Mitä pahaa se saksalainen nainen muka teki??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suomalaisessa metsässä elänyt saksalainen Charlotte, 23, joutui someraivon uhriksi – uhkailtiin raiskaamisella
Kotimaa Julkaistu 29.05.2017 19:05

Tässä laavussa Charlotte vietti kuukauden. Someraivo repesi Ylen kerrottua nuoren naisen elämästä metsässä. Kuva: Jaana Keränen.


Saksalainen Charlotte Arnswald, 23, ehti viettää kuukauden päivät Ylä-Savossa metsän keskellä, ennen kuin poistui maasta viime viikonloppuna. Biologiaa opiskelevan naisen tarkoituksena oli kokeilla taitojaan luonnossa laavussa nukkuen. Ylen uutisoitua naisen eräelämästä Ylä-Savossa roihahti kuitenkin someraivo.

Sosiaalisen median keskustelupalsta Ylilaudassa käytiin kiihkeää ja karskia keskustelua, jossa saksalaisnaista uhattiin väkivallalla ja raiskaamisella. Kirjoittajat uhkasivat etsiä naisen käsiinsä ja raiskata hänet, jotta tämä oppisi ymmärtämään suomalaisuutta.

Laavupaikan Arnswaldille tarjonnut ja tytön siskon hyvä ystävä Jaana Keränen tyrmistyi somessa kuohuneesta keskustelusta.

– On käynyt hyvin selväksi, että he, jotka tällaista sontaa kirjoittavat nettiin, ovat keskenkasvuisia nuoria. Olen kasvattajana kauhuissani siitä, mikä meidän nuorillamme on hätänä. Miksi heidän täytyy olla puolen yön jälkeen netissä uhkailemassa väkivallalla ja raiskauksella vierasta ihmistä, Keränen kauhistelee.

Sijaintia yritettiin suojella
Keskustelupalstalla ihmiset ovat yllyttäneet toisiaan etsimään paikkaa, jossa nuori saksalaisnainen majoittuu.

Ylen alkuperäisessä Arnswaldista kertovassa jutussa sijaintitiedot jätettiin kuitenkin tarkoituksella pois, jotta Arnswald saisi rauhassa kokeilla eräelämää ilman häiriötekijöitä.

– Jätimme tarkoituksella kertomatta, että laavu sijaitsee Sonkajärvellä suojellaksemme häntä siltä mahdollisuudelta, että joku lähtisi etsimään paikkaa. Mutta eihän meidän Charlotte ehtinyt kauaa suojautua, kun keskustelupalstalla alettiin tehdä hartiavoimin töitä hänen löytämisekseen, Keränen valittelee.

"Someraivo ei kerro hyvää kieltä"
Henkilökohtaisten syiden vuoksi Suomesta viikonloppuna poistunut Arnswald ei Keräsen mukaan ole tietoinen someraivosta. Keränen toivoo, etteivät järkyttävät keskustelut päädy naisen silmiin.

– Charlotte on tulossa siskonsa kanssa kesällä kylään meille, joten toivon, etteivät he ole tietoisia someraivosta, Keränen sanoo.

– Someraivo ei kerro hirveän hyvää kieltä suomalaisuudesta. Minä en ainakaan haluaisi mennä maahan, jossa on tuollaista kirjoittelua, hän lisää.

Keränen ei ole huolissaan pelkästään kirjoittelun vaikutuksesta Suomi-kuvaan, vaan on ennen kaikkea järkyttynyt siitä, miten helposti suomalaiset voi yllyttää äärimmäisyyksiin.

– Pointti ei ole ainoastaan Charlotten tilanne, vaan myös se, miten helposti suomalaiset voi yllyttää tällaiseen päättömyyteen ja väkivaltaan, Keränen kummeksuu.


Someraivosta kertoi ensimmäisenä Yle.
 
vierailija
huijausta kaikki ne vihaviestit joita luin? Kuka ja miksi on niitä sitten oikein urakalla tehtaillut?
Saanut taas kerran hävetä silmät päästään kun täällä missä asun minun tiedetään olevan suomalainen :-( Kyllä fb:ssäkin ulkosuomalaisten foorumilla on tätä kauhisteltu! Mikä teitä vaivaa?? Oletteko hulluja kaikki tyynni?!
Taas kädet kyynärpäitä myöten ristissä että siitä hullulasta aikoinaan tuli lähdettyä. Huh!
 
vierailija
huijausta kaikki ne vihaviestit joita luin? Kuka ja miksi on niitä sitten oikein urakalla tehtaillut?
Saanut taas kerran hävetä silmät päästään kun täällä missä asun minun tiedetään olevan suomalainen :-( Kyllä fb:ssäkin ulkosuomalaisten foorumilla on tätä kauhisteltu! Mikä teitä vaivaa?? Oletteko hulluja kaikki tyynni?!
Taas kädet kyynärpäitä myöten ristissä että siitä hullulasta aikoinaan tuli lähdettyä. Huh!
No kato suomalaiset äijät. Rajat kiinni ja kaikki kiinni ja kaikki ihmiset pois suomesta. Suomalaisen naisen vika kun suomalainen äijä ei kelpaa. Ennemmin vaik koiran kaa.
 
vierailija
Hirvee haloo kun suomalaiset alkaa oppia matujen tapoja....
Näinpä. Ihme vikinää.

Suomalaisia on viimeiset vuodet kovasti yritetty sopeuttaa matujen tapoihin ja nyt kun se alkaa sujua, niin ei olekaan hyvä. Ja kukapa tietää vaikka nämä someraivo-kirjoittelijat olisivatkin juurikin näitä median ihannoimia 'suomalais'-nuorukaisia eli toisen tai kolmannen polven matuja, jotka nykyään luetaan suomalaisiksi kaikissa tilastoissa ja uutisoinnissa.
 
Laavuilija
Ihan ensiksi, jokainen törkykirjoittaja, joka on ylittänyt tietyn rajan, tulee saattaa vastuuseen kirjoituksistaan, mutta vastuunsa se on myös alkuperäisen jutun tehneellä Ylen toimittajallakin. Orginaalissa paikallisuutisten jutussa kun jätettiin kertomatta kaikki ne faktat, joiden takia moni(allekirjoittanutkin) otti ja ärsyyntyi. Juttua ei täydennetty, tai korjattu, vaan julkaistiinkin uusi juttu, jossa vasta kerrottiin asioiden oikea laatu ja kaupan päälle haukuttiin suomalaiset muukalaisvihaajiksi ja ties miksi- tuollainenhan se vasta ärsyyntymistä poistaakin?

Eli:

Miksi ei kerrottu, että Charlotte Arnswald oli Jaana Keräsen vieraana, Keräsen mailla ja laavulla, jossa oli polttopuutkin valmiina? Sen sijaan annettiin kuva, että saksalaisnainen oli yöpynyt kuukauden täysin muista riippumattomana erakkona ja aikoi oleilla ainakin kesän yli kunnan, tai metsähallituksen laavulla keräten puita& risuja luonnosta kalastellen jne. Jokainen paljon noita laavuja& autiotupia käyttävä kun tietää, mitä sekä laki, että "retkeilyetiketti" tuollaisesta sanoo- iso nou nou! Eli ei tässä mistään sammakonkudusta ollut kyse, vaan heikkotasoisesta toimittajatyöstä, jonka seurauksena koko pakka lopulta hajosi käsiin ja kaikille jäi vain p*skan maku suuhun. Jatkossa siis laadukkaampaa journalismia, kiitos!
 
Mua ihan oikeasti kiinnostaisi nähdä ne useat uhkailu- viestit? Paljonko on usea? Onko ne oikeasti myös usean ihmisen kirjoittamia vai jonkun yhden sekopään? Todellakin toivoisin, että asia selvitettäisiin perinpohjin. Mun on nimittäin vaikea käsittää, että yhtäkään suomalaista kiinnostaisi hevonvitunvertaa, jos joku haluaa elellä kesän laavulla.
 
vierailija
Mua ihan oikeasti kiinnostaisi nähdä ne useat uhkailu- viestit? Paljonko on usea? Onko ne oikeasti myös usean ihmisen kirjoittamia vai jonkun yhden sekopään? Todellakin toivoisin, että asia selvitettäisiin perinpohjin. Mun on nimittäin vaikea käsittää, että yhtäkään suomalaista kiinnostaisi hevonvitunvertaa, jos joku haluaa elellä kesän laavulla.
Taas tätä: kun sinä et ole nähnyt, niin ihmettelet, voiko olla totta..
 
Taas tätä: kun sinä et ole nähnyt, niin ihmettelet, voiko olla totta..
No vittu joo- o!!!
Mun pihalla oli karhu ja kun kerroin siitä kyläpäällikölle ja hän kaikille kylän miehille, alkoivat he kaikki vihaamaan minua ja uhkailemaan käärmeen pesään heittämisellä, raiskaamisella ja elävänä polttamisella, koska heidän mielestään se oli minun vikani, että karhu oli tullut kyläämme. Nyt olen hyljeksitty yhteisön jäsen, vailla tukea ja turvaa. Kaikki miehet on sikoja ja erityisesti nämä oman kyläni miehet.

Se tekee kyllä sinusta aika ääliön, jos et usko tarinaani, vaikka minä vakuutan sen olevan totta. Lapsellista odottaa jotain todisteita.


Ihan oikeasti. Jos sun mielestä on jotenkin terävää uskoa tällä aikakaudella kaikki mitä joku keksii nettiin kertoa, ilman, että mietit hetkeäkään saattaisiko asiassa olla toinenkin puoli, niin kyllä sä aika hukkaan pian joudut.
 
vierailija
Taas tätä: kun sinä et ole nähnyt, niin ihmettelet, voiko olla totta..
Yleisradio on ennenkin uutisoinut suomalaisten ulkomaalaisiin kohdistuneista uhkailuista/rikoksista, mutta ne ovat jääneet toteen näyttämättä vaikka poliisi on niitä tutkinut. Tästäkään tapauksesta ei tiedetä muuta kuin mitä Yleisradio on kertonut ja ainakin minua kiinnostaa tietää missä ja miten saksalaista naista on uhkailtu.
 
vierailija
Vihaiset vihervassarit uhkailleet. Niiden mielestä metsä menee pilalle ja sotkuun, kun siellä rauhallisesti laavulla elelee. Eräskin vihervasemmistolainen Torsti väitti, että tuo ansaitsee tulla raiskatuksi koska se itsekin raiskaa kettuja siellä mettässä. Ja eräs vasemmistolainen Hanna puolestaan mesosi, että hakata pitää tuollaiset veronkiertäjät, jotka elää metsässä ettei tartte maksaa veroja yhteiskunnalle.

Aivan sekaisen nämä vihervassarit!!! Sairasta toimintaa!!
 
vierailija
Vihaiset vihervassarit uhkailleet. Niiden mielestä metsä menee pilalle ja sotkuun, kun siellä rauhallisesti laavulla elelee. Eräskin vihervasemmistolainen Torsti väitti, että tuo ansaitsee tulla raiskatuksi koska se itsekin raiskaa kettuja siellä mettässä. Ja eräs vasemmistolainen Hanna puolestaan mesosi, että hakata pitää tuollaiset veronkiertäjät, jotka elää metsässä ettei tartte maksaa veroja yhteiskunnalle.

Aivan sekaisen nämä vihervassarit!!! Sairasta toimintaa!!
Semmosii ne viherpunikit ovat.
 
Mua ihan oikeasti kiinnostaisi nähdä ne useat uhkailu- viestit? Paljonko on usea? Onko ne oikeasti myös usean ihmisen kirjoittamia vai jonkun yhden sekopään? Todellakin toivoisin, että asia selvitettäisiin perinpohjin. Mun on nimittäin vaikea käsittää, että yhtäkään suomalaista kiinnostaisi hevonvitunvertaa, jos joku haluaa elellä kesän laavulla.
Samaa ihmettelin.
Luultavasti yksi joku sekopää kirjoitellut.
 

Yhteistyössä