Mitä/Millaista työtä teette te, jotka pystytte hoitamaan lapsen kotona työssä käydessänne?

  • Viestiketjun aloittaja toisesta ketjusta tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti
toisesta ketjusta tuli mieleen
Tuosta kotihoitoketjusta tuli mieleen, että mitä työtä teette tai miten olette järjestäneet lastenhoidon, kun ette ole joutuneet laittamaan lapsia päiväkotiin?
 
"jenny"
Itsellä näin ei ole, mutta yhdellä tutulla on niin että pystyvät vuorottelemaan miehen kanssa hoitovuoroja, tekevät molemmat vuorotyötä. Lisäksi isovanhemmat auttavat tarvittaessa. Aika säätämistähän se on, mutta joskus voi toimiakin. Ainakin jos molemmat ei tee täyttä työviikkoa.
 
Esikoisen ollessa pieni teimme molemmat vuorotyötä; mulla 2-vuoro ja miehellä 3-vuoro.
Saatiin järkättyä niin et oltiin paljon vuorotellen töissä ja viikossa 1-2 yhteistä vapaapäivää.
Isovanhemmat auttoivat paikkaamaan muutamia tunteja jotka meni joskus ristiin sekä yöhoidolla.
 
näin
Me hoidettiin viime kesänä kotona, vaikka molemmat oli töissä. Toki miehellä oli vuosilomaa sen 4vkoa ja mä pystyin sanella töihin ne päivät, kun meillä ei ole hoitajaa. Muuten pomo sai laittaa vapaalla kädellä työvuorot. Mun äiti ja anoppi auttoivat myös paljon silloin, kun mies ei ollut lomalla. Mutta pidempään tuota ei voitu jatkaa, kun isovanhemmatkin kaikki kumminkin työelämässä. Eli syksyllä meni tyttö sit päiväkotiin 1,5v iässä.

Niin ja ala on ravintola-ala, vuorotyö.
 

Yhteistyössä