Mitä puuroa, leipää ja jukurttia 8 kk ikäiselle ?

Meillä aloitettiin kiinteät vasta 6kk iässä niin ehkä vähän ollaan "jäljessä". Eli esim. leipää en ole antanut vielä ollenkaan vauvalle, joka nyt siis vähän yli 8kk. Mutta eipä ole vielä hampaitakaan yhtään :D
Puuroa olen keittänyt ihan tavallisista (luomu) kaura- ja ohrahiutaleista. Vehnähiutaleista tehty puuro tulee seuraavaksi ruokavalioon...
Jugurteista en ole uskaltanu vielä antaa muuta kuin sellaista Bonan purkissa olevaa, jossa on jugurttia, päärynää ja banaania. Vauvajugurteista olen joskus täältä lukenu mut sellaisia ei taida edes meidän lähikaupassa olla :xmas:
 
Puuroja saa antaa jo kaikenlaista. Meillä poika kohta 7kk ja syö kaurapuuroa ja riisipuuroa (riisihiutaleisiin tehtyä) ja siis ihan "aikuisten" puuroja. Huomenna ostan neljänviljan puuroa. Tavallista jogurttia ei tietääkseni saa antaa vasta ku n.vuoden ikäiselle mut noita vauvajogurtteja kyllä. Löytyy kaupasta yleensä sieltä missä piltit ja korvikkeetki on. Meidän pojalle oon antanut ruisleipää ja näkkileipää jyrsittäväksi mutta ei niistä mahaan asti taida juuri mitään mennä, joten tuohon leipä asiaan en osaa vastata
 
meijän poju pian tulossa 10kk. leipää en oo antanu, esikoiselle annoin leipää n. vuoden iässä. hapanmaitotuotteitta(mm.jukurtti) suositus ikä on 10kk. meijän pojut syö kaurapuuroa, vaikka saiskin syödä jo muitaki viljoja, mutta ite oon jämähtäny kaurapuuroon.
 

Yhteistyössä