Mitä (pysyviä) vaivoja teillä on jäänyt raskauden ja/tai synnytyksen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja vaivainen
  • Ensimmäinen viesti
nessa
Väliliha repesi synnytyksessä vähän. Se "aukeaa" välillä yhdynnässä ja sit taas arpi haavautuu ja on pari päivää kipeä kunnes taas paranee. Varsinkin jos ei ole tarpeeksi kostea ennen yhdyntää niin se taatusti repeää (pintaiho tietysti vaan) ja haavautuu, tosi outoa. Synnytyksestä 3,5-vuotta ja viime papakokeen yhteydessä pyysin että gyne kattoo onko se välilihan kunnossa ja sanoi että normaalilta näyttää. Sillon se olikin "ehjä", ehkä kerran kuussa menee se iho rikki siitä. Vuoden päästä meen papakokeeseen niin et se on vereslihalla... Nyt käski vaan käyttää liukastetta...
 
voi ei
vanhaa ketjua nostelen kun google pläjätty tämän eteeni ;) Kärsin aivan järkyttävistä nivelkivuista; polvi, joskus toinenkin ja päkiä. Joku pv menee hyvin ja joinain en pysty kävelemään. Buranaa olen napsinut jo ties kuin kauan.. nuorempi lapsukainen on 4kk, kivut alkoi kun oli 2-3kk. Lievinä tietenkin ja koko ajan mennyt pahemmaksi. alkuun oli vain toinen polvi kipeä. Nyt on käyty verikokeessa, reumaa kai etsivät. olen täällä ihan kauhusta kankeana, mistä ihmeestä reuma yhtäkkiä tulis!? no kai se sitten tulee, luulin vaan että pikkuhiljaa vuosien saatossa ja se iskee pikkuniveliin eikä suorilta isoihin. Ja leposärky on pahin! yöllä herään tuskiin ja rasituksessa helpottuu.. käsittääkseni reuma oireilee päinvastoin. hullu terkkarilääkäri likisti kerran polvea ja kaivoi punktioneulan esiin!!! Mulla on raju piikkikammo ja meni riitelyksi..
Toivoni heräsi kun täällä on muitakin ei-reumasia tuoreita äitejä jotka kärsii samanlaisesta vaivasta! Olisin kysellyt että onko ollut turvotustakin vai pelkkä kipu? tuleeko ja menee? vaihtaako paikkaa?
 
madametussu
Eipä mittää. Kielsin välilihan leikkaamisen, kun alkoi saksia esitellä kätilö. En saanut yhtään tikkiä tai repeämää. Lantionpohjanlihakset reenattu kuntoon. Ei yhtään raskausarpea eikä jäänyt löysää nahkaa. Tissit kyllä roikkuu, mutta roikkui ne ennenkin melkein yhtä paljon.
 
Toinen jalka osittain tunnoton tietyissä asennoissa, kuitenkin sen verran ratkaisevalta alueelta että tuolloin puutuessa tuntuu kuin jalka katoaisi alta. Eka kerran ongelma tuli esikoista odottaessa, lääkäri totesi lapsen painavan hermoja, mutta ongelma kuitenkin jäi.
 

Yhteistyössä