Mitä Painoarvioita Olette Saaneet RV 31-32 ?

Kiitos jos jaksatte vastata. Minua huolestuttaa oman vauvan painoarvio. Ja kertokaa toki, jos olette saaneet syntymäpainostakin jonkun arvion jo ? Tai jos jollain vauva on jo syntynyt, niin paljon painoi ?

SUURKIITOS :flower:
 
vkolla 33+2 oli painoarvio ultrassa 1,7kg. syntymäpainoksi arvioitiin 3kg tuolloin mutta kasvu hidastui entisestään ja syntyessään vkolla 39+5 oli tyttö 2,7kg. käytiin monta kertaa kasvu-ultrassa tuossa välin... vauva voi kuitenkin hyvin niin kohdussa kuin syntymän jälkeen, on tosi virkeä tapaus ja kasvaa nyt hurjaa tahtia. lääkäri arvioi että sikiön kasvua hidastutti mun raskausajan korkea verenpaine plus ihan geenit, kun en mikään jättiläinen ole (en kyllä pienikään!). en tiedä onko sun huolesi pieni vai iso koko, mutta ainakaan pientä kokoa ei kannata murehtia, jos vauva voi muuten hyvin. vauvat on yksilöitä ja siinä missän syntyy 4,5-kiloisia, syntyy sit 2,5-kiloisiakin, jotta saadaan se 3,6kg standardi pysyyn =)
 
Huoleni on iso vauva. Nään ihan painajaisia. Ja pelkään synnystä kauhean paljon.
Tämän painoarvio oli RV 31+4 2500 g. Sanoi että olisi syntyessään n. 3,8kg mutta tiedän ettei tuo pidä paikkaansa. Varmasti on 4,5 kiloinen ?!
Minulla 07/07 syntynyt poika, joka syntyi RV 40+6 ja oli 3950 g. Tämän painoarvio oli RV 37+ 3,2-3,3 kg. Ohan tämä toinen siis huimasti isompi suhteessa !
 
No minulla tehtiin rv28 jälkeen suunilleen, koko arvio ja lääkäri sanoi, että olisi n.3kg...olin ihan ihmeissäni että nyt jos en kokonen, jotta mitähän sitten kun syntyy.
No kaiken lisäksi poika meni yli LA:n ja syntyi sitten rv41+6 ja painoi 3484g.

Meillä siis oli edellisenä päivänä ya-kontrolli ja siellä lääkäri ultrasi ja sai laskelman tulokseksi kooksi 3480g.
 
... jatkan..

Meilläkin tehtiin arvio rv37 ja vauvan arvioitiin olevan 3,5kg syntyessään. No oli sitten kilon isompi! Meillä muksut ottaneet lopussa aina kasvuspurtin kun kasvunhan pitäisi lopussa hidastua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja E-07:
Huoleni on iso vauva. Nään ihan painajaisia. Ja pelkään synnystä kauhean paljon.
Tämän painoarvio oli RV 31+4 2500 g. Sanoi että olisi syntyessään n. 3,8kg mutta tiedän ettei tuo pidä paikkaansa. Varmasti on 4,5 kiloinen ?!
Minulla 07/07 syntynyt poika, joka syntyi RV 40+6 ja oli 3950 g. Tämän painoarvio oli RV 37+ 3,2-3,3 kg. Ohan tämä toinen siis huimasti isompi suhteessa !
Itellä painoarvio nyt tästä kolmosesta (eilen) rv 32+6 2600g ja painoarvio la aikaan 4-4,5kg (voi olla ylikin) :eek: |O Sikiön makrosomia.

Menen nyt ensiviikolla sokerirasitukseen (katsotaan onko raskausajan diabetes) ja sen jälkeen selviää jatko. Jokatapauksessa nyt tullaan säännöllisin väliajoin tekemään noita painoarvioita.

Vaihtoehdot ovat 37 vk:lla käynnistys tai sektio!!! Muuta en tule edes vaihtoehtona harkitsemaan, vauvan vammautumisen riski niin kova jos ei mahdukkaan. Olen itse 160 cm ja norm.painoinen, paino noussut raskauden aikana 10kg, aiemmat synnytykset käynnistetty la aikaan ja 1.3530g ja 2.3680g.

Tuolla äitiyspolilla saaja pitää olla tiukkana ja täytyy osata vaatia. Aina suosittelevat odottamaan ja kokeilemaan, jopa liian isonkin synnytystä ja käynnistyksen suhteen ovat nihkeitä. Itselläni mies noilla käynneillä mukana joka osaa pitää puoliani.
 
Heips! Meidän vauvalle tehtiin painoarvio rv 31+0 ja tulos oli silloin 2200g! Mä olin ihan tukka pystyssä tuon luvun kuultuani. Pari päivää tuon ultrauksen jälkeen olin jälleen lääkärissa (tämä lääkäri ei ollut tehnyt tuota arviointia). Lääkärin mukaan koneelle mun tiedoissa oli korjattu painoarvioksi 2kg. Tiedä sitten kumpi luku on nyt oikea... Sen painoarvion tehneen lääkärin mukaan tulossa on iso vauva ja kyllä se pisti minutkin miettimään, että kuinkahan iso sitä sitten synnytetään. Mä halusin saada painoarvion ennen lasketunajan ajankohtaa ja onneksi sen sainkin raskausviikolle 37. Mä taidan myös toivoa aikaisempaa käynnistämistä, jos kasvu on ollut yhtä nopeaa kuin tähänkin saakka. Meillä on kyllä kaikki lapset olleet aika isoja syntyessään: pienin 3815g ja suurin tähän saakka 4380g.
 
Meidän tyttösemme oli rv 30+0 ultran mukaan 1320g eli hivenen normikäyrän alle ja lääkäri arveli syntymäpainoksi 3,4kg:a. (kyseinen lapsi siis vielä syntymättä eikä tuoreempia arvioita ole vertailtavaksi kertoa) Samaan aikaan sf-mittakäyrä menee yläkäyrää pitkin mistä terkkari väittää että voi olla kuulemma ultralääkärin epätarkkuutta painoarvioinnissa... Mutta sanoi myös että voi perätilasta/asennosta johtua iso sf.
 

Yhteistyössä