Mitä muuta marmeladia torttuihin?

En tykkää luumumarmeladista.

Olen joskus syönyt tosi hyviä torttuja, joissa on keltaist marmelaadia, mutta en ole saanu selville, mitä se on. Jotain melko makeaa, hedelmäistä se oli.

Viime jouluna ostin toiveikkaasti appelsiinimarmeladia, ja se oli tosi pahaa. Voi olla, että oli merkistä kiinni. Eli mistä hyvä torttutäyte luumun tilalle?
 
"Vilukissa"
Mun mielestä vadelma on kivan raikas ja aprikoosimarmeladi myös! Ja todellakin - luumu tahtoo olla himpun verran liian raskas mun makuuni, mutta ipanat ja mies kyllä taas siitä tykkäävät :).
 
"hmm"
Söin omenakanelipurkin ennenkuin ehdin edes ostaa sitä torttutaikinaa. Vähän vaan maistoin ja sitten sitä olikin jo paahtoleivällä, muroissa, puurossa... HUH se on hyvää. Pitää varmaan keittää jotain tuollaista missä on vielä pieniä omenakuutioita itselle, että saan edes seuraavasta purkista tortut tehtyä.
 
"aan"
oon tehny sellasia, jossa on aprikoosihilloa ja vaniljatuorejuustontyyppistä kasvirasvalevitettä tai joku sellanen oli sen nimi. sunnuntai merkkinen tuo tuorejuustojuttu. niitä ap on varmaan syöny. tosi hyviä!
 
"moi"
[QUOTE="hmm";25206973]Söin omenakanelipurkin ennenkuin ehdin edes ostaa sitä torttutaikinaa. Vähän vaan maistoin ja sitten sitä olikin jo paahtoleivällä, muroissa, puurossa... HUH se on hyvää. Pitää varmaan keittää jotain tuollaista missä on vielä pieniä omenakuutioita itselle, että saan edes seuraavasta purkista tortut tehtyä.[/QUOTE]

empäs ookkaan vielä noihin kokeillut hilloa. täytyykin kokeilla. tänään tein taasa torttuja, 3 omena-kaneli joulutorttua meni suuhun että heilahti eikä tehnyt ees tiukkaa
 
[QUOTE="vieras";25207001]kylmäsavulohitäyte[/QUOTE]

Ei saa kääntää veistä haavassa! Oon raskaana, enkä voi syödä raakaa kalaa!!!! Ja haluun kauheesti! :D Ja joulunaki kaikki mässää graavilohta, ja mulla kuola vaan tippuu...
 
[QUOTE="moi";25206940]nyt on uutuutena tullut dronningholmilta omena-kaneli perinteisen luumumarmeladin rinnalle. pyöree rasia ja aivan sikahyvää[/QUOTE]

Meilläkin muut tykkää tästä, mut mä en. Viime vuonna tein vadelmamarmeladistakin ja ne oli hyviä minunkin mielestä.
 

Yhteistyössä