Mitä muuta syytä on säilyttää neulaa kuin huumeet?

  • Viestiketjun aloittaja en keksi
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29044586:
migreenipiikkiä (oletan että tarkoitat imigranin injektioita) ei kyllä voi huumeneulaan sekoittaa, se neula on nimittäin kiinni siinä lääkeputkessa joka kiinnitetään kynään... ...oi voi voi, toivottavasti kukaan ei kurkkaa mun laukkuun ;)
Ei myöskään diabetespiikkiä voi sekoittaa neulaan, koska se on sellainen "kynä" ei neulan näköinen ollenkaan. Napapiikit on myös kiinni siinä ruiskussa ja tosi pieni piikki siinäkin on, ei neula sekään.
 
"moi"
Saattapa olla itsellänikin kaapissa neulaosa, ja juuri tuossa puhuin miehelle, että sellainen neula pitäisi kyllä ostaa. Enää en muista kyllä mihin sitä tarvin tälläkertaa.

Mutta mihin on tarvittu.

Lääkäristä minulle annettiin tuollainen neulanpää, koska varpaani kynsivalli oli tulehtunut ja keräsi märkää. Lääkäri käski neulalla puhkaista märkivän kohdan, jotta märkä pääsee ulos.

Lisäksi neuloja ihan ruiskuineen löytyy todennäköisesti vieläkin kaapista, ne ovat jääneet sinne tulostinkasettien täytöistä. Eli tulostimen värikasetit täytetään "manuaalisesti" . Mustetta vedetään neulaan ja pistetään kalvon läpi lisää.

Lemmikkien kanssa on tarvinnut neuloja.

Kaikkiin paise/ihovaivoihin johon tarvitaan puhkaisua tuollainen neula on juuri ominainen, koska on steriili.

Jo moneen kertaan mainittu askartelu.

Eli sille neulalle on lukemattomia eri käyttötarkoituksia. Ensimmäisenä en vetäisi yksittäisestä neulanpäästä johtopäätöksiä huumeidenkäytöstä..
Minäkin olen juurikin lääkäristä niitä saanut mukaani, ja varmasti ainakin yksi on jäänyt kaappiin pakettiin pyörimään.
 
"Vieras"
Mulla on meikkipussissa neuloja rakkojen, paiseiden tms. Puhkaisua varten, käy myös tikunpoistoon...eipä oo tullu mieleen, että joku aatelis huumeidenkäyttöä kun meikkipussissa levällään oon ollu saunailloissa tms. :D
 
"sini"
Mullakin pyöri pitkään neula laukussa, kun sain lääkäriltä, että voin puhkaista mahdolliset vesikellot pojan käsistä. Olitiin jäädyttämässä syyliä ja niistä tuli aika isot vesikellot..
 
"Vieras"
Mun siskolla on myös mutta ne on ihan erilaisia eikä se säilytä missään minigrip pussissa yksittäistä neulaa joka on sellasssa muoviputelossa. En mä tajua.
Mulla on just jäänyt yksittäinen neula lapsettomuushoidoista ja se on vessassa kaapissa minigrip pussissa muoviputelossa. Ne saatiin aikanaan klinikalta just noissa minigripeissä ja jäi yksi käyttämättä enkä ole puhdasta neulaa hävittänyt kun sitä saattaa tarvita joskus vaikka mihin.
 
"vieras"
Me saatiin koulusta kasa neuloja ja ruiskuja, että voidaan harjoitella aseptista tapaa pistää injektio eri kokoisilla ruiskuilla ja neuloilla. Rääkkäsin niillä appelsiinia. Pari avaamatonta steriiliä neulaa on vielä jäljellä.

t. sh-opiskelija
 
PillerKint
mutta lähinnä liimaamisessa kun pitää saada liima erittäin tarkasti johonkin pieneen halkeamaan yms.

Samainen neula toimii myös kun pitää piirtää ohennetulla maalilla johonkin tarkkaa kuviota yms.

Paljon käyttötarkotuksia kyllä ja jokaisessa kodissa sais olla kyseinen vehjes.

Onko muuten kukaan koskaan kokeillu kaivaa tuollasella neulalla tikkua kädestä? lähtee meinaa todella hyvin tikut liikkeelle.
 
"asdf"
Veljelläni oli lapsena lennokkiliimaa varten neuloja. Teki siis pikkuisia lentokoneita.

Itselläni oli koiran nivelkipulääkkeen pistämistä varten oikein pussillinen neuloja. Mulle ei tullutmieleenkään, etä joku ois ajatellut että ne on mun narkkineuloja :D
Hammaslääkäriltä sain myös neulan, kun piti huuhtoa viisurileikkauksen jälkeen hampaan jättämää kuoppaa.
 
Neulaa voi tosiaan tarvita vaikka ja mihin! Punaisia neuloja on, mutta muistelisin että ne on vetoneuloja enkä ainakaan itse vapaaehtoisesti sellaisella mitään itseeni piikittäisi.

Jo mainittujen lisäksi neula on joskus ehdoton siivousväline :D
 
"Maria"
Huumeidenkäyttö ei ole mitään katuojassa tapahtuvaa harvinaista toimintaa. Kyllä ne piikkihuumeiden käyttäjätkin on aina jonkun kavereita, siskoja tai muita läheisiä!! Tämä kannattaa jeesustelijoidenkin muistaa.
 
"vieras"
Itselläni on kotona iso läjä piikkejä. Sain raskausdiabeteksen ja jouduin piikittämään ja sokereita seuraamaan niin tuolla ne vieläkin lojuu kaapin päällä vaikka synnytin jo lähes 3-vuotta sitten.... Ja kakkoskäsilaukusta löysin ja otin ne sairaalaan mukaan ottamani piikit pois vasta viime keväänä kun kävin laukkua läpi...
 

Yhteistyössä