ei pelkkä pukeutuminen tai ulkonäkö yleensäkään musta vielä huolestumisen aihe. Kausia tulee ja menee, olen mahtanut itsekin olla näky 12-13-vuotiaana.
Ja tuohan liittyy just sit vaan mustiin pukeutuviin?
 
Eipä se aina oo mikään kausi...Mie pukeudun edelleen pääasiassa mustaan...muutama lila, pinkki tai punainen paita kaapista löytyy...Pääkalloja, niittejä mustaa meikkiä...niitäkin löytyy...EIpä oo mihinkään jäänyt...
 
jos tulisi yhtäkkiä tuollainen tilanne, niin kyllä kelaisin läpi kaikki muut asiat hänen elämässään, sen onko kaveripiiri muuttunut, miten koulussa menee yms. keskusteluttaisin monista aiheista ihan noin vaan ohimennen.
mutta eihän 12 v vielä pukeudu mustaan ellei äiti niitä vaatteita osta. Ei ainakaan meidän kohta 12 v niin paljon omaa rahaa että vaatteensa ostelisi.
 
Omalla kohdallanikin musta "kausi" alkoi noihin aikoihin, sekä raskaan metallin (nykyisin myös rokki on sydäntä lähellä) kuuntelu ja sille tielle jäin. Edelleen vaatekaapin hurjin väri taitaa olla harmaa :D Kyllähän sitä kauhisteltiin aioinaan, ja överiksikin meni joskus nuorempana, mutta nykyään kaikki ovat jo tottuneet hevilookiini ja ihmettelevät jos minulla on vaikka punaista päälläni :LOL:
 
vieras
No mun tyttö on sentään "jo" 14v. mutta pukeutuu koko mustaan (ehkä hiukan limen vihreetä hyväksyy joukkoon...)+ niittivöitä ja ketjuja, haluis hiukset mustiksi (annoin värjätä tumman ruskeiksi) ja vetää hirmuiset kerrokset kajalia ja kulmakynää...

Mulle on loppujenlopuksi melko sama miten pukeutuu kunhan muuten on "kunnolla". Tyttö hoitaa koulunsa hyvin, ei ryyppää eikä rellestä ja se on pääasia:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No niin kauan kun se on tasan pukeutumista, niin mikä sun mielestä siinä on huolestuttavaa?

Mä huolestuisin sitten, jos alkavat lintsata koulusta, vetää viinaa, pyöriä oudoissa porukoissa, viillellä ranteitaan, uhrata varpusia tmv.

Mutta ei pelkkä pukeutuminen tai ulkonäkö yleensäkään musta vielä huolestumisen aihe. Kausia tulee ja menee, olen mahtanut itsekin olla näky 12-13-vuotiaana.
Ja tuohan liittyy just sit vaan mustiin pukeutuviin?

Ei liitykään. Enkä mä sitä sillä meinannutkaan, vaan päinvastoin.
Että se pukeutuminen, gootiksi, hipiksi, hoppariksi tai miten vaan, on asia erikseen. Jos ensin muuttuu pukeutuminen ja sitten pikkuhiljaa koko ihminen ja sen elämänpiirii (huonoon suuntaan), niin sitten on syytä huolestua.

Mutta nimenomaan niin, että ei se mustiin pukeutuminen automaattisesti tarkoita sitä, että elämä alkaa pyöriä noiden yllämianittujen toimintojen ympärillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
No niin kauan kun se on tasan pukeutumista, niin mikä sun mielestä siinä on huolestuttavaa?

Mä huolestuisin sitten, jos alkavat lintsata koulusta, vetää viinaa, pyöriä oudoissa porukoissa, viillellä ranteitaan, uhrata varpusia tmv.

Mutta ei pelkkä pukeutuminen tai ulkonäkö yleensäkään musta vielä huolestumisen aihe. Kausia tulee ja menee, olen mahtanut itsekin olla näky 12-13-vuotiaana.
niin ymmärrän pointin, mutta pelkään, että se menee sellaiseks.Ne on niin rebel jo nyt niin mitä ne on sitten yläasteella?! :ashamed:
halusin, että ne olis vielä sellaisia pikkutyttöjä, niinku ne onkin muhun verrattuna. Ehkä mä oon vaan yliherkkä, ja kalkkis :snotty:
:hug: Etkä ole. Ja mä ymmärrän sen huolen.

Mutta esitin kysymyksen juuri siksi noin, koska itse olet "liian lähellä", niin huolestut asiasta, joka (ainakin mun käsittääkseni) on tuossa iässä suhteellisen normaalia.
Totta kai kannattaa vähän katsoa perään ja tarkkailla, alkaako siihen liittyä sitten muutakin ei niin toivottua toimintaa.
Mutta kun kyse on vaan ulkonäöstä, niin sanoisin että se on enemmän sitä oman itsen ja tyylin hakemista, ja ehkä tarkoituskin "säväyttää" läheisiä, joiden kauneuskäsitykset voi olla ehkä hiukan erilaiset. Ikään kuin tehdä selväksi, että ei tässä enää mitään ihan pikkukakaroita olla (vaikka ollaankin). :)
Niin, ehkä se on vaan sellainen kausiluontoinen, toivottavasti. Huomionhakua ehkä myös. Ja just kun katson niin "läheltä" tilannetta ja huomasin nopeesti sen muutoksen.
Täytyy varmaan vaan antaa enemmän huomioo ja olla kiinnostunu heidän kiinnostuksen kohteista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiljuset:
Meillä 12-vuotias tyttö kanssa pukeutuis mielellään vaan mustaan, ja pitäis olla ketjua ja hakaneulaa ja niittiä, mielettömästi vetoketjuja yms. vaatteissa, hiuksissa kyllä haluaa olevan punaista. Muuten iloinen ja avoin tyttö. En ole huolissani, tää on joku kausi. Ja sun ei tarvii kanssa varmaankaan olla huolissas jos siskojesi käytös ei ole mitenkään omituista tai sulkeutunutta. :hug:
Oon huomannut kans tuon punaisen, että sitä käytetään joskus, ja nimenomaan hiuksissa, kuten hiuspantoja ja nipsuja...
 
Keittiönoita
Mun siskontyttöni - tosin täyttää nyt 14 v, mutta on pukeutunut mustaan jo 10 veestä lähtien - juuri hiljattain kangaskaupassa totesi, että musta on niin pirteä väri :D :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Pahempi olisi, jos pelkkään pinkkiin pukeutuisivat.. tai vihreään... tai ruskeaan.

Mustia vaatteita on helppo yhdistellä, eivät sävyt riitele. Ja epävarmalle ihmiselle musta on hyvä "suojakuori".
 

Yhteistyössä