Mitä mieltä tälläisistä synttäribileistä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sain kutsun kaverin nelikymppisille ja homma jotenkin oudoksutta. Juhliin on pääsymaksu jolla kutsuja haluaa ilmeisesti kattaa paikan vuokra ja ruuat. Juomista ei ole mitään mainintaa mutta tuskinpa ne 25 euron sisäänpääsyyn kuuluvat ja omia tuskin saa viedä kun paikassa on baari. Lisäksi kutsussa on sankarin tilinumero (lahjat rahana). En tiedä mutta minusta tämä kutsu on hieman nolo. Laskeskelin että juhlat tulevat maksamaan itseltäni noin 100 euroa jaa mietin viitsinkö ollenkaan osallistua, jotenkin rahastuksen maku jos maksattaa pääsymaksuina juhlat vierailla ja sitten odottaa vielä lahjarahoja...
 
"sipsi"
Minun nelikymppiset oli jo "jokin aika sitten", enkä ikikuunapäivänä olisi ilennyt niille pääsymaksua laittaa...

Tosin ne oli tarjoiluineen päivineen tuossa omassa pihassa, kesällä kun olen syntynyt. Ja kutsuun laitoin, ettei mitään lahjaa - kaiken tarvittavan olen tähän ikään jo hankkinut, ja työssä käyn, joten kavereilta en rahaa halua :)

Mie en ehkä tuollaisille synttäreille haluaisi mennä :(
 
"mie"
Itse osallistuin vähän aikaa sitten vähän samantyyppisille juhlille.
"Sisäänpääsymaksu" oli aikuisilta 20e.
Se auttoi sankaria kattamaan tilan vuokran, bändin esiintymismaksun, pitopalvelun ruoat ja juomat (tarjolla oli siideriä, olutta, puna- ja valkoviiniä, konjakkia, paria sorttia likööriä sekä tietysti virvoitusjuomia). Ja kaikkea sai niin paljon kuin halusi.
Ja hän kyllä nimenomaan sanoi, että EI halua lahjoja, vaan tuo 20e on se "lahja".
Minusta oli oikein hyvä idea. Ei tarvinnut kenenkään miettiä lahjaa.
 
  • Tykkää
Reactions: persvakoonasana
"alkup"
Jos olisi vain jompikumpi pääsymaksu TAI lahjatoive niin en vielä ajattelisi paljonkaan mutta molemmat menee minusta jo kerjuun puolelle. Eikös juhlien tarkoitus ole tavata ja juhlia ystävien kanssa ja juhlat järjestetään tavallaan pyyteettömällä ajatuksella,jos omat varat eivät riitä tuon tyyppisten isojen juhlien järjestämiseen niin voisi miettiä halvempia vaihtoehtoja eikä maksattaa niitä vierailla juomia myöten.

En ole vielä päättänyt menenkö, mieheni on päättänyt kuitenkin jäädä kotiin, 200 euroa synttäreistä on hieman liian iso kustannus meidän perheelle. Sinänsä juhlat olisivat varmaan mielenkiintoiset kun vieraiden joukossa on myös julkimoita.
 
alkper
Ap miettii nyt että menisi bileisiin ja veisi lahjaksi rahatoiveesta poiketen 'lahjakortin' jossa kerrotaan lahjarahan mennen hyväntekeväisyyteen (vuohi kehitysmaahan tmv,) Ihan vastalauseena pintaliitokekkereille jua rahan kerjuulle... olisiko hyvä idea?
 
Voisiko olla, ihan ajatuksena, että kyseessä olisi sankarille pidettävät yllärijuhlat, jolloin ”kutsuja” (= juhlien järjestäjä) mieluusti varmaan tasaisi kustannuksia kaikkien osallistujien kesken, koska luonnollisesti sankari itse ei osallistune kustannuksiin jos ei juhlista tiedäkään.
Tällöin myöskin voisi olla luonnollista, että sankerille vietäisiin joku muistaminen... vaikkapa sitten se rahalahja.

Voisihan se olla, että jos siellä juhlissa olisi vaikka joku booli, joka sitten sisältyy siihen ”pääsylippuun”... tai sitten ei, mutta niin voisi olla, vaikka siellä baari sitten olisikin.
 
[QUOTE="mie";25093093]Itse osallistuin vähän aikaa sitten vähän samantyyppisille juhlille.
"Sisäänpääsymaksu" oli aikuisilta 20e.
Se auttoi sankaria kattamaan tilan vuokran, bändin esiintymismaksun, pitopalvelun ruoat ja juomat (tarjolla oli siideriä, olutta, puna- ja valkoviiniä, konjakkia, paria sorttia likööriä sekä tietysti virvoitusjuomia). Ja kaikkea sai niin paljon kuin halusi.
Ja hän kyllä nimenomaan sanoi, että EI halua lahjoja, vaan tuo 20e on se "lahja".
Minusta oli oikein hyvä idea. Ei tarvinnut kenenkään miettiä lahjaa.[/QUOTE]

Mä ajattelin ensin, että onpa noloa pyytää sisäänpääsymaksua, mutta tämän viestin luettuani ajattelin, että ehkä se ei kaikissa tapauksissa noloa olekaan. Synttärisankari halusi lahjaksi kivat juhlat itselleen ja kavereille, ehkä se on kuitenkin ihan jees ennemmin kuin haluta itselleen mahtavat juhlat ja paljon lahjoja. :)
 
alkper
Voisiko olla, ihan ajatuksena, että kyseessä olisi sankarille pidettävät yllärijuhlat, jolloin ”kutsuja” (= juhlien järjestäjä) mieluusti varmaan tasaisi kustannuksia kaikkien osallistujien kesken, koska luonnollisesti sankari itse ei osallistune kustannuksiin jos ei juhlista tiedäkään.
Tällöin myöskin voisi olla luonnollista, että sankerille vietäisiin joku muistaminen... vaikkapa sitten se rahalahja.

Voisihan se olla, että jos siellä juhlissa olisi vaikka joku booli, joka sitten sisältyy siihen ”pääsylippuun”... tai sitten ei, mutta niin voisi olla, vaikka siellä baari sitten olisikin.
Tässä alkuperäisessä tapauksessa kyse ei ole yllätyskekkereistä sillä juhlakalu on itse kutsun lähettänyt. Veikkaan että pääsylippuun sisältyy tervetuliaiskuohujuoma tmv. mutta ei muuta.
 

Yhteistyössä