Mitä mieltä tästä työhakemuksesta, pitäkää peukkuja!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
CNC-koneistaja

Puhuin xxxxx kanssanne puhelimessa avoimena olevasta CNC-koneistajan paikasta ja olisin kiinnostunut kovasti kyseisestä työpaikasta. Kerroitte , että olisi mahdollisuus myös oppisopimuskoulutukseen. Itselläni ei ole metallialan koulutusta , mutta haluaisin kyllä oppia uuden ammatin.

Olen valmistunut xxxxxx xxxxxxx:sta merkonomiksi vuonna xxxx. Sen jälkeen työskentelin xxxxxxxxxx oppisopimuksella, toimin muun muassa uusien työntekijöiden kouluttajana. Jäin äitiyslomalle vuonna 2001 ja siitä lähtien olen ollut kotiäitinä. Minulla ja miehelläni on 3 ihanaa lasta, tällä hetkellä kuitenkin haluan jo palata työelämään ja tuoda korteni kekoon omalta osaltani meidän perheen talouteen.

Olen luonteeltani iloinen, ahkera ja nopea oppimaan uusia asioita, kolmen lapsen äitinä olen oppinut ajankäytön tärkeyden, osaan mielestäni toimia tehokkaasti, monta rautaa tulessa samaan aikaan jos näin voisi sanoa. Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Olen joustava. Tietokonetta käytän päivittäin, joten se onnistuu luontevasti ja nopeasti.

Olen valmis aloittamaan työn heti.

Mielelläni tulisin haastatteluun kuulemaan lisää kyseisestä työpaikasta, sekä kertomaan lisää itsestäni todistusten kera.



Ystävällisin terveisin

XXXXX XXXXX



Kyseessä vapaamuotoinen hakemus.

No, kertokaahan tuomio. :(


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helsingin Äiti:
Kertoisit vähän enemmän työurastasi ja koulutuksesta ja mitä olet niissä oppinut. He eivät halua "kivaa kaveria ja äitiä", vaan kunnon ja osaavan, koulutettavan työntekijän.

Näin vastaisin.
:)
Niin, no kun siinä "urassa" ei ole hirveästi mitään kerrottavaa, pari hassua vuotta työelämässä..ja koulutus on merkonomi, mitä siitä voisi enemmän kertoa?

ap :)
 
vieras
Ihan "tavallinen" hakemus. Jos hakijoita on paljon, hukut massaan. Ammatikseni korjailen erilaisia tekstejä ja innostuin korjaamaan tämänkin tekstin kieliasua.


Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
CNC-koneistaja

Puhuimme xxxxx puhelimessa avoimena olevasta CNC-koneistajan paikasta. Olen todella kiinnostunut kyseisestä työpaikasta. Kerroitte, että on mahdollisuus myös oppisopimuskoulutukseen. Itselläni ei ole metallialan koulutusta, mutta haluaisin kyllä oppia uuden ammatin.

Olen valmistunut xxxxxx xxxxxxx:sta merkonomiksi vuonna xxxx. Valmistumisen jälkeen työskentelin xxxxxxxxxx oppisopimuksella; toimin muun muassa uusien työntekijöiden kouluttajana. Vuonna 2001 jäin äitiyslomalle ja siitä lähtien olen ollut kotiäitinä. Minulla ja miehelläni on kolme ihanaa lasta, mutta tällä hetkellä kuitenkin haluan jo palata työelämään ja osallistua perheeni elättämiseen.

Luonteeltani olen iloinen ja ahkera, ja olen nopea oppimaan uusia asioita. Kolmen lapsen äitinä olen oppinut käyttämään aikani järkevästi: toimin tehokkaasti ja voisi sanoa, että minulla on aina monta rautaa tulessa. Olen joustava ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Tietokonetta käytän päivittäin, joten käyttö on luontevaa ja nopeaa.

Olen valmis aloittamaan työn heti.

Tulisin mielelläni haastatteluun kuulemaan lisää kyseisestä työpaikasta sekä kertomaan lisää itsestäni.



Ystävällisin terveisin

XXXXX XXXXX



Kyseessä vapaamuotoinen hakemus.

No, kertokaahan tuomio. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan "tavallinen" hakemus. Jos hakijoita on paljon, hukut massaan. Ammatikseni korjailen erilaisia tekstejä ja innostuin korjaamaan tämänkin tekstin kieliasua.


Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
CNC-koneistaja

Puhuimme xxxxx puhelimessa avoimena olevasta CNC-koneistajan paikasta. Olen todella kiinnostunut kyseisestä työpaikasta. Kerroitte, että on mahdollisuus myös oppisopimuskoulutukseen. Itselläni ei ole metallialan koulutusta, mutta haluaisin kyllä oppia uuden ammatin.

Olen valmistunut xxxxxx xxxxxxx:sta merkonomiksi vuonna xxxx. Valmistumisen jälkeen työskentelin xxxxxxxxxx oppisopimuksella; toimin muun muassa uusien työntekijöiden kouluttajana. Vuonna 2001 jäin äitiyslomalle ja siitä lähtien olen ollut kotiäitinä. Minulla ja miehelläni on kolme ihanaa lasta, mutta tällä hetkellä kuitenkin haluan jo palata työelämään ja osallistua perheeni elättämiseen.

Luonteeltani olen iloinen ja ahkera, ja olen nopea oppimaan uusia asioita. Kolmen lapsen äitinä olen oppinut käyttämään aikani järkevästi: toimin tehokkaasti ja voisi sanoa, että minulla on aina monta rautaa tulessa. Olen joustava ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Tietokonetta käytän päivittäin, joten käyttö on luontevaa ja nopeaa.

Olen valmis aloittamaan työn heti.

Tulisin mielelläni haastatteluun kuulemaan lisää kyseisestä työpaikasta sekä kertomaan lisää itsestäni.



Ystävällisin terveisin

XXXXX XXXXX



Kyseessä vapaamuotoinen hakemus.

No, kertokaahan tuomio. :(
Kiitos :)

ap
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helsingin Äiti:
Kertoisit vähän enemmän työurastasi ja koulutuksesta ja mitä olet niissä oppinut. He eivät halua "kivaa kaveria ja äitiä", vaan kunnon ja osaavan, koulutettavan työntekijän.

Näin vastaisin.
:)
Niin, no kun siinä "urassa" ei ole hirveästi mitään kerrottavaa, pari hassua vuotta työelämässä..ja koulutus on merkonomi, mitä siitä voisi enemmän kertoa?

ap :)
Varmasti löydät monta hyvää asiaa opiskeluistasi ja urastasi. Onko ehkä jotain järjestöharrastusta josta voisit mainita?

Voisit vaikka laittaa lauseen ehkä "Opinnoissani XXX-linjalla sain hyvät ATK-valmiudet joita olen käyttänyt päivittäin. Tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja pystyn organisoimaan päivittäiset työtehtävät kiireisessäkin työtahdissa. Pystyn työskentelemään ja asioimaan myös ruotsin ja englannin kielellä."

Jotain tähän tyyliin. Kaiva kaiva, kyllä sinä olet monta asiaa oppinut ja hallitset, mutta pyöritä ne työasioiden ympärille, koska töihinhän sinä olet menossa, et vaimoksi ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.....Vuonna 2001 jäin äitiyslomalle ja siitä lähtien olen ollut kotiäitinä. Minulla ja miehelläni on kolme ihanaa lasta, mutta tällä hetkellä kuitenkin haluan jo palata työelämään ja osallistua perheeni elättämiseen.
....
Mä ehkä painottaisin tuossa kohdassa vielä sitä, että haluat uusia haasteita tms..

Sitten voisit miettiä muita luonteepiirteitä ja ominaisuuksia mitä koneistajan työssä tarvitaan ja korostaa että sinulta löytyy niitä.
 
palikka
Ensinmäinen virhe on kertoa oma ikä ja noin monta lasta ;) Siinähän työnantaja laskee heti että kun 1 muksu sairaana menee monta päivää ennenkuin äiti palaa töihin, kun yleensä koko poppoon käy sen taudin läpi.
Ei kannata laittaa vuotta milloin jäit kotiin, on jo vuosi 2008. Laita että olet ollut perheen parissa viime vuodet, toimien kokkina,lastenhoitajana,siivoojana,neuvottelijana,suunnittelijana,autokuskina jne
Kaikkea mielenkiintoista mikä jää mieleen ensi silmäyksellä.
Turhaa litaniat perheonnesta, ei se kiinnosta työnantajaa.
 
Persoonallisuutta kehiin! Kuten joku jo sanoikin, hukut tuolla massaan jos on paljon hakijoita. Laita siihen mukaan ripaus itseäsi, pisara siitä humoristisesta puolesta joka sinusta löytyy, eikös löydykin? Kerro, mitkä olivat vahvimmat aineesi kauppiksessa, kerro myös yksi piirre, joka ei ole niin vahvoilla. He ovat vain ihmisiä, jotka lukevat nuo hakemukset, eivät koneita. Mieti millainen teksti itsellesi jäisi mieleen, jos lukisit 100 hakemusta. Itse tein hakemuksen, jossa kerroin itsestäni tarinan muodossa (olipa kerran tyttö nimeltä ******) ja toistelin nimeäni yhä uudelleen ja uudellaan. Loppuun laitoin sitten toteamuksen, että heille taisi jäädä nyt nimeni mieleen, joten tavattaisiinko kahvin merkeissä piakkoin. Ja töitähän sieltä napsahti :D
 
(vierailija)
Enemmän siitä, mitä työnantaja hyötyisi jos palkkaa sinut! Nyt kerrot lähinnä siitä, mitä sinä hyötyisit (haluat oppia uden ammatin ja osallistua perheen elättämiseen). Aina monta rautaa tulessa? Jäisin vastaanottajana miettimään, pystytkö keskittymään tähän työhön täysipainoisesti, jos muitakin rautoja tulessa. Eli hoidatko esim. työaikana vaikkapa puhelimitse näitä muita, lukuisia juttujasi? Ehditkö edes työpaikalle, jos on jokin muu juttu meneillään? Voitko antaa työpäivän aikana 100% työllesi kun kokoajan on päällä kaikkea muutakin?
 

Yhteistyössä