Mitä mieltä olette tästä kohteesta (sis linkin oikotielle)?

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
ap.....
Jos sijainti ois ideaali, purkaisin nykyisen talon (ja se järkyttävän huussin ja mitä siellä nyt oli) ja tekisin tilalle uuden.

Ja sille joka sanoi että jos olis purkukuntoinen olis jo purettu niin ei kyllä mee niin. Purkamisessakin on hommaa, ensin luvat, sitten joku joka tekee ja se purkujätekin pitää jonnekin kuljettaa.
Sijainti ei ole ideaali, ei tuolla ole työpaikkoja, on muuttotappiopaikkakunta.
Mitä hyötyä on tehdä uusi talo, jos tontin saa 1/4 hinnalla tuosta? Miksi sitten tuhlata turhaan rahaa taloon ja purkutöihin?
 
vierass
Sijainti ei ole ideaali, ei tuolla ole työpaikkoja, on muuttotappiopaikkakunta.
Mitä hyötyä on tehdä uusi talo, jos tontin saa 1/4 hinnalla tuosta? Miksi sitten tuhlata turhaan rahaa taloon ja purkutöihin?
Mun mielestä asunnon tärkein "ominaisuus" on sijainti. Sitä ei voi muuttaa, aika montaa muuta asiaa voi jos vain aikaa/rahaa/viitseliäisyyttä löytyy.
Alueen hintatasosta en tiedä mutta esim. täällä missä itse asun jo pelkkä tontti (alle 1000m2) maksaa enemmän kuin tuosta pyydetään.

Jos sijainti on huono ja pyyntihinta sun mielestä kova (=enemmän kuin mikä tontin markkina-arvo siellä on) niin miksi edes harkitset? Talolle en arvoa laskisi kuvien perusteella.
 
Wau
Hieno, harvoin näkee noin alkuperäisenä säilynyttä taloa. Vedettömyydestä plussaa, vähentää vakavien kosteusvaurioiden vaaraa. Toivottavasti menee jollekin joka oikeasti ymmärtää perinteisestä korjausrakentamisesta ja talo säilyttäisi alkuperäisen ilmeensä. Surullista jos tästäkin vanhasta maalaistalosta tehtäisiin "kartanonvihreä" kastellitalokopio.
 
"kamala"
Hui kamala. Tuo on selvästikin purkukuntoinen homemörskä. Korkeintaan tontilla on jotain arvoa, mutta jos ei edes vesiä tule, niin miinuksen puolelle sekin menee.

Minulle saisi maksaa, jos tuollaisen hörskän ottaisin ristikseni.
 
siis...
Siellä on hirret sisällä, eli ne voivat olla ihan hyvässäkin kunnossa. LAskisin että 2-3 alinta hirsikerrosta voivat olla lahoja, mutta muuten ihan kunnossa.
Eipä tuota kannata lähteä "korjaamaan" vaan alusta asti kaikki uusiksi. Eristeenä on todennäköisesti olkia, sahanpurua, sanomalehteä. Katto on voinut vuotaa. Entä perustukset? Vettä ei tule.

Maksaisin tuosta korkeintaan 25 000 e.
 
Vautsi...
Hämmästyttävää miten moni kammoksuu ko. kohdetta. Itse olen kanssa jo pitkään etsinyt sitä oikeaa vanhaa taloa kunnostettavaksi ja niihin verrattuina mitä olen nähnyt, näyttää tämä KUVIEN PERUSTEELLA uskomattoman hyvältä. Katsokaa oikeasti vanhojen talojen myynti-ilmoituksia, sieltä löytyy sellaisia joissa kunto määritetty jopa hyväksi ja silti matkaa tähän kohteeseen on aivan hurjasti!

No, en mä mikään asiantuntija ole että voi olla että olen vain tyhmä kun mun mielestä toi ei näytä lainkaan pahalta. Toivon minäkin että joku osaava ja vanhaa kunnioittava tuon itselleen ostaa ja kunnostaa alkuperäistä kunnioittaen jotta talo saa ansaitsemansa lisäelinvuodet. Liian usein näkee upeita vanhoja taloja jotka joku on mennyt paskomaan juosten kustu -tyyliin tehdyillä remonteilla ja täysin vailla kunnioitusta vanhaa kohtaan. Toivottavasti tämä talo ei päädy niiden joukkoon.
 
Hmmph
jos pellavaoljymaali ei kuivu 3paivassa on vika maalarissa. joko liian paksulti tai kuivatettu liian pimeas. maali vaati kuivuakseen valoa. olen ko maalia kayttanyt 10vuotta ilman ongelmia. ohuelti valossa. ja maalata voi vaik pakkases!
Hyviä vinkkejä otetaan sitten vastaan, kuinka tuon armaan auringon saa pysymään sen 3 pvää takuulla taivahalla kivasti. Suomen kesä nyt ei aina ole oikein suotuisa, kaikki ei mene nappiin vaikka kuinka haluaisi.

Myös näiden kivojen pikkuötöjen hakeutuminen maalatuille pinnoille olisi mukava ratkaista muuten kuin vahtimalla pintoja, nyppimällä ja huiskimalla vuorokausia? Joku niksi kai siihenkin on? Talvella ei täälpäin ole nuo lämpötilat suotusia eikä sitä luonnonvaloakaan riitä tarpeeksi, töissäkin kun joutuu käymään talvisaikaan enempi. ;) Ens keväänä kun ilmat sallii alkaa taas yks urakka, jos en lateksiin päädy lopulta, heh heh..
 
Hmmph
Tuota ap:n kohdetta moni kammoksuu varmaan ihan kantapään kautta saadun kokemuksen tai tuttujen kauhutarinoiden vuoksi.
Tarvii olla tietynlainen fiilis ja mielentila kun ryhtyy vanhaa taloa kunnostamaan ns.perinteitä kunnioittaen. :D En päivääkään kadu lopulta, lopputulos kun on mahtava mutta.. Ehkä miettisin pari kertaa ennenkuin uudestaan mokomaan ryhtys.
Se on tuuripeliä aina loppujen lopuksi. Mutta jos aikaa on ja omat voimat, taidot riittää edes välttävästi (innokkuus auttaa kovasti tumpeloakin aina) niin hyvä tulloo onnella!

Purkukuntoisia vanhoja mörskiä muuten myydään usein näille "höynäyttäville", epäilyttää kovasti nuo lisähuomautukset ilmoituksessa ap:n kohteessa. Kaikki vastuu on käytännössä pois myyjältä, joka vihjaisee usein jotta tiedossa on muutakin kuin hieman lahot alahirret....
 
no huh
15000 on sopiva hinta tuosta paikasta.Navettarakennus on purettava kokonaan maantasalle, purkutyöt ovat yllättävän kalliita. Tuo on lisäksi määräalalla eli tontin lohkomiskustannukset omaksi tontikseen maksavat jonkinverran.

Ja noinkohan on oikeasti (kokonaan ainakaan) hirsirakenteinen tuo talo...tuon tyyppiset talot on useimmiten tehty halvalla (puurunko, sahanpurua) ja vaativat jatkuvan lämpimänä pitämisen etteivät mene pilalle. Hirsirunkoinen kyllä kestää kylmänäkin jos sisäpinnan materiaalit on oikein valittu ja laitettu.

Meillä on maata kymmenen kertaa tuon määräalan verran enkä käsitä kuinka ilmoituksessa kehdataan puhua että on peltoa ja rakennuksia ja tilaa...ei todellakaan mahdu paljon mitään tuon kokoiselle läntille !
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä