Mitä mieltä, jos antaa koirat pois kun tulee lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja lottis
  • Ensimmäinen viesti
lottis
Ehkäisy (kondomi) petti ja nyt on kolmas lapsi tulossa. Meillä on kaksi koiraa, vanhuksia tosin, mutta vievät ainakin 1,5h päivässä lenkityksineen. Mies sanoi, että nyt on tilanne, ettei me jakseta enää huolehtia koirista tarpeeksi hyvin, kun uusi lapsi tulee, mikä varmaan on tottakin, sillä esikoinen on 3,5v , kakkonen nyt 1,5v. Anoppi ja appiukko voisivat mielellään ottaa koirat, ovat eläkkeellä ja ulkoilevat paljon. Onko teistä ihan hirveää, jos koirat antaa anoppilaan tässä tilanteessa? Ikävä tulee, mutta toisaalta me voidaan ottaa välillä koirat hoitoon ja käydä niitä säännöllisesti katsomassa ja hoitamassa.
 
Ei oo hirveetä jos oikeesti he pitävät hyvin!
Me annettin mein koira pois kun tyttö täytti 11kk,koira masentu kun ei enää riittäny sille paljon aikaa.Ja aina lenkillä mukana oli myös rattaat.

Nyt koira on hyvässä paikkaa,saa olla kunnolla vapaana ja omistaja on paljon kotona.Saadaan toisinaan käydä sitä katsomassakin kun se on ns tutulla. :)
 
wcf
Jos se on sekä koirien että teidän kannalta paras vaihtoehto, niin tottakai. Todella hienoa, jos lähipiiristä löytyy ihmisiä, jotka pystyvät tarjoamaan hyvän loppuelämän koirille! Raskasta varmasti, mutta tosiaan varmasti helpottaa, että yhteyttä on sitten helppo pitää ja saatte kuulumisia ja voitte vielä nähdä koiria usein. :)
 
hmm
No itse henk.koht. olen aina halveksinut ihmisiä, jotka hommaavat ensin koiria ja sitten kun tulee lapsia, niin koirat annetaan heti veks. Jos ei edes yritetä saada hommaa pelittämään siis.
 
Vastuulliselta ratkaisulta tuo kuulostaa.
Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä en eläimistä luopumista ymmärrä, pois lasten tieltä, mutta tämä kuulostaa järkevältä kaikille ja koiratkin pääsevät tuttuun(?), hyvään paikkaan :)
 
No itse en ymmärrä että eläimet ja lapset ei mahdu saman katon alle,eläimet kuitenkin antaa ja opettaa myös lapsille valtavan paljon. Terveyssyyt erikseen. Mutta jokainen päättää itse ratkaisunsa ja ilman muuta se on koirille parempi mikäli pääsevät kotiin jossa niistä välitetään ja hoidetaan kunnolla kuin pyöriä vanhassa paikassa rasitteena. Siitä ei nauti kukaan.
Ei varmasti kyllä ole helppo päätös mutta joskus se raskas päätös on tärkein sille eläimelle.
 
mie
mä sain ite suurinpiirtein tappotuomion (itelleni siis) täältä kun samasta aiheesta kyselin... Mutta ymmärrän siis täysin mitä tarkotat.. Ja varsinki jos teillä on tuttu paikka mihin koirat pääsis...
 
Mä en itse koskaan voisi kuvitella luopuvani yhdestäkään elukasta siksi, että lapsia tulee lisää enkä muka jaksa.
Mulle se olisi tekosyy.

Olen kuitenkin itse luopunut yhdestä koirasta esikoisen ollessa n. 2v., syy tosin oli se että homma alkoi käydä vaarallisen oloiseksi.

Toisaalta tuossa tapauksessa koirille olisi hyvä ja tuttu koti tiedossa, siksi en lähtisi tuomitsemaankaan. Ja hyvähän se on jos tunnistaa omat voimavaransa ja sen, mihin rahkeet riittää tai ei. Itse olisin edes yrittänyt, mutta jos ratkaisu on teille sopiva, niin sittenhän se on niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
No itse en ymmärrä että eläimet ja lapset ei mahdu saman katon alle,eläimet kuitenkin antaa ja opettaa myös lapsille valtavan paljon. Terveyssyyt erikseen. Mutta jokainen päättää itse ratkaisunsa ja ilman muuta se on koirille parempi mikäli pääsevät kotiin jossa niistä välitetään ja hoidetaan kunnolla kuin pyöriä vanhassa paikassa rasitteena. Siitä ei nauti kukaan.
Ei varmasti kyllä ole helppo päätös mutta joskus se raskas päätös on tärkein sille eläimelle.
peesaan!
 
Meillä ei edes ole koiraa, mutta ymmärrän silti täysin. Mun mielestä kuulostaa siltä, että olette tekemässä ratkaisua kuitenkin hyvällä sydämellä ja vastuullisesti. Kyllähän ne koirat kuitenkin kaipaa ja ansaitsee enemmän aikaa kuin sen verran, mitä on ihan pakko antaa.

Meillä mies potee toisinaan koirakuumetta, mutta itse en kyllä suostu koiraa ottamaan ennen kuin lapset on isompia. Vaikka tiedänkin ja mietin toisinaan itsekin paljon sitä, miten paljon lemmikki lapsille opettaisi. On se kuitenkin aikamoinen paketti ja meillä on vaan kaksi pientä kuiteskin. Ehkä eri asia, jos asuis omakotitalossa maalla, että edes joku pissatusreissu onnistuis ihan vaan oven aukaisemalla eikä tarviis koko laumaa pakata sinne pihalle pakkaseen mukaan =)
 

Yhteistyössä