Mitä mieltä olette? Voiko antaa lapselle huuta kaupoissa?

Ei tuntemattoman lapsen huuto mua yleensä häiritse, mutta onhan se niin, ettei siitä mitään tulisi, jos yleisesti kakarat tuolla karjuisivat menemään.
Eli mielestäni ensin yritetään rauhoitella ja jos ei onnistu, viedään lapsi ulos kaupasta.

Imetyksen voi mun puolesta hoitaa missä vaan, kunhan nyt ei mitään suureleistä tissihelikopteria ravintolan pöydän päällä vedä.
En ole kyllä ikinä nähnyt muuta kuin sellaisia imettäjiä, joilla ei tissi mitenkään tursuile sieltä.
Ja eipä niitä ole pakko tuijotellakaan. Mielestäni epäkohteliasta tuijotella jonkun rintoja jossain ravintolassa.
 
[QUOTE="Poh";30357052]Ei kun missasit pointin, Milanna esittelee kuinka heillä käydään aina hienossa ravintolassa syömässä ja lapsille tilataan myös kalliit aikuisten a´la carte -annokset.[/QUOTE]meillä lapset saa itse valita kun käydään ravintolassa kummalta listalta syövät. Ja nyt kun mennään helsinkiin, niin syödään hienosti pitkän kaavan mukaan, niin minä kuin lapsetkin
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30357079:
toivottavasti ruokailit myös itse paskasessa vessassa
Katso kun se on mun ongelma annanko lapsille pullon tai tissin, jos annan tissin niin kunnioitan muita jos itse päätän ulos lähteä syömään. ravintoloissa en muista että olisi paskaiset vessat. Yökerhoissa kyllä ovat aika paskaiset, mutta vauvan kanssa en ole käynyt vielä yökerhoissa muistakseni.
 
Ei tuntemattoman lapsen huuto mua yleensä häiritse, mutta onhan se niin, ettei siitä mitään tulisi, jos yleisesti kakarat tuolla karjuisivat menemään.
Eli mielestäni ensin yritetään rauhoitella ja jos ei onnistu, viedään lapsi ulos kaupasta.

Imetyksen voi mun puolesta hoitaa missä vaan, kunhan nyt ei mitään suureleistä tissihelikopteria ravintolan pöydän päällä vedä.
En ole kyllä ikinä nähnyt muuta kuin sellaisia imettäjiä, joilla ei tissi mitenkään tursuile sieltä.
Ja eipä niitä ole pakko tuijotellakaan. Mielestäni epäkohteliasta tuijotella jonkun rintoja jossain ravintolassa.
Mä taas kerran näin hyvässä ravintolassa miten äiti otti oikein paidasta koko tissin ja antoi vauvalle O_O silloin vielä muistan mun äidin synttärit oli kun olimme ravintolassa. Se oli kyllä aika inhottava, vaikka en tujoittaa ikinä, sen vaan kuitenkin vaikea olla näkemättä. Jotkut osavat hyvin peittää, kuitenkin se ei kuuluu ruokaravintolaan.
 
Katso kun se on mun ongelma annanko lapsille pullon tai tissin, jos annan tissin niin kunnioitan muita jos itse päätän ulos lähteä syömään. ravintoloissa en muista että olisi paskaiset vessat. Yökerhoissa kyllä ovat aika paskaiset, mutta vauvan kanssa en ole käynyt vielä yökerhoissa muistakseni.
itse en ikinä söis vessassa, vaikka kuinka puhtaalta näyttäis, enkä syöttäis vauvaanikaan.
 
Liekkiö
Lapsella on oikeus nauttia ruokansa ravintolassakin muiden seurassa, myös vauvalla. Kiukuttelut eivät haittaa missään, sehän on normaalia ja siinä ne lapset oppivat kun huomaavat etteivät julkisesta kiukuttelusta huolimatta saa tahtoaan läpi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30357118:
Lapsella on oikeus nauttia ruokansa ravintolassakin muiden seurassa, myös vauvalla. Kiukuttelut eivät haittaa missään, sehän on normaalia ja siinä ne lapset oppivat kun huomaavat etteivät julkisesta kiukuttelusta huolimatta saa tahtoaan läpi.
Tietysti on oikeus, siksi saa maidon vaikka pumpata ja antaa pullosta.
 
Liekkiö
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30357130:
Jokainen tekee tyylillään. Mutta pelkällä tissi imetyksellä oleva vauva ei välttämättä pulloa huoli
Meillä ei ole tuttipullot ja tutit kelvanneet, joten ihan tissiä on pitänyt käyttää kun vauvat ovat haluneet ruokailla. Onhan se kamalaa, että käytin niitä siihen mihin ne ovat tarkoitettu.
 
Liekkiö
Tässä taas se etiketti näkyy.
Itse kuitenkin olen kysynyt esim. Hanssilta ja Tommilta ym häiritseekö heitä, jos heidän ravintoloissaan imetetään pöydässä. Ja jos tiesin meneväni vauvan kanssa ravintolaan, pyysin sellaisen pöydän joka oli kauniisti " ei keskellä " ja valitsin pöydästä paikan jossa imettäessäni häiritsin mahdollisimman vähän muita asiakkaita.
Ei asiasta tarvinnut tehdä numeroa, nostin vauvan rinnalle, imetin ja jatkoin iltaa siinä samalla.
Asian voi hoitaa myös fiksusti halutessaan.
 
karua
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30357031:
Minä oon vahvasti sitä mieltä, että naiset inhoo imettäviä siks, että eivät halua että miehensä näkee vilaustakaan vieraasta tissistä
Enemmänkin kyse taitaa olla omasta huonouden tunteesta jonka kokevat kun toinen imettää lastaan.
 
"V ieras"
Toisaalta aika hassua miten stripparia noin häiritsee jos joku käyttää tissejä vauvan ruokkimiseen.

Mun mielestä imetys on ihan ok joka paikassa kunhan sen hoitaa ilman turhia vilautteluja. Jos jotain naapuripöytäläistä häiritsee että huivin suojissa todennäköisesti vauva ruokailee niin mahtaa se oma pöytäseura olla tylsää kun huomio kiinnittyy tuollaiseen. Missään iltapuku-ravintolassa en vauvaa imettäisi mutta eipä sitä sellaisiiin ole vauvoja mukaan otettukaan.

Mitä huutamiseen tulee niin jotkut lapset on tossa kovempia kuin toiset. Jos mun lapsi alkaa kaupassa huutaa eikä rauhoitu niin me lähdetään pois. Jos on pakollisia ostoksia niin napataan ne mukaan, muuten häivytään suorinta tietä. Ei todellakaan jäädä vartiksi seisomaan leluhyllyn eteen.
 
[QUOTE="V ieras";30357179]Toisaalta aika hassua miten stripparia noin häiritsee jos joku käyttää tissejä vauvan ruokkimiseen.

Mun mielestä imetys on ihan ok joka paikassa kunhan sen hoitaa ilman turhia vilautteluja. Jos jotain naapuripöytäläistä häiritsee että huivin suojissa todennäköisesti vauva ruokailee niin mahtaa se oma pöytäseura olla tylsää kun huomio kiinnittyy tuollaiseen. Missään iltapuku-ravintolassa en vauvaa imettäisi mutta eipä sitä sellaisiiin ole vauvoja mukaan otettukaan.

Mitä huutamiseen tulee niin jotkut lapset on tossa kovempia kuin toiset. Jos mun lapsi alkaa kaupassa huutaa eikä rauhoitu niin me lähdetään pois. Jos on pakollisia ostoksia niin napataan ne mukaan, muuten häivytään suorinta tietä. Ei todellakaan jäädä vartiksi seisomaan leluhyllyn eteen.[/QUOTE]tuota mäkin ihmettelen, että ukoille voi näyttää kokonaan strippibaarissa, mutta syömässä se onkin ihan kauhee juttu
 
Rimadonna
Lasten itku ja imetys eivät haittaa. Eniten haittaa eltaantuneelle hajuvedelle lemuavat minihameiset, saapasjalkaiset, tekoturkis, itseään täynnä olevat naiset paikassa kuin paikassa. Ne ovat karmeimpia tapauksia mitä vastaan voi tulla. Ravintoloissa menee ruokahalu heti kun sellaisen näkee ja kaupasta on poistuttava kun ei voi nauramatta katsoa sitä vaappumista.
Eli sinä olet tosiaan taantunut sille tasolle, jossa lapsen puklailut, yöhuutamiset ja vaipanvaihdot ovat vieneet elämäsi sisällön. Sinua suunnattomasti ärsyttää nähdä laittautunut ja itsestään huolta pitävä nainen. Ärsytys johtuu siitä, että se tuo mieleesi ajan jolloin sinullakin oli aikaa ja motivaatiota itsestä huolehtimiselle. Minihameet ja Cuccin saappaat ärsyttävät... ensiksikään sinulla ei ole niihin varaa, kun raha menee lapsiperheen arkeen. Toisekseen itsestä huolehtimisen jättämällä, olet lihonnut jo mittaan mikä ei millään näytä hyvältä minihameessa. Kolmanneksi ärsyttää myös se, että tiedät miesten silmäkulmistaan vilkuilevan juuri noita "lorttoja". Sinua miehet eivät edes näe.

Mielesi täyttää raivo kun mietitkin sitä teidän toimiston "lorttoa", joka sai ylennyksen sinun ollessa hoitovapaalla. "Pomoa sen on pakko ollut naida" mietit samalla mielessäsi, suuttuen osin siitäkin ajatuksesta. Kukapa teillä toimistolla nimittäin ei sitä 34v urheilullista Lauria panisi. Se kun on niin saakelin mukava muutenkin.

Tuollaisen "pissaliisan" nähdessäsi tulee myös mieleen aika, jolloin saattoi mennä Robert's Coffeen kahvilaan, tilata moccachino jollain ihanalla makusiirapilla ja rupatella parhaan ystävän kanssa tulevasta matkasta... samalla kun syksyn sade piiskaa kahvilan ikkunoita. Siinä te luette iPadilta kohdevinkkejä mitä kivaa tekemistä voisi keksiä Malediiveilla... siis sen biletyksen ja sukeltamisen lisäksi. Nyt on tuo moccachino vaihtunut Lidlin halpakahviin, jota ryystäessäsi maistat sen joukosta jotain palanutta... vai onko se lantaa.. iPadin matkavinkin on vaihtunut Vauva-lehden vanhaan numeroon, jonka ostit 0,50€ käytettynä läheiseltä kirppikseltä. Juttukaverina paras ystävä loistaa poissaolollaan ja "juttuseurana" toimii 1-vuotias, joka heittää pilttiä lattialle ja nauraa perään. No matka on sentään tulossa, mietit mielessäsi. Kyseessä on duunarimiehesi ostama Turkin Alanyan matka, jossa toivot Bamse-kerhon viihdyttävän lapsikatrastasi jossain välissä edes jonkuisen hetken, että saatte miehenne kanssa "laatuaikaa". Laatuajan tosin tiedät jo itsekin olevan 5min nylkytys ja 55min päiväunet päälle.

Mutta älä huoli. Viha laittautunutta lapsetonta naista kohtaan on silti turha. Se miten elämäsi on nyt, ei ole hänen vikansa. Kyllä hänelläkin on ne omat murheensa. Esimerkiksi se kun Pariisin Hiltonissa ei saanutkaan hotellihuoneen tasokorotusta Amexilla, vaikka niin hän oli luullut. Toimihan se katsos Roomassakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Milanna85
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30357200:
tuota mäkin ihmettelen, että ukoille voi näyttää kokonaan strippibaarissa, mutta syömässä se onkin ihan kauhee juttu
Oletko kuullut etiketistä? Jos haluan nähdä tissejä niin en mee hakemaan ne ruokaravintolasta vaan lähden sinne nauttimaan ruoasta ja juomisista. En halua siellä nähdä yhtään tissiä pöydällä. En myös lähde hyvään ravintolaan huonosti pukeutunena etiketin takia. Jos haluan tissit nähdä niin varma paikka olisi strippibaari, vaikka sielläkin jopa ne eivät aina ole nähtävissä kun sekunnin verran. Mutta en lähde tämäkin sieltä hakemaan, sinne menen kun haluan hauska pitää tai oikeasti kun pidän hauska illan aikana yritän monta paikka käydä läpi.
 
Eli sinä olet tosiaan taantunut sille tasolle, jossa lapsen puklailut, yöhuutamiset ja vaipanvaihdot ovat vieneet elämäsi sisällön. Sinua suunnattomasti ärsyttää nähdä laittautunut ja itsestään huolta pitävä nainen. Ärsytys johtuu siitä, että se tuo mieleesi ajan jolloin sinullakin oli aikaa ja motivaatiota itsestä huolehtimiselle. Minihameet ja Cuccin saappaat ärsyttävät... ensiksikään sinulla ei ole niihin varaa, kun raha menee lapsiperheen arkeen. Toisekseen itsestä huolehtimisen jättämällä, olet lihonnut jo mittaan mikä ei millään näytä hyvältä minihameessa. Kolmanneksi ärsyttää myös se, että tiedät miesten silmäkulmistaan vilkuilevan juuri noita "lorttoja". Sinua miehet eivät edes näe.

Mielesi täyttää raivo kun mietitkin sitä teidän toimiston "lorttoa", joka sai ylennyksen sinun ollessa hoitovapaalla. "Pomoa sen on pakko ollut naida" mietit samalla mielessäsi, suuttuen osin siitäkin ajatuksesta. Kukapa teillä toimistolla nimittäin ei sitä 34v urheilullista Lauria panisi. Se kun on niin saakelin mukava muutenkin.

Tuollaisen "pissaliisan" nähdessäsi tulee myös mieleen aika, jolloin saattoi mennä Robert's Coffeen kahvilaan, tilata moccachino jollain ihanalla makusiirapilla ja rupatella parhaan ystävän kanssa tulevasta matkasta... samalla kun syksyn sade piiskaa kahvilan ikkunoita. Siinä te luette iPadilta kohdevinkkejä mitä kivaa tekemistä voisi keksiä Malediiveilla... siis sen biletyksen ja sukeltamisen lisäksi. Nyt on tuo moccachino vaihtunut Lidlin halpakahviin, jota ryystäessäsi maistat sen joukosta jotain palanutta... vai onko se lantaa.. iPadin matkavinkin on vaihtunut Vauva-lehden vanhaan numeroon, jonka ostit 0,50€ käytettynä läheiseltä kirppikseltä. Juttukaverina paras ystävä loistaa poissaolollaan ja "juttuseurana" toimii 1-vuotias, joka heittää pilttiä lattialle ja nauraa perään. No matka on sentään tulossa, mietit mielessäsi. Kyseessä on duunarimiehesi ostama Turkin Alanyan matka, jossa toivot Bamse-kerhon viihdyttävän lapsikatrastasi jossain välissä edes jonkuisen hetken, että saatte miehenne kanssa "laatuaikaa". Laatuajan tosin tiedät jo itsekin olevan 5min nylkytys ja 55min päiväunet päälle.

Mutta älä huoli. Viha laittautunutta lapsetonta naista kohtaan on silti turha. Se miten elämäsi on nyt, ei ole hänen vikansa. Kyllä hänelläkin on ne omat murheensa. Esimerkiksi se kun Pariisin Hiltonissa ei saanutkaan hotellihuoneen tasokorotusta Amexilla, vaikka niin hän oli luullut. Toimihan se katsos Roomassakin.
Tää oli hauska :D
 
"V ieras"
Oletko kuullut etiketistä? Jos haluan nähdä tissejä niin en mee hakemaan ne ruokaravintolasta vaan lähden sinne nauttimaan ruoasta ja juomisista. En halua siellä nähdä yhtään tissiä pöydällä. En myös lähde hyvään ravintolaan huonosti pukeutunena etiketin takia. Jos haluan tissit nähdä niin varma paikka olisi strippibaari, vaikka sielläkin jopa ne eivät aina ole nähtävissä kun sekunnin verran. Mutta en lähde tämäkin sieltä hakemaan, sinne menen kun haluan hauska pitää tai oikeasti kun pidän hauska illan aikana yritän monta paikka käydä läpi.
Pakkoko sun on tunkea sinne naapuripöytään huivin alle tuijottamaan sitä tissiä mistä vauva syö? Ei sekään varmaan mihinkään etikettiin kuulu.

Mä korostan yhä että imetys on ok kun sen hoitaa _ilman_ turhia paljasteluja. Eli juurikin imetyspaidan tai huivin suojissa niin ettei tissiä näy ehkä kuin se puolen sekunnin vilahdus jos osaa katsoa juuri silloin kun vauvan nostaa pois rinnalta.

En mäkään pidä asiallisena vetää koko tissiä siihen esille, mutta noin piilossa hoidettu imetys on jotain mistä mä en ymmärrä miten jotkut noin häiriintyy. Mä en edes oikein tajua miten paljon ihmiset jaksaa kytätä vieraiden tekemisiä ravintoloissa, kuulostaa ettei se oma seura voi kovin mielenkiintoista olla. Mä huomasn imettäjät ravintoloissa ja kahviloissa lähinnä silloin kun on oma pieni vauva, olen raskaana tai kuumeilen ja siksi kiinnitän normaalia enemmän huomioa muidenkin vauvoihin. Silloinkin huomio on vaan sellainen "katsos, tuolla taitaakin olla vauva syömässä".
 
[QUOTE="V ieras";30357299]Pakkoko sun on tunkea sinne naapuripöytään huivin alle tuijottamaan sitä tissiä mistä vauva syö? Ei sekään varmaan mihinkään etikettiin kuulu.

Mä korostan yhä että imetys on ok kun sen hoitaa _ilman_ turhia paljasteluja. Eli juurikin imetyspaidan tai huivin suojissa niin ettei tissiä näy ehkä kuin se puolen sekunnin vilahdus jos osaa katsoa juuri silloin kun vauvan nostaa pois rinnalta.

En mäkään pidä asiallisena vetää koko tissiä siihen esille, mutta noin piilossa hoidettu imetys on jotain mistä mä en ymmärrä miten jotkut noin häiriintyy. Mä en edes oikein tajua miten paljon ihmiset jaksaa kytätä vieraiden tekemisiä ravintoloissa, kuulostaa ettei se oma seura voi kovin mielenkiintoista olla. Mä huomasn imettäjät ravintoloissa ja kahviloissa lähinnä silloin kun on oma pieni vauva, olen raskaana tai kuumeilen ja siksi kiinnitän normaalia enemmän huomioa muidenkin vauvoihin. Silloinkin huomio on vaan sellainen "katsos, tuolla taitaakin olla vauva syömässä".[/QUOTE]

Vaikka kuinka seura on hauska, se on mahdotonta olla näkemättä jos joku imettää. Kyllä se muutama sek. on jo paljon. Imetys ei kuuluu ruokaravintolaan, ei kaikki jaksa katsoa sen tai nähdä. Minä en ainakaan vitsi katsoa vaikka peiton alla joku äiti sen tekis. Sen voi tehdä ihan missä vaan mutta ei pöydässä. Sama juttu jos laitan huivin ympärille ja aloitan nenän kaivamaan, onko hienoa? Tai onko kiva jos menen elokuvan katsomaan ja takana joku aloittaa keskustelemaan? Olisi hienoa jos pikkasen etikettiä olisi. On sellaiset ihmiset jotka vaan ei sietää kaikki mitä liity imetykseen ja ymmärrän sen hyvin, jotkut taas kotona näkevät imetykset tai huutavia lapsia sen verran paljon, että pakko päästä vaikka hienoon paikkaan katsomaan jotain muuta vaihteluun ja olisi ikävä jos jokainen lapsi olisi sielläkin huutanut ja äidit olisivat imettäneet joka pöydässä. Sama juttu vaikka strippibaarista että jotkut taas eivät jaksa katsoa enää vaikka oma vaimoa tai vaimoa eivät näkee tai ei ole vaimoa, niin lähtevät katsomaan kauniita naisia, paitsi täällä Suomessa viime aikoina taso meni liika alas.
 

Yhteistyössä