Mitä mieltä: "Nainen pukeutuvat katseita, ei kosketusta varten"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448521440357.html

Mitä mieltä olette Maahanmuuttoviraston näkemyksestä, että naiset pukeutuvat katseita varten?

Minä ainakin pukeudun siksi, että pysyisin lämpimänä enkä esimerkiksi kuolisi talvipakkasilla. Lisäksi vaatteet ovat minulle itseilmaisun väline, eli haluan pukeutua persoonaani kuvaaviin vaatteisiin. Vaatteiden käyttö on myös normi.

Minusta tuntuu todella loukkaavalta, kun viranomainen opettaa, että olisin naisena joku objekti, jota kehotetaan katsomaan, koska - herranjestas - olen pukeutunut vaatteisiin!
 
vierailija
Sama tuli mieleen. En minä ainakaan halua, että minua tuijotetaan ja töllötetään, olinpa pukeutunut miten tahansa. Matuille pitäisi kertoa, että täällä ei saa tuijottaa ihmisiä, ei saa seurata, eikä missään nimessä saa mennä koskemaan ilman lupaa.

Olin juuri pyörälenkillä lämpimissä tamineissa ja ohitseni meni pyörä, kohdallani kääntyi ihan vieressä tuijottamaan. Kyseessä oli tummaihoinen nuorukainen. Onneksi ei tällainen vanhempi äiti-ihminen herättänyt sen enempää kiinnostusta, mutta olin kyllä pöyristynyt. Toisella kerralla kesällä pyöräillessäni pari vastaantulevaa ählämiä alkoi heilutella ja huudella jotain, kun menin ohi.

Ei ole todellakaan sopivaa käytöstä tällainen. Suomessa on tottunut, että saa rauhassa kulkea ja liikkua. Näillä tulokkailla ei ole minkäänlaista kunnioitusta naisia/suomalaisia kohtaan.
 
  • ”Masturbaatio: On luonnollista ja tavallista. Sitä voi tehdä nainen yksin tai mies yksin. Aina omassa rauhassa. Auttaa rauhoittumaan, jos ei ole kumppania.”
Höm. entäs jos masturboidaan yhdessä?
Miksei moista vaihtoehtoa muuten opeteta vaikka terveystiedon tunnilla?
toimisi varmasti paremmin useimmilla teineillä kuin se että poika laukeaa kahdessa sekunnissa ja tyttö jää paitsi.
 
vierailija
  • ”Aina niin, että he, jotka seksiä tekevät, haluavat sitä itse.”
Minusta tuntuu, että noita tekstejä on vaikea ymmärtää siitäkin huolimatta, että suomi on äidinkieleni. Virkerakenteet ja sanajärjestys ovat jostain toisesta maailmasta.
 
HippuTAR
Minkä takia heille opetetaan historiaa? Siis eiköhän ny alkuun tärkeintä olis noi käytöstavat ja siinäkin lienee kyllä paljon sisäistämistä.

Ja joo, ois kyllä tota tekstiä ja sen sisältöä voinu miettiä toisenkin kerran.
 
vierailija
  • ”Aina niin, että he, jotka seksiä tekevät, haluavat sitä itse.”
Minusta tuntuu, että noita tekstejä on vaikea ymmärtää siitäkin huolimatta, että suomi on äidinkieleni. Virkerakenteet ja sanajärjestys ovat jostain toisesta maailmasta.
Naurettavaa lässytystä tällainen. Pitää sanoa selvästi, ettei saa raiskata, eikä saa tunkea väkisin lähelle, eikä saa koskea.

Lisäksi sääntöä pitäisi muuttaa niin, että kaikki naisia (tai miehiä) ahdistelleet käännytetään välittömästi takaisin. Jo pikkurikoksista pitäisi evätä turvapaikka samantien.
 
pöyristynyt
KUKA näistä teksteistä on vastuussa????!!!

Minä en pukeudu vaatteisiin siksi,että minua saa sitten töllätä. Pukeudun vaatteisiin, koska ei täällä alastikkaan saa kulkea ja muuten voisi tulla kylmä. Se että valitsen vaatteeksi esim. mekon enkä mustaa jätesäkkiä, ei tarkoita että minua saa pitää jonain töllisteltävänä seksuaalisena objektina. Hyi saasta mitä tekstiä!!!! Nimet esiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja AivanSama
vierailija
  • ”Masturbaatio: On luonnollista ja tavallista. Sitä voi tehdä nainen yksin tai mies yksin. Aina omassa rauhassa. Auttaa rauhoittumaan, jos ei ole kumppania.”
Höm. entäs jos masturboidaan yhdessä?
Miksei moista vaihtoehtoa muuten opeteta vaikka terveystiedon tunnilla?
toimisi varmasti paremmin useimmilla teineillä kuin se että poika laukeaa kahdessa sekunnissa ja tyttö jää paitsi.
Kuulostaa hyvältä. :)
 
Naurettavaa lässytystä tällainen. Pitää sanoa selvästi, ettei saa raiskata, eikä saa tunkea väkisin lähelle, eikä saa koskea.

Lisäksi sääntöä pitäisi muuttaa niin, että kaikki naisia (tai miehiä) ahdistelleet käännytetään välittömästi takaisin. Jo pikkurikoksista pitäisi evätä turvapaikka samantien.
Tietysti voi olla, ettei heidän kielessään ole käännöstä sanalle raiskaus? Koko käsite saattaa olla vieras?
 
vierailija
Ranska taitaa olla Euroopan ainoa maa, jossa ventovieraan naisen katsomista on kriminalisoitu. Miehen katse ei siis saa Ranskassa vaeltaa rintojen yli ainakaan ja jos kohde on nuori kaunis nainen katselusta rapsahtaa jopa 2 vuotta vankeutta ja 30,000 euron sakko. Suomessa naisen katsomista ei tiettävästi olla kriminalisoitu, mutta en ihmettelisi jos sellainen lakiehdotus tulisi. Naiset kun on yhä tarkempia siitä kuka heidän kehostaan pääsee hyötymään.

Minusta sensijaan on hienoa jos tummat miehet oppivat varomaan sukupuolikontakteja. He ovat lähtökohtaisesti turvapaikanhakijoina. Ruoka ja katto pitää silloin riittää. Heille pitää tehdä selväksi, ettei vaaleille naisille mennä juttelemaan ja etteivät he ole henkisestikään samalla viivalla heidän kanssaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448521440357.html

Mitä mieltä olette Maahanmuuttoviraston näkemyksestä, että naiset pukeutuvat katseita varten?

Minä ainakin pukeudun siksi, että pysyisin lämpimänä enkä esimerkiksi kuolisi talvipakkasilla. Lisäksi vaatteet ovat minulle itseilmaisun väline, eli haluan pukeutua persoonaani kuvaaviin vaatteisiin. Vaatteiden käyttö on myös normi.

Minusta tuntuu todella loukkaavalta, kun viranomainen opettaa, että olisin naisena joku objekti, jota kehotetaan katsomaan, koska - herranjestas - olen pukeutunut vaatteisiin!

Tuo on mielestäni erittäin halventavaa ja antaa miesraukoille juuri sellaisen mielikuvan, että nainen on tavaraa, siis käyttöä varten.
Nainen pukeutuu peittääkseen itsensä, suojatakseen itsensä kylmältä itselleen katsomallan tavalla. Pukeutumisella ei tänä päivänä ole mitään "säädyllistä" merkitystä, mikäli puhutaan ns. yleisestä normipukeutumisesta.
Huorat ovat asia erikseen mutta hekin tekevät työtään, rahasta, joten...
Pitäisi opettaa suoraan, että naisiin ei kosketa missään tilanteessa eikä heitä lähestytä millään tavoin, ei huudella perään, ei tehdä ehdotuksia jne...
 
vierailija
Tuo on mielestäni erittäin halventavaa ja antaa miesraukoille juuri sellaisen mielikuvan, että nainen on tavaraa, siis käyttöä varten.
Nainen pukeutuu peittääkseen itsensä, suojatakseen itsensä kylmältä itselleen katsomallan tavalla. Pukeutumisella ei tänä päivänä ole mitään "säädyllistä" merkitystä, mikäli puhutaan ns. yleisestä normipukeutumisesta.
Huorat ovat asia erikseen mutta hekin tekevät työtään, rahasta, joten...
Pitäisi opettaa suoraan, että naisiin ei kosketa missään tilanteessa eikä heitä lähestytä millään tavoin, ei huudella perään, ei tehdä ehdotuksia jne...
Naisilla pitäisi olla myös oikeus rangaista maahanmuuttajia mikäli tulevat kiehnäämäään seksuaalisesti. Itsepuolustustaitoiset naiset ainakin voisivat hyvin kantaa rautoja ja tasereita vastaanottokeskusten läheisyydessä ja puuttua muidenkin kokemiin häiriötilanteisiin. "Suomalaisnaiselle et juttele" on ihan hyvä periaate koulutuksessa. "Ja jos juttelet katso että et ylitä valtuuksiasi aihevalinnoissa".
 
vierailija
Tietysti voi olla, ettei heidän kielessään ole käännöstä sanalle raiskaus? Koko käsite saattaa olla vieras?
Kyllä on, ightisaab. Tarkoittaa kaikkea väkivallalla tehtyä vääryyttä. Ja jo vuosisatoja sitten islamilaisissa oikeusistuimissa on raiskauksista tuomittu. Eikä siellä ole mitään pikkurangaistuksia niin kuin meillä, vaan ihan kunnon tuomiot.
 
vierailija
Afrikasta tulleilla ei näytä olevan mitään hajua miten Suomesta saa kavereita. Eräskin pysäytti minut keskellä koulun pihaa ja luulin että hänellä on jokin ongelma. Alkoi kyselemään minne olen menossa ja kuka olen. Kerroin hänelle että hänen tapansa lähestyä oli todella tungetteleva. Sormuskaan sormessa ei vaikuttanut kaveriin. Sanoi että haluaa "kavereita". Näiltä matuilta puuttuu kokonaan sosiaalinen älykkyys ja hienovaraisuus. Ei ihmekään että saa varoa etteivät nämä herrat tunge sormiaan suoraan penaaliin juna-asemalla kun etsivät uusia kavereita.
 
vierailija
Ei tuollaisella ole mitään merkitystä. Kun kulttuuriin kuuluu se, että yksin liikkuva, hunnuton nainen on huora, jonka saa raiskata, niin jollakin Maahanmuuttoviraston infopaketilla ei ole mitään merkitystä.
 
vierailija
En minäkään tajua tätä, sitäpaitsi kun jengi pukeutuu arkisesti ja käytännöllisesti, niin mitä ihmeen katseita joku muka hakee. Mun 60v äiti vetää tuulipuvun päälle ja lähtee ulos sauvakävelemään, niin tuskin asu valittiin katseiden saamiseksi.
 
Minä ainakin pukeudun siksi, että pysyisin lämpimänä enkä esimerkiksi kuolisi talvipakkasilla. Lisäksi vaatteet ovat minulle itseilmaisun väline, eli haluan pukeutua persoonaani kuvaaviin vaatteisiin. Vaatteiden käyttö on myös normi.

Minusta tuntuu todella loukkaavalta, kun viranomainen opettaa, että olisin naisena joku objekti, jota kehotetaan katsomaan, koska - herranjestas - olen pukeutunut vaatteisiin!
Erittäin vahvasti samaa mieltä (y)
 
vierailija
Afrikasta tulleilla ei näytä olevan mitään hajua miten Suomesta saa kavereita. Eräskin pysäytti minut keskellä koulun pihaa ja luulin että hänellä on jokin ongelma. Alkoi kyselemään minne olen menossa ja kuka olen. Kerroin hänelle että hänen tapansa lähestyä oli todella tungetteleva. Sormuskaan sormessa ei vaikuttanut kaveriin. Sanoi että haluaa "kavereita". Näiltä matuilta puuttuu kokonaan sosiaalinen älykkyys ja hienovaraisuus. Ei ihmekään että saa varoa etteivät nämä herrat tunge sormiaan suoraan penaaliin juna-asemalla kun etsivät uusia kavereita.
Ovat jo kuulemma tunkeneet sormiaan vähän minne sattuu. Kevyt
krav maga-mimmin antama sähkölamautin näpäytys korvan juureen olisi tällaisessa tapauksessa ihan sopiva opetus ja muistutus siitä missä asuvat.
 

Yhteistyössä