Mitä oireita tuli vauvallesi rotavirusrokotteesta?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Mulla kuopus sai tuolta rokotetulta vauvalta rotan, koska muiden kanssa ei oltu tekemisissä niihin aikoihin ja enpä tiedä kumpi lopulta oli pahempi. Vauva ei nukkunut, syönyt, kitisi ja itki vaan koko ajan, oli jotenkin niin säälittävä pieni :(

Kuopus oksensi kaksi päivää ja ripuloi kolme, neljä päivää, mutta nukkui kuitenkin hyvin - ei jouduttu tippaan tms. vaan ihan kotihoidolla selvittiin. Ei ole rokotettu eikä ilman tuon vauvan rokottamista olisi varmaan saanut koko tautia silloin kun sen sai. Outo juttu, mutta en ottaisi rokotetta jos voisin valita.
Tiedätkö, miksi siinä rokotteen ohjeessa sanotaan, että pese kädet huolellisesti aina vaipan vaihdon jälkeen? Siksi, ettei vauva tartuttaisi kehenkään muuhun kakkansa välityksellä virusta. Ei mitkään ihme juttu!

 
mamilicious
Meille tuli puolitoista viikkoa rokotteen jälkeen keskimmäiselle lapselle yhden illan kestävä oksennustauti. siitä päivä eteenpäin minulle äidille tuli paha oksennustauti kävin sairaalassa tiputuksessakin. nyt olen toipumassa. Toivottavasti maidon tulo ei ehdy. Lapsi kun on täysimetyksellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Mulla kuopus sai tuolta rokotetulta vauvalta rotan, koska muiden kanssa ei oltu tekemisissä niihin aikoihin ja enpä tiedä kumpi lopulta oli pahempi. Vauva ei nukkunut, syönyt, kitisi ja itki vaan koko ajan, oli jotenkin niin säälittävä pieni :(

Kuopus oksensi kaksi päivää ja ripuloi kolme, neljä päivää, mutta nukkui kuitenkin hyvin - ei jouduttu tippaan tms. vaan ihan kotihoidolla selvittiin. Ei ole rokotettu eikä ilman tuon vauvan rokottamista olisi varmaan saanut koko tautia silloin kun sen sai. Outo juttu, mutta en ottaisi rokotetta jos voisin valita.
Tiedätkö, miksi siinä rokotteen ohjeessa sanotaan, että pese kädet huolellisesti aina vaipan vaihdon jälkeen? Siksi, ettei vauva tartuttaisi kehenkään muuhun kakkansa välityksellä virusta. Ei mitkään ihme juttu!
Tuota... Mä luin tuosta tarttuvuudesta vasta täältä palstalta. Terkka ei sanallakaan mulle siitä maininnut. Kai siitä nyt mainita voi vaikka ihmiset normaalistikin varmasti kätensä kakkavaipan vaihdon jälkeen pesevät.

Muilla ei sentään meillä rotaa tullut mutta vauvan vatsa oli päivän - pari löysällä ja pientä lämpöä sekä kärttyisyyttä oli myös.
 

Yhteistyössä