mitä on vuosilomalisät?

en ole koskaan ennen saanut tälläistä.
onko se niin että sitä maksetaan vasta kun on tietty aika tullut talossa täyteen? maksetaanko se kesälomarahan vai lomarahan yhteydessä?

koskaan ennen kuullukkaan tollasista lisistä..
 
-
Kenties lomapalkka ja lomarahat lisistä? Eli jos saat peruspalkan (tunti-/kuukausipalkka) lisäksi ilta- tai viikonloppulisiä, niistä lasketaan lomapalkka ja lomaraha lisistä. Samalla tavalla esimerkiksi provisiosta lasketaan myös lomapalkka ja lomaraha ja ne saattavat hyvinkin näkyä omina riveinään palkkalaskelmassa.
 
kunnan renki
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
en ole koskaan ennen saanut tälläistä.
onko se niin että sitä maksetaan vasta kun on tietty aika tullut talossa täyteen? maksetaanko se kesälomarahan vai lomarahan yhteydessä?

koskaan ennen kuullukkaan tollasista lisistä..
Kunnalla töissä?

Mun mielestä meillä noi vuosilomalisät lasketaan niitten palkan lisien (mulla esim. yölisä, voi olla muitakin lisiä) perusteella, jotka on maksettu yllättävistä työvuoroista (ei suunnitelluista).
Mulla ainakin kun näkyy just noita yölisiä palkkanauhassa niin, että on maksettu yötyölisää ja satunnaista yötyölisää, niin toi satunnainen yötyölisä vaikuttaa siihen vuosilomalisään. Näin siis mulle on pomo joskus selittäny kun kysyin miks maksetaan yötyölisää kahdella eri nimikkeellä, vaikka yksikköhinta on sama.
 
Palkanlaskija
Kaupan työehtosopimuksen mukaan kuukausipalkkaisille maksetaan prosentuaalinen vuosilomapalkka myös lisistä jotka ovat kertyneet lomanmääräytymisvuoden aikana. 2009 vuosilomassa sinulle maksetaan 1.4.2008-31.3.2009 ansaituista lisistä 12,5% jos työsuhteesi on alkanut viimeistään 1.4.2008. Jos työsuhde on alkanut sen jälkeen maksetaan 10% lisistä.
 

Yhteistyössä