MItä ootte askarelleet 2v:n kanssa (tai yleensä lasten)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No aika hienoja piperryksiä jos oikeasti tarkoitit että askartelit 2- v kanssa? niin tai mitä se 2- v sitten pääsikään tekemään?
no nuissa magneeteissa laitto sormella liiman tuohon metalli juttuun ja sit sen magneetin (noi metalli jutut on tiimarista)
sit nuo pilttipurkit on maalattu sormiväreillä ja höyhenet kiinnitetty erikeeperillä..
tuo viimenen on siten et tuo sydän oli valmiina ja tökättiin nuo valmiit perhoset tuohon.. et aika lailla "oikastuja" ja helppoja askartelujuttuja
 
No joo
Nuo ei kyllä ole 2-v. tekemiä. Itse ajattelen, että jos lapsi osallistuu niin se on myös suurimmaksiosaksi hänen tekemänsä. Me teimme 1-v. ylöspäin taikataikinasta tauluja, kipsistä magneetteja, maalasimme, muovailimme jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No aika hienoja piperryksiä jos oikeasti tarkoitit että askartelit 2- v kanssa? niin tai mitä se 2- v sitten pääsikään tekemään?
Samaa mietin. :ashamed: Ei meillä ainakaan 2v2kk ikäinen osaa leikata sakseilla ollenkaan tms. toki aina mukana säheltää kun isompien kanssa askartelen, levittää kyllä liimaa jne..
 
...
no meillä ollaan tehty kortteja, revitty kreppi/silkkipapereista koristeita ( tää on mun tytön lempi puuhaa) väritelty sormiväreillä tauluja, muovailtu ja maalattu jälkeempäin, tyttö 2,5 v nyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja No joo:
Nuo ei kyllä ole 2-v. tekemiä. Itse ajattelen, että jos lapsi osallistuu niin se on myös suurimmaksiosaksi hänen tekemänsä. Me teimme 1-v. ylöspäin taikataikinasta tauluja, kipsistä magneetteja, maalasimme, muovailimme jne.
siis miks ei ole... kait nyt 2v osaa liimata? ja eipä nuissa ole muuta tehty ku liimattu ja maalattu.. ku on valmiit vermeet. Siks kaipailenki ideoita, ku ei meil osata vielä saksia käyttää.. piirretään, ja maalataan pääasiassa.'
Pullataikinaa annoin et ois leivottu pullaa, mut neiti meinas et taikina on "hyi" (ku kädet meni likaseks
 
sit tehtiin tämmösiä pääsiäis kortteja, näissä mä sen verran autoi et laiton liiman ja neitin kans yhessä tuon höyhenen..
... ei meillä toki yksin askarella vaan äitin kans.. esim. siten et mä pidin tuosta pilttipurkista kiinni ku tyttö töhersi
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mun mielestä lapsen tekemän esineen täytyy myös näyttää lapsen tekemälle! Nuo ei näytä!
ok.. mut miten ne näyttää jos on valmiit metalli jutut ja siihen liimataan magneetti kiinni?
mut anteeks.. ei ollu tarkotus tulla kehumaan tai muuta.. lähinnä kyselemään et mitä te muut teette ja minkälaisia tuotoksia teillä on saatu aikaseks?
 
Hp
Meilla 2v10kk tykkää leikata paperia, joten annan leikata ja sitten yhdessä liimataan paperisilput jollekin pahville, jonka olen leikannut vaikka auton muotoiseksi ja samaa voi tehdä myös vaikka silkki repimällä, mutta jos sun 2v. on askarrellu noi kuvien työt, niin nämä meidän askarelut on aika alkeellisia ja helppoja, mutta meillä tärkeinä onkin se prosessi ei lopputulos. Sormiväreillä maalaaminen on myös yksi mukavimmista puuhista ja nyt kun osaa leikata itse, niin saakin leikellä omia maalaamiaan juttuja tai piirretään maalattuun paperiin lapsen käden kuvia, leikataan irti, laitetaan niille käsille varret ja ne näyttää ihan tulppaaneilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mites olisi taikataikinasta muovailu, ja sit sormiväreillä niiden maalaaminen kovettumisen jälkeen?
hyvä idea.. muovailuvahasta ainaki tykkää tehä pötkylöitä jne. ainaki voitas kokeilla, ku pullan leipominen oli tosiaan "yäk"..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Meilla 2v10kk tykkää leikata paperia, joten annan leikata ja sitten yhdessä liimataan paperisilput jollekin pahville, jonka olen leikannut vaikka auton muotoiseksi ja samaa voi tehdä myös vaikka silkki repimällä, mutta jos sun 2v. on askarrellu noi kuvien työt, niin nämä meidän askarelut on aika alkeellisia ja helppoja, mutta meillä tärkeinä onkin se prosessi ei lopputulos. Sormiväreillä maalaaminen on myös yksi mukavimmista puuhista ja nyt kun osaa leikata itse, niin saakin leikellä omia maalaamiaan juttuja tai piirretään maalattuun paperiin lapsen käden kuvia, leikataan irti, laitetaan niille käsille varret ja ne näyttää ihan tulppaaneilta.
nuo alkeelliset jutut onki nimenomaan hyviä ideoita.. just nuo revi ja liimaa!! Eikä mullekkaan ole tärkeää miltä ne näyttää.. nuo ideat vain sain ku käytiin tiimarissa :ashamed: mut tosiaan nuo on valmiista raaka-aineista.
 
:p
hianoja ootte tehny. itelläki vajaa 2vuotias ja mun mielestä vaikka lapsen kanssa askarteleekin niin ei niistä tarvi rumia tehdä vaan siks et ihmiset tietää et ne on sen lapsen ite tekemiä. eli kyllä mäkin autan mun lasta jos tommosia koristellaan jne. ohjailen käsiä jonku verran ja ehdottelen ja näytän sormella mihin kannattaa laittaa ne jutut. on siinä silti sitä tekemisen tuntua ja onnistumisen tunnetta. ja kun antaa hyvät ohjeet niin kyllä se pienikin lapsi osaa tehdä hianoja juttuja.
 
:eek: siis eikö teidän mielestä lapsen kanssa sais tehä muutaku lasten näkösiä töitä?

Esim. nuo magneetit on helppoja askarreltavia, ja meil ainaki niistä tuo tyttö tykkää, ku saa niillä laitettua millon mitäki lippusia ja lappusia jääkaapin oveen kiinni, tai vain muuten järjestelee niitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja :p:
hianoja ootte tehny. itelläki vajaa 2vuotias ja mun mielestä vaikka lapsen kanssa askarteleekin niin ei niistä tarvi rumia tehdä vaan siks et ihmiset tietää et ne on sen lapsen ite tekemiä. eli kyllä mäkin autan mun lasta jos tommosia koristellaan jne. ohjailen käsiä jonku verran ja ehdottelen ja näytän sormella mihin kannattaa laittaa ne jutut. on siinä silti sitä tekemisen tuntua ja onnistumisen tunnetta. ja kun antaa hyvät ohjeet niin kyllä se pienikin lapsi osaa tehdä hianoja juttuja.
näin juuri.. esim. tuo pilttipurkkien maalaaminen on aika haastava homma näin pienelle, jos siinä ei auta.. ja me tehtiin se niin et mä pidin pilttipurkista kiinni, tuttö käytti sormea maalissa ja sit maalas aina yhen kohan... ja mä käänsin purkkia (muuten olis maalia ollu katosta lattiaan joka paikassa)
:ashamed: niin ja kädet käytiin peseen aina ennen ku vaihettiin uus väri :ashamed:
 
Hp
Alkuperäinen kirjoittaja :p:
hianoja ootte tehny. itelläki vajaa 2vuotias ja mun mielestä vaikka lapsen kanssa askarteleekin niin ei niistä tarvi rumia tehdä vaan siks et ihmiset tietää et ne on sen lapsen ite tekemiä. eli kyllä mäkin autan mun lasta jos tommosia koristellaan jne. ohjailen käsiä jonku verran ja ehdottelen ja näytän sormella mihin kannattaa laittaa ne jutut. on siinä silti sitä tekemisen tuntua ja onnistumisen tunnetta. ja kun antaa hyvät ohjeet niin kyllä se pienikin lapsi osaa tehdä hianoja juttuja.
Lapsi kannattaa opettaa ensin siihen, että itse tehdään mahdolisimman paljon, aina ei tartte ostaa tiimarista valmista muottia ja muuta askartelusälää, josta saa helpolla nättiä ja hienoa, mutta itse tekeminen jää aika vähälle. Meillä käytetään askareluun mm. lahjapapereita, maitotölkkejä, munakennoja yms. kierrätyskamaa joita tulee muiden tavaroiden kylkiäisinä eikä tartte erikseen ostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Alkuperäinen kirjoittaja :p:
hianoja ootte tehny. itelläki vajaa 2vuotias ja mun mielestä vaikka lapsen kanssa askarteleekin niin ei niistä tarvi rumia tehdä vaan siks et ihmiset tietää et ne on sen lapsen ite tekemiä. eli kyllä mäkin autan mun lasta jos tommosia koristellaan jne. ohjailen käsiä jonku verran ja ehdottelen ja näytän sormella mihin kannattaa laittaa ne jutut. on siinä silti sitä tekemisen tuntua ja onnistumisen tunnetta. ja kun antaa hyvät ohjeet niin kyllä se pienikin lapsi osaa tehdä hianoja juttuja.
Lapsi kannattaa opettaa ensin siihen, että itse tehdään mahdolisimman paljon, aina ei tartte ostaa tiimarista valmista muottia ja muuta askartelusälää, josta saa helpolla nättiä ja hienoa, mutta itse tekeminen jää aika vähälle. Meillä käytetään askareluun mm. lahjapapereita, maitotölkkejä, munakennoja yms. kierrätyskamaa joita tulee muiden tavaroiden kylkiäisinä eikä tartte erikseen ostaa.
näinki, mut sit voi myös käyttää sitä valmista sälää jos haluaa et askartelu (kuten nuo magneetit) on pidempään esillä ja oikeesti koristeena!

niin ja tuo pilttipurkkien maalaus nyt ainaki on kierrätystä :saint:
 

Yhteistyössä