Mitä mieltä siitä että valmistuttuaan ihmiset vitsailevat työpaikoista?

  • Viestiketjun aloittaja Pin vihaisena
  • Ensimmäinen viesti
Pin
[QUOTE="nana";29965632]Kuulostaa ihan junttiläpältä. En tykkää. En pidä myöskään sinun yksittäisistä junteista kommenteista täällä foorumilla. Lue viestejäsi ja mene itseesi. Junttia ja tekopyhää marinaa sinulta.[/QUOTE]

Jos on noin kova pakkomielle minusta niin tee toinen ketju, on niin eri aihe. Tuskin olen mitään vastaavaa valmistuneille selitellyt.
 
viirituuli
En oikein pitänyt siitäkään, että kun laitoin kuvan minusta ja pojastani, joka siis on jo iso poika, selvästi alkaa olla jo miehen näköiseksi kasvamassa, niin joku kommentoi siihen sitten, että jos meillä ei olisi pituuseroa, meidän voisi sekoittaa toisiinsa ja että siitä erottaa, kun minulla on meikkiä. Mikä ihmisiä vaivaa, eikä ne ajattele yhtään, että haluaakohan 15 vuotias lukea näyttävänsä kolmekymppiseltä naiselta. Ihan sika typerää. Kyseessä ihminen joka on myös aina heittänyt tälläisiä "vitsejä" joilla ei muka tarkoita pahaa, mutta tarkoittaa kumminkin. Emme ole pojan kanssa niin saman näköisiä todellakaan, eikä hän ole tytön näköinen.
Kyseessä olisi voinut olla vain erittäin kömpelö kohteliaisuus sinulle. Eli sinä olisit niin nuorekkaan näköinen, että 15-kesäisestä kävisit. Tai että teillä on samanlaiset kasvonpiirteet tai jotain. Mutta eipä tuossa pojan tunteita oo paljon ajateltu kieltämättä.
 
"viekas"
Jokaisesta ammatista voi murjaista vitsin. Onko se viisasta tai muita kunnioittavaa, on jo toinen asia. Kaikilla ei vain ole sosiaalista kompetenssiä, tunneälyä tai interpsyykkistä lahjakkuutta. Ne ovat geneettisiä ja niihinkin voidaan myös kasvatuksella vaikuttaa.
 
"lähäri"
[QUOTE="tinja";29965268]Eivätkö lähärit sitten pese peppuja?[/QUOTE]

Itse en ole ainakaan pessyt yhtään peppua kertaakaan (autismin kirjon asiakkaiden ohjaajana). Vaikka olisinkin, niin työssä on kuitenkin aika paljon muutakin :)
 
Kyllä tuo on ihan selvästi toisen työn aliarvioimista ja osoittaa ettei toisen ammattia mitenkään arvosta.

Miksi ihmeessä pitäisi toisen työstä mainita noin ääneen juuri se 1/10 osa työstä, joka on varmaan se vähiten hohdokkain työtehtävä. Miksi juuri se pitää tuoda esille, että joidenkin ihmisten peput tarvitsee pesua? Miksi ei voi tuoda esille niitä työn positiivisia puolia; esim. toivottavasti pääset pian töihin paijaamaan toisten vauvoja, onnea! tms. positiivista onnittelua?

+ kysymys vastaukseesi: kaikki lähärit EI pese peppuja. On paljon alan työpaikkoja, joissa tuota ei tarvitse tehdä. Siinä mielessä tuollaisten laukojat osoittaa vain oman tyhmyytensä ja tietämättömyytensä joka ikinen kerta.
Olipas kyllä tökerö kommentti tuo tinjan. Peesi tälle. Mä en ole pessyt yhtäkään peppua yli 10 vuoteen. Kaikki lähärit ei työskentele sellaisissa työpaikoissa, joissa niitä peppuja pestään.
 
vie
Esim lähihoitaja valmistuu, Facebookissa on kuva valmistujaisista ja suurin osa onnittelee. Joku murjaisee siihen "siitä vaan peppuja pesemään". Joku valmistuu ekonomiksi ja vitsi on "mäkkärillä on vielä työpaikkoja teille" tai vastaavia juttuja. Viimeksi oli merkonomin valmistumisesta siivoojaläppää. Vitsiksi on siis selkeästi tarkoitettu, olenko tosikko kun näen vain punaista ja tuollainen vitsi on tosi mauton ja vain idiootti voi murjaista tuollaista paskaa. Valmistuminen on liian arvokas asia tuollaiseen mielestäni. Ärrrr ja samaa läppää kun joku iloitsee kun pääsee kouluun. Juntit facessa...
Otsikko on kyllä perseellään. Eihän nuo valmistuneet viestisi mukaan itse läppää heitä vaan muut ihmiset.

Muuten en tiedä, kun en ole facessa. En oo koskaan törmännyt tuollaiseen.
 

Yhteistyössä