Mitä muut ei ymmärrä työssäsi?

  • Viestiketjun aloittaja "hele"
  • Ensimmäinen viesti
....
[QUOTE="...";29621654]Joudun käymään yhden työpäivän aikana monessa eri kohteessa tekemässä töitä ja ihmiset eivät sisäistä sitä, että minulla on työaika ja rajoitukset miten kauan voin tehdä töitä missäkin kohteessa. En voi enkä edes halua vapaa-ajalla tulla töihin "ihan vaan nopeesti" käväisemään.
Olen laitoshuoltaja.[/QUOTE]

Sama täällä. Olen siivooja ja asiakaskohteita on useita. Jotkut tuntuvat kuvittelevan, että päivystän kohteissa kellon ympäri ja kiidän paikalle heti, kun jotain yllättävää sotkua jossain ilmenee. Ihmettelen myös, miten ihmiset kuvittelevat meidän siivoojien toimenkuvaan kuuluvan suurinpiirtein kaiken, verhonnipsujen hommaamisesta viemäreiden aukaisuun. Aiemmin ruokakauppoja siivotessani lähes päivittäin joku kaupan asiakkaista saattoi tulla kysymään "missä teillä on mausteet?", "onko teillä sitä ja tätä maitohyllyssä?". Sitäkään logiikkaa en ihan ymmärrä, olen siivousfirman vaatteissa siivoamassa, en kaupan työntekijä. En mäkään mene joltain vartijalta kyselemään kaupan valikoimasta.
 
viieeras
Tää on totta. Kaupassa jos hyppää ruuhkan purkuun kassalle ja ruuhkan mentyä laittaa viimeisen asiakkaan perään "viereinen kassa" -kyltin niin asiakkaan oletus on automaattisesti että mulla alkaa tauko :D Eihän siellä ole kuin 3 lavaa teollista purettavana, tupakkakuorma tarkastamatta, vanhojen lehtien poisottaminen lehtihyllystä, pelikoneista tyhjennettyjen rahojen laskeminen, kylmäasemalta tulleiden rahojen laskeminen ja kampanjatuotteiden tilaaminen tehtävänä. Että juu, totta kai mulla on tauko aina kun poistun kassalta :D
No juuri tämä!

Ja kun olen tarkistamassa tuotteiden päiväyksiä, se ei ole pelkkää hyllyjen järjestelemistä, vaikka se siltä näyttää. Niin usein saa kommentteja tyyliin "kyllä ne nyt ovat hyvässä järjestyksessä, ei se niin tarkkaa ole", ihan kuin huvikseni vain siinä pyörittelisin jogurttipurkkeja, kun ei muutakaan tekemistä satu olemaan. Ne päiväysvanhat tuotteetkaan eivät itsekseen pompi hyllystä pois, vaan ne pitää sieltä ihan ihmissilmillä tarkistaa.
 
Siivooja
Että on kauhean raskasta ja kuluttavaa tehdä koko ajan työtään toisten ehdoilla, väistellä ihmisiä, yrittää olla mahdollisimman nopea ja huomaamaton ja vähän häiriöksi...samalla kuitenkin huolellinen ja tehokas... Myös sitä, että työaikamme on erittäin arkasti mitoitettu (yksityisellä). Jos asiakas pyytää tekemään ylimääräisen homman, se on aina pois johonkin muuhun käytettävästä ajasta.
 
ap.
Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla myös päällikkö- ja johtotason tehtävistä tai sitten jonkun luovan alan työstä jotakin, mitä ei tavalliselle tallaajalle tule mieleen. Mielenkiintoista olisi myös kuulla esim. papin tms. ihmisen työstä, jonka oletetaan olevan aina saatavilla ja olemassa asiakkaita varten.
 
ilm
"Sä oot aina töissä" 3-vuorotyö = aina töissä...
"eiks sua pelota siellä" Ei? Enemmän pelottaa osaston ulkopuolella..
"miten sä voit työskennellä pedareiden/raiskaajien/väkivaltaisen kanssa" Miksi en voisi?
"onks pakkopaitoja vielä" Huoh...
"onks teillä se ja se ampuja/pedari/raiskaaja..." No en voi kertoa....

ja yksi parhaimpia, "onks teillä jotkut etälamauttimet?" No toki!

Työskenteen psykiatrisessa sairaalassa ns. kriminaalipotilaiden hoidossa, mielentilatutkimukset jne..
 
Sitä kuinka paljon ns. näkymätöntä työtä tehdään esimerkiksi ennen jokaisia hautajaisia :) Ja mä en mitenkään voi löytää yhtä yksittäistä hautaa pelkän nimen perusteella. Jos se on meidän hautausmaalla niin annan ohjeet sen löytämiseen mutta meillä on ihan pienellä hautausmaalla hoitohautojakin jo satoja.
 
Viimeksi muokattu:
"Moi"
Itse olen operaattorin palveluksessa. Samalla kun asiakas puhuu puhelimessa hallitsen noin 10 ohjelmaa ja yritän saada asian hoidettua puhelimessa.
Asiakkaan mukaan kun painan nappia niin hällä pitäisi olla liittymä toiminnassa todellisuudessa se on aikamoinen prosessi
 
"nuunuu"
No sitä ttä työni on 90% muuta kuin vaipanvaihtoa ja pyllyn pyyhintää. Kuten injektioiden antamista,lääkkeen jakoa ja antamista,lääkärinkierroista vastaamista jne. T lähihoitaja
 
juuh
[QUOTE="vvieras";29623851]Mielenkiintoinen ketju.. Ja mielenkiintoista, että melkein kaikki avautujat ovat matalapalkka-aloilta, ammateista, joita ei arvosteta...[/QUOTE]

jihtuu varmaan siitä että täällä on enimmäkseen matalapalkkaisia ihmisiä paikalla.ylipäätään heitä on enemmistö väestöstä joten onko ihme.
 
Vanhusten kanssa voi todellakin keskustella. Paskatkin on pestävä ja perushoito on tärkeää. Vanhat ihmiset tykkää olla siististi puettuja, se ei ole vaan hoitajan oman olon takia tehtävä työ. Ihminen ei ole idiootti vaikka sairastaa dementoivaa sairautta.
 

Yhteistyössä