Mitä mieltä pitkistä hiuksista pikkupojilla?

  • Viestiketjun aloittaja minäminäminä
  • Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä kuin tytöilläkin eli sitten kun osaa ja viitsii hiuksistaan huolehtia, voi kasvattaa pitkät hiukset. Sitä ennen hiukset ovat lyhyet. Tämä mielipide koskee siis omia lapsiani, muiden lasten takkuja minun ei tarvitse selvitellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tyttömäisen näköistä.
Juttelin hississä yhtenä päivänä erään äidin kanssa, jolla oli vauva vaunuissa ja pitkätukkainen pikkulapsi. Jäi vähän epäselväksi sen pitkätukan sukupuoli :xmas:
No eikö se olisi yhtälailla jäänyt epäselväksi jos vauva olisi ollut kalju?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tyttömäisen näköistä.
Juttelin hississä yhtenä päivänä erään äidin kanssa, jolla oli vauva vaunuissa ja pitkätukkainen pikkulapsi. Jäi vähän epäselväksi sen pitkätukan sukupuoli :xmas:
No eikö se olisi yhtälailla jäänyt epäselväksi jos vauva olisi ollut kalju?
Öö siis se pikkulapsi oli se epäselvä.
 
Mun nyt 3-vuotiaalla pojalla oli vielä keväällä pitkät vaaleat korkkiruuvikiharat, mutta vappuna leikattiin kesätukka (eikä anneta enää kasvaa ennenkuin tosiaan itse pesee ja kampaa...). Ei näyttänyt tytöltä kiharoineen. (kuvia facebookissa, kaverit voivat sieltä vilkaista ;) )
 
Jos sopii naamaan, niin mikä ettei! Mun pojilla on lyhyet enkä haluaisi kummallekaan pitkiä!

Pitkien hiusten kanssa mielellään kuitenkin poikaväriset vaatteet! Lyhyiden kanssa voi vaatteet olla tyttömäisemmät. Pitkähiuksisesta punaiseen puetusta pojasta tulee ainakin mulla ihan väkisin mieleen, että äitinsä toivoi tyttöä...
 
Turkilmas
Just katselin erään sukulaispojan pitkiä pellavahiuksia valokuvasta ja mietin miten suloisen näköinen hän onkaan =) . Eli eipä oo kyllä mitään pitkiä hiuksia vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Tyttömäisen näköistä.
Juttelin hississä yhtenä päivänä erään äidin kanssa, jolla oli vauva vaunuissa ja pitkätukkainen pikkulapsi. Jäi vähän epäselväksi sen pitkätukan sukupuoli :xmas:
No eikö se olisi yhtälailla jäänyt epäselväksi jos vauva olisi ollut kalju?
Öö siis se pikkulapsi oli se epäselvä.
Ah, vauvan sukupuoli oli sitten selvillä kun sillä oli lyhyt tukka :saint:
Ja pitkätukan sukupuoli jäi epäselväksi.
Miten jotkut oikeesti jaksaa jauhaa poikien hiuksista :headwall:
 
Musta on ihan sama, näyttääkö meidän pitkätukka-2v pojalta vai tytöltä. On sillä punaisiakin vaatteita, ja parit housut jopa ostettu tarkoituksella tyttöjen osastolta. Ihan poikamaiset kujeet silti on. Ei musta oo mitään järkee alkaa korostamalla korostamaan sukupuolta, jos ei lapsi sitä itse haluu, ei meillä tytöllekään ostettu kovin paljon vaaleanpunaista ja kimallusta ennenkuin osas itse vaatia.

Lapsi on mun mielestä enemmän ensin yksilö, ja vasta sitten tyttö tai poika.

Muoks. ja voisin vielä lisätä, et jos tyttö haluais jossain vaiheessa lyhyiksi leikata hiuksensa, niin mikäpä siinä. Nyt meillä on kuitenkin koko perheellä pitkät (muilla kiharat, mulla suorat) hiukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Musta on ihan sama, näyttääkö meidän pitkätukka-2v pojalta vai tytöltä.Ei musta oo mitään järkee alkaa korostamalla korostamaan sukupuolta, jos ei lapsi sitä itse haluu.
Lapsi on mun mielestä enemmän ensin yksilö, ja vasta sitten tyttö tai poika.
puhuit kuin suoraan mun suusta.

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Musta on ihan sama, näyttääkö meidän pitkätukka-2v pojalta vai tytöltä. On sillä punaisiakin vaatteita, ja parit housut jopa ostettu tarkoituksella tyttöjen osastolta. Ihan poikamaiset kujeet silti on. Ei musta oo mitään järkee alkaa korostamalla korostamaan sukupuolta, jos ei lapsi sitä itse haluu, ei meillä tytöllekään ostettu kovin paljon vaaleanpunaista ja kimallusta ennenkuin osas itse vaatia.

Lapsi on mun mielestä enemmän ensin yksilö, ja vasta sitten tyttö tai poika.

Muoks. ja voisin vielä lisätä, et jos tyttö haluais jossain vaiheessa lyhyiksi leikata hiuksensa, niin mikäpä siinä. Nyt meillä on kuitenkin koko perheellä pitkät (muilla kiharat, mulla suorat) hiukset.
Tämän allekirjoitan myös minä, täsmälleen näin myös meillä :D
 
ja voisin vielä lisätä et mulla on ollu itellä pitkät hiukset, polkkamalli, lyhyet, rastat, irokeesi, kalju ja mitä lie vielä.Nyt on semmonen beatles-malli ku koitan kasvatella kaljusta taas vaihteeski pois. Ja nykysellä poikaystävällä on perseeseen asti tukka.

Näytetään monien mielestä varmaan aivan karseeta mallia tulevalle lapselle :LOL:
 
J
Onhan ne ihan suloisia, mutta ei poikamaisia. Jos äiti haluaa pojasta tytön niin mikäs siinä. Mun pojilla ei tuu koskaan oleen pitkiä hiuksia niin kauan kuin mulla on sanavalta.
 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No mikä on pitkä tukka? Meiän 1,5 vuotiaalla pojalla on olkapäille ulottuvat hurmurikiharat. Ja en todella aio leikata vielä vähään aikaan. Ihan pojalta näyttää silti :)
Leikkaa ja kihartuu vielä enemmän. Pitkät kiharat hiukset eivät ole kauniit kenelläkäänja varsinkaan pojalla.
 
vieras
Tykkään. Meillä on pitkähiuksisia poikia. Ja tyttöjäkin. Noille passaa pitkä tukkamalli loistavasti. Ponnarilla pitävät välillä ja välillä nauhalla vähän otsalta pois. Olen tehny jopa pikkulettejä pojille. :D Koululaisia ovat jo.
 

Yhteistyössä