Mitä mieltä nimestä Markkuli?

  • Viestiketjun aloittaja rehellisesti
  • Ensimmäinen viesti
rehellisesti
Mies ei hyväksy nimeä, vaikka minun mielestä tuo jos joku sointuisi isosiskon nimeen, joka on Kerttuli. Huoh. Mies sanoo, että hänen poikaansa kukaan ei kutsu Makeksi ja semmosia tekosyitä. Miten kääntää miehen pää?
 
rehellisesti
Jos joku muu nimi tässä pitää päättää, niin haluaisin jonkun erikoisen. Mies ei taas hyväksy. Esimerkiksi Anttu tai Jasko kuulostaa omaan korvaan hyvältä. Markkuli silti suloisin.
 
Oletko sellainen nainen, joka kutsuu kaksimetristä, karvaista, bassoäänistä urhoaan hanipuppeliksi tai nuppukultsikaksi tai lutukuttuseksi tai söpöhöttöseksi tai nöpösöpöliksi? Markkuli kuuluu tuollaisiin hivenen vastenmielisiin hellyttelynimiin enkä ikipäivänä rankaisisi poikalasta tuollaisella nimellä.
 
rehellisesti
Oletko sellainen nainen, joka kutsuu kaksimetristä, karvaista, bassoäänistä urhoaan hanipuppeliksi tai nuppukultsikaksi tai lutukuttuseksi tai söpöhöttöseksi tai nöpösöpöliksi? Markkuli kuuluu tuollaisiin hivenen vastenmielisiin hellyttelynimiin enkä ikipäivänä rankaisisi poikalasta tuollaisella nimellä.
Kun se kaksimetrinen on ollut suloinen vauva, niin onhan sen äiti voinut antaa sille nimeksi hellusen Eemun tai Santun tai Sulon eikä kukaan ihmettele. Nyt puhutaan etunimistä eikä hellittelynimistä. Kai tienraivaajan osa on aina raskas. Markkuli on omaan korvaan yhtä aikaa ryhdikäs ja hellyttävä. Oli mahtava tunne keksiä pojalle tämä osuva nimi, mutta nyt tuntuu pahalta kun kaikki teilaavat sen.
 
rehellisesti
Älä nyt herrantähden ole tosissasi! Aivan karsea ja tulee koulukiusatuksi, jos ei muuten niin nimensä takia :( Lapsi parka, anna armoa!
En ymmärrä sitä, että aina varotellaan koulukiusaamisesta nimien suhteen. Senkö perusteella nimet valitaan? Kaikille on annettava nimeksi joku Aleksi tai Petteri, että ei varmasti kiusata? Kyllä kaikista nimistä löytyy jotain väännettävää, jos tarkkoja ollaan. Ei ole väärin olla jonkun niminen, vaan se kiusaaminen on väärin. Ja miten lapset koskaan ikinä oppii suvaitsevaiseksi jos kaikki on vaan niitä Alekseja ja Pettereitä? Kysynpä vaan. Mun pojan nimestä ei tartte kenenkään kyllä tällaista numeroa tehdä.
 
"hmmm"
Rehellisesti sanottuna - ja yritin miettiä joka kantilta puolueettomasti - mä en vaan löydä Markkulista mitään positiivista muuta kuin jos se on jonkun alle teini-ikäisen PEHMOLELUN nimi. Olen pahoillani, mutta en laittaisi nimeä pojalle. Kuvittele 13vee Markkuli-poika yläkoulun alkutaipaleella... Omilla lapsillani on harvinaiset nimet, mutta ei niitä vääntämällä ole väännetty.
 

Yhteistyössä