Mitä mieltä ole miehestä joka pettää?

  • Viestiketjun aloittaja Kysyn vaan..
  • Ensimmäinen viesti
Kysyn vaan..
Onko eroa onko ollut lyhyessä vai pitkässä suhteessa?
Vaikuttaako se mielipiteeseen onko lapsia mukana kuvioissa?

Erään tutun mies jäi nyt pettämisestä kiinni. Hän on vaimonsa kanssa olleet meille oikeinkin läheiset ystävät.
En nyt pääse oikein yli enkä ympäri tuosta pettämisestä. Ajatus miehestä heitti ihan häränpyllyä, vvitsi mikä kusipää kuvaa ehkä parhaiten.
 
"äiti"
Mun mielestä ei ole mitään väliä onko lapsia, onko kauan ollut yhdessä tai pitkäkö suhde kyseessä, vaan se mikä ratkaisee on JOS OLLAAN AVIOLIITOSSA/KIHLOISSA/SEURUSTELLAAN niin pettäminen EI kuulu asiaan. PArisuhde on KAHDENKESKINEN ja asiaa muihin suhteisiin ei ole ennenkuin sanot hyvästit kumppanillesi! Järjetöntä edes ajatella muuta kun jyrkkä EI! en siedä eikä kenenkään pitäis/tarvis sietää!
 
kysyn vaan..
Olen täysin samaa mieltä!!

Jotenkin tämä oma suhtautumiseni asiaan ei ota nyt asettuakseen. Ystävyytemme toki säilyy vaimoon, mutta en haluaisi olla missä'än tekemisissä tuon miehen kanssa. YÖK!
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";26223042]Mun mielestä ei ole mitään väliä onko lapsia, onko kauan ollut yhdessä tai pitkäkö suhde kyseessä, vaan se mikä ratkaisee on JOS OLLAAN AVIOLIITOSSA/KIHLOISSA/SEURUSTELLAAN niin pettäminen EI kuulu asiaan. PArisuhde on KAHDENKESKINEN ja asiaa muihin suhteisiin ei ole ennenkuin sanot hyvästit kumppanillesi! Järjetöntä edes ajatella muuta kun jyrkkä EI! en siedä eikä kenenkään pitäis/tarvis sietää![/QUOTE]

TÄYSIN samaa mieltä.
 
Ajattelisin niin, että ikävä temppu. Valitettavasti ei kovin harvinainen kuitenkaan; kyselytutkimusten mukaan noin puolet sekä miehistä että naisista pettävät joskus kumppaniaan. Ihmisiähän tässä ollaan kuitenkin.
 
Saraldo
Ulkopuolisen ei hirveästi kannata ajatella asiasta yhtään mitään, kun ei tiedä koko tarinaa. Mä en hyväksy pettämistä, mutta jos se pettäminen ei ole kohdistunut muhun mitenkään, niin en kyllä halua siihen puuttuakaan. Toki se antaa kyseisestä ihmisestä huonon kuvan ja voi tosiaan tulla ihan yllätyksenä, että näin on käynyt, mutta tämä ihminen on kuitenkin muussa suhteessa se sama ihminen kuin ennenkin. Jos on kyse ystäväpariskunnasta, menisin toki ihan solidaarisuudesta sen petetyn puolelle, jos puolia pitää valita.
 
:(
Pettäjät on on mun mielestä maailman säälittävintä sakkia. Mennään salaa ja tehdään jotain todella typerää ja rikotaan siinä samalla monta asiaa! : /

Siskoni mies kävi vieraissa, ja he ovat asian käsitelleet ja sopineet, vaan ikuisesti minulla on tuon miehen seurassa mielessä tuo oksettava teko :x
 
-
Mä en voi koskaan ymmärtää näitä perheellisiä pettäjiä, en käsitä sitä, että jonkin hetken huuman vuoksi ollaan valmiita rikkomaan omien lasten perhe ja satuttamaan heitä.
 
Eevee
Tottakai pettäminen on väärin, tuskin kukaan sitä kieltää. Mutta en lähde ketään tuomitsemaan vain sen perusteella, oli sitten nainen tai mies. Minusta riippuu syistä miksi petti ja miten ottaa vastuunsa jne sen jälkeen.
 
isäni oli
Juup, isäni petti äitiä kun olin ala-asteella. Itsekin tapasin naisen, piti suhdetta sitten yllä myös jonkin aikaa ainakin puolijulkisesti. Tuli järkiinsä ja ilmeisesti paransi tapansa, kun ovat äidin kanssa yhä naimisissa ja onnellisiltakin vaikuttavat. Itse en voi ymmärtää miten äiti yleensä pystyi asian käsittelemään, ja isäänikin rakastan, mutte valitettavasti en kunnioita enää koskaan. Olen siis ollut aikuinen ihminen jo vuosikausia, joten tämä tunne tuskin muuttuu. Kätken sen kylläkin.

Olen myös ollut rakastunut toisen naisen mieheen. En tiennyt hänen olevan naimisissa, ja kahden (nykyään kolmen) lapsen isä. Hän salasi asian ensin. Kun ajattelen sitä nyt itse äitinä, en voi käsittää miten joku mies voi sellaista perheelleen tehdä.
 
femin
Ihan samat ajatukset, kuin pettävästä naisestakin: itsekästä ja typerää toimintaa.

Jos ei kerran oma puoliso riitä, niin pitäisi olla sen verran munaa, että kertoisi asian ja jättäisi, eikä alkaisi valehtelemaan ja selän takana säätämään.
 
:(
Kovin on kovat mielipiteet ihmisillä. Pettäjät on alinta kastia. Mutta, silti niin moni pettää. I wonder....
Kovat on mun mielipiteet, koska en hyväksy pettämistä ollenkaan! Ja itse en moiseen sortuisi, vaikka toista sinä kohta väität, mutta pitäisi kyllä tapahtua päässä aikamoinen napsahdus ja vinksahdus, että pettämään alkaisin!! Ja en usko miehestänikään moista, mutta anteeksi en pystyisi koskaan antamaan, jos pettämässä kävisi!!

Oletko Eevee mahdollisesti itse joskus pettänyt, joten et hyväksy näitä mielipiteitä?
 
No pettäminen, oli kyseessä mmies tai nainen, ei kuulu minun maailmankuvaani, enkä sitä omalta kohdaltani hyväksy. Muutamat ystäväni ovat pettäneet tai tullut petetyiksi, ystävyyteeni sellainen ei kuitenkaan vaikuta. He tietävät mitä mieltä minä asiasta olen ja asioista voidaan keskustella ihan normaalisti.
 
[QUOTE="nih";26223332]
Mustavalkoisuus ei vaan toimi kun on ihmisistä kyse.[/QUOTE]

Totta. Musta MIKÄÄN ei oikeuta pettämistä, siten että sen hyväksyisin, mutta onhan olemassa lieventäviä asianhaaroja jotka saa ymmärtämään tekijää...
 
Eevee
Juu, olen se eevee... Ja olen pettänyt, kun olin 19v. Sen jälkeen olen ollut uskollinen ja saman miehen kanssa. Mutta kai minullakin on oikeus mielipiteeseeni... En hyväksy pettämistä, mutta joissain, huom joissain tilanteissa voin ymmärtää siihen ajautuneita. Ja nyt olen 31v.

Kuten sanoin, elämä ei ole mustavalkoista. Oli kyse pettämisestä tai mistä tahansa muusta.
 

Yhteistyössä