Mitä mieltä äidistä...?

  • Viestiketjun aloittaja niinseon
  • Ensimmäinen viesti
niinseon
joka antaa pienen lapsensa kulkea likaisissa, reikäisissä, liian pienissä vaatteissa? monta vuotta vanhat, kulahtaneet, likaiset, huonot kengätkin on äidin mielestä vielä hyvät, eikä tarvitse uusia? kun sitten iskä (eronneet) ostaa uudet kengät suutahtaa tästä. syy kuulemma se, ettei halua opettaa lastansa liian hyvälle ja aina parhaisiin vaatteisiin.

itse olen sitä mieltä, että lapsella ei tarvitse olla kalliita, parhaimpia vaatteita, mutta kuitenkin sopivan kokoiset, puhtaat ja käytännölliset on niiden on oltava.
 
Mulla on se periaate, että aamulla puetaan ehjät ja puhtaat vaatteet päälle. Ei tarvitse olla Chanelia, mutta sisstit vaatteet. :) Opettaa lapselle myöhempää varten myös sen, että on kohteliasta "ihmisten ilmoilla", olla ehjissä, puhtaissa vaatteissa. Mökillä kyllä pidetään kulahtaneita vaatteita ihan surutta, ne kun menee hetkessä rapaan,multaan ja ruohotahroihin. :)
 
poopi
Minulle se ei ole äitiydenmitta että lapset on aina suittu vimpan päälle puhtaiksi. Meillä on paljon merkkivaatteita mutta ne ovat ihan jokapäiväisessä käytössä ja varsinkin näin kesällä ja varsinkin pojalla on reikää ja tahraa milloin siellä, milloin täällä. Pari pientä tahraa paidassa ei menoa haittaa, eikä reikä housunpolvessa. Vaatteet on tehty käytettäviksi ja lapsilla se käytönjälki saa näkyäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
"mama83"
Meillä laitetaan joka aamu puhtaat ja toisiinsa sopivat vaatteet. Väreiltään yhteensopivia ja siistejä, kauniita lastenvaatteita saa nykyään edullisesti monista kaupoista eli rahan ei pitäisi olla ongelmana lasten pukemisessa.
 
niinseon
Mutta entä jos lapsella ei edes ole muuta takkia kuin öljytahrainen takki, joka on liian pieni? Eikai siinä hirveästi välitetä ei lapsesta kuin toisten ihmisten kunnioittamisesta. Itseäni ärsyttää, kun lapselle ei viitsitä ostaa edes kirpparilta ehjiä ja puhtaita vaatteita, ne kun ei montaa euroa lompakkoa kevennä.
 

Yhteistyössä