Mitä on nämä toukat jota löytyy kaappien hyllyiltä?

Ne kuoriutuu ns koteloista, ovat ruskeita ja noin 1 cm pitkiä, saattaa olla lyhempiäkin. en ole löytänyt sopivia kuvia netistä vaikka olen yrittäyt etsiä.
Niitä on löytynyt kaapista niin kauan kuin muistan. Olen puhdistanut kaapit desinfioivilla aineillakin. Niitä löytyy sellaisistakin kaapeista joissa on esimerkiksi vain astioitakin :|
Yks päivä niitä löytyi vaikka kuinka paljon auki jääneestä koiran kuivatetuista maksa- pussista. eli ilman kanssa oli kosketuksissa se pussukka. meillä pidetään koiran ruuat eri paikassa kuin kodin muut ruuat. Sitte oon miettiny, että minne nämä toukat menevät, kun kaapeista löytyy vain välillä niitä kuivia koteloita. :/ :/ Tää asia on vaivannu mua niiiin kauan..
 
"vieras"
Kuulostaa turkiskuoriaiselta tai muultakin lajilta. Turkiskuoriaisten löytyminen muualtakin kuin vaatekaapeista kertoo, että niitä on paljon. Muita lajeja muukin ravinto kiinnostaa. Oletko kuoriaisin törmännyt esim. ikkunalaudalla.
 
ohistelija
Etkö vois ottaa kuvaa ja laittaa vaikka tänne.

http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=367480&lan=FI

Tuonne voi myös laittaa kuvan öttiäisestä tai vaihtoehtoisesti, vaikka lähettää heille sellainen toukka. Osaavat varmasti tunnistaa.
 
voih
Aika varmasti turkiskuoriaisen toukkia. Meilläkin on niitä ollut. Syövät vaatteisiin pieniä reikiä, samoin tykkäävät pölystä yms. Osta BioKill nimistä ainetta ja suihkuta kaappeihin. Mutta luultavasti en niistä kokonaan ikinä pääse, koska kaikki tekstiilit pitäis pestä 60 asteessa tai pakastaa jne. Itse kuoriaisia tapaa harvoin.
 
voiei
Osanottoni. Meillä oli noita turkiskuoriaisia kanssa. Huom oli. Me siivottiin koko kämppä. Me pestiin kaikki vaatteet koko asunnosta ja pakattiin ne jätesäkkeihin. Ne vaatteet, joita ei voinu pestä, niin ne saunotettiin 8h ajan sauna täysillä, kengät, laukut, vyöt. Pikkutavarat kaikki pakastettiin. Kaikki astiat pestiin. Ruuat meni roskiin. Sen jälkeen ostettiin 8 pulloa superraidia ja suihkutettiin koko kämppä. Ja sama 8pulloa ja toiseen kertaan 2päivän kuluttua ja sama 8 pulloa ja kolmanteen kertaan taas 2 päivän kuluttua.

Tossa oli aivan sairas homma. Meni 1kk. Tavaraa tuhoutu saunassa vaikka kuinka. Mutta toukista päästiin.
 
"joo"
Mites jauhomato? Ne kun ainakin viihtyy hurjan hyvin koiran ruuissa? Todella ikäviä "vieraita", jos löytyy jauhokaapista. Meillä niitä ihan oikein kasvatetaan laatikossa, liskon ruuaksi tosin... :D
 
"vieras"
Ettei ois jauhomatoja?

Eka valkoisia,tummuvat,sit koteloituvat..täyskasvusten ulkonädöstä minulla ei ole tietoa.
Jouhoissa ja esim.just koiranruuassa viihtyviä öttiäisiä...
 
ei ollut kekoa hellan takana,mutta muutamia kuivia koteloita oli...:/

Ja hellalta löytyi ensin aamulla 2, kun käytiin pihalla,löytyi taas 2 hellalta :/
sitten yhes kaapis oli yks :/
MUA ÄLLÖTTÄÄ NIIN KOVAA :`( :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
"iita"
Hyvin todennäköisesti turkiskuoriaisia. Me asutaan 50-luvun kerrostalossa ja täällä on myös niitä. Koko kämppä on myrkytetty pariin otteeseen, mutta aina ne ilmaantuu takaisin rakenteita pitkin varmaan. On tosi inhoja :(
 

Yhteistyössä