Mitä mukaan lennolle taaperolle?

Meillä oli molemmille pojille kuuden tunnin lennolle reilusti ruokaa mukana. Lisäksi oli korviketta ja pillimaitoja. Ja oli kyllä enempi kuin lennolla tarttis, kun aattelin et jos vaikka laukut eivät jostain syystä tulekaan, niin on sit varuilta ruokaa pariksi päiväksi. Kukaan ei lussuttanut niistä määristä - onneksi käsimatkatavaroita ei punnittu. ;)
 
Helsingin päässä tosiaan ei olla niin tarkkoja lasten sapuskojen suhteen, mutta esim. Lontoossa jouduimme turvatarkastuksessa avaamaan Piltti-purkin ja maistamaan ruokaa. |O Meillä on ollut korvikemaito jauheena mukana, lapsi kun juo edelleen apteekin Nutrilon Soijaa. Naposteltavia meillä on ollut paljon: maissinaksuja, ruissnackseja, keksejä (Muumi- ja Elovenan välipalakeksejä), kovia rinkeleitä, riisikakkuja.

Silloin kun lapsi oli noin vuoden vanha ja oli vielä tuttipullo ja tutit käytössä, niin niitä lussutteli nousujen ja laskujen ajan, mutta nyt hiljattain kun olimme reissussa annoimme nenäsuihkeita (Nasolin) korvia varten ja vettä hörpyyteltiin. Silti taisi korviin koskea, kun lapsi itki hiukan erityisesti laskun aikana.

Meillä lapsi on joka reissulla nukkunut sylissä. Nyt viime reissulla, kun lapsi oli hiukan alle kaksivuotias, oli meillä hänelle oma paikka. Se oli kyllä kätevää, kun lapsi pystyi siinä tesuamaan.

Viihdykettä on ollut mukana paljon: tarroja ja vihko, kyniä piirtämistä varten, uusia kirjoja ja muovisia hahmoja, Muumi-kortit tutkimista varten. Lemppariunilelu ja rätti tietenkin myös.
 
Mä reissaan pojan 1,6 v kanssa yksin 3 h lentoja muutaman kuukauden välein, ja meillä on aina mennyt helposti. En ole juuri mitään ottanut mukaan, ehkä jonkun just sen hetken suosikkilelun, koska koneessa antavat aina pienen kirjan jne, poika on aina leikkinyt innolla istuintaskussa olevien esitteiden kanssa, puristellut kertakäyttömukeja ja katsellut menoa ympärillä ja omat lelut on heti jääneet. Nyt kävellään edes takaisin käytävää aina osan lennosta. Usein on löytynyt joku kiva kanssamatkustaja, joka on ihan tarjoutunut poikaa kävelyttämäänkin. Meillä poika ei katsele tv:tä joten itse en lähtisi show-linjalle. Ehkä nää jutut on totutuista leikeistä kiinni, mutta tosiaan oon sitä mieltä että ei kannata ottaa paineita, lapsi on tosi luova koneessakin.
Jos lento on ollut nukkuma-aikaan, on nukahtanut syliin ja hyvällä tuurilla on saatu vapaat paikat viereen jolloin oon saanut pojan pitkälleen.
Ruokaa olen ottanut jos on osunut ruoka-aika lennolle, mutta se on aika sotkua ja varsinkin jos kone on täynnä, stressiä on tuonut se kun pitää varoa vieruskaverien vaatteita. Nyt tosin tämäkin on alkanut helpottamaan iän myötä. Riisikakut on meillä aina hyvä hätävara, ja nokkamuki tietysti.
Vaipanvaihtopöydät on ihan mini-mallia koneissa, itse vaihdan vaipan just ennen lähtöä kentällä, ja sitten otan mukaan housuvaippoja, jos kakat on tulleet ne on helpompi tän ikäisellä vaihtaa lattialla seisten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Onkohan noissa rajoituksia kuinka monta pilttipurkkia saa ottaa käsimatkatavaroihin? Tietysti painoa asia saattaa tulla vastaan.Mietin vaan et jos ruumassa menevät rikki.
Ei kannata noita ruokia ihan kamalaa määrää ottaa matkustamoon, vaan sen verran mitä suurin piirtein lennon aikana tarvitsee plus yksi varapurkki.
Me kun viimeksi tultiin ulkomailta kotiinpäin, me jouduimme lentokentän turvatarkastuksessa avaamaan ja maistamaan kaikki käsimatkatavaroissa olevat purkit... On muuten ihan kamalan makuista! Ja koska meilläkin oli pitkä matka edessä oli purkkeja useampia ja sitten ei loppujen lopuksi enää loppumatkasta uskallettu avattuja, monta tuntia avoimena olleita purkkeja käyttää...

Reissussa tarvittavat purkit on muuten helppo pakata ruumaan niissä kaupan valmiissa "levyissä" eli kaupasta kannattaa ostettavat purkit kerätä sille pahvialustalle ja ottaa niitä kaksi ja sitten laittaa laukkuun purkit kahden pahvilevy välissä ja teippiä vaan ympärille.
Näin on meillä reissattu jo puolenkymmentä reissua eikä ole vielä kertaakaan hajonnut.

 
Sawat dii kha!

Viikko sitten palasin pojan(1v8kk)kanssa Thaimaasta.Löhöiltiin siellä 3viikkoa ja loma oli onnistunut. B)
Koneeseen vein mennen tullen maidot,mehut,pilttipurkit jne.Mitään en pakannut minigrip-pusseihin vaan kaikki sapuskat olivat muovikassissa.Se oli helppo heittää läpivalaisuun ja henkilökunta pääsi kurkkaamaan sisällön.Kummassakaan päässä ei ollut minkäänlaisia ongelmia. :)
Viihdykkeenä kelpasi kuvakortit,sipsit,rusinat,kirjat jne.
Menomatkalla(yölento)nukkui noin 4h,takaisin tullessa päivälennolla pari tuntia.
 

Yhteistyössä