Mitä minä teen tuosta seitistä? :D

"köksä"
Kalapuikkoja. Leivitä ja paista. Tuskin tarvit siihen reseptiä? Tai jauha, tee mureketaikina ja pyöritä kalapullia. Tai semmosenaan uuniin, juustoraaste-munamaito päälle. Tai kalakeitto.
 
ooooo
Paista se voissa tai margariinissa, kyllä tulee hyvää. Jos vehnäjauhoissa vähän käytät niin tulee rapeaa kuorta. Pane lautaselle vähän vehnäjauhoa, sitten kääntelet ne kalapalat siinä ja paistinpannulle. Vähän suolaa ja sitruunapippuria. Itselle tulee vesi kielelle, nams.
 
[QUOTE="äitipäiti";25572529]Keitä, soseuta, lisää kananmunia, korppujauhoja, kermaa ja mausteita. Ja pyöritä pulliks tai paista pihveinä.[/QUOTE]Ei tarvi keittääkään ensin, vaan tehosekoittimessa kaikki sekaisin taikinaksi ja lettupannulla paistaen pieniksi kalapihveiksi.
 
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";25572624]:p¤



Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

Oho hups,olinpas kömpelö. :(

Nii no keittoon joku jo ehdottikin reseptiä.
Itse olen joskus uuniseitä tehnyt niin,että teen tavallisen valkokastikkeen (rasvaa,jauhoja,maitoa,sipulia,jauhettua valkopippuria,sitruunapippuria ja suolaa) ja kaadan sen uunivuokaan ladottujen seitien päälle.
Sit uuniin.

Joskus oon laittanut kastikkeeseen mukaan juustoa ja joskus lisännyt mantelilastuja vuokaan pinnalle.
 
Seiti uunivuokaan, päälle mausteita oman maun mukaan ja sipuli/purjosilppua. Pari tomaattia viipaleina/tom.murskaa jos tykkää, 2dl kermaa ja paiston puolivälissä juustoraastetta/auraa päälle.
Katkaravut sopii myös sein päälle pötköttää :p
Vajaa tunti 200 astetta, maista. Nestettä aika paljon, mut potut tai riisi kaveriksi.
 
La Paset
Seiti leikataan kohmeisena pienemmiksa paloiksi ja ruskistetaan voissa pannulla. Niskaan suolaa ja ripaus valkopippuria. Ei muuta kaipaa kuin ehkä tuoretta tilliä ja sitruunaa niskaansa. Muusia ja herneitä kaveriksi.
 

Yhteistyössä