mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?!?

Ja alkuun heti, en kaipaa saarnoja siitä että tee päätöksesi itse. Niin teenkin/olenkin jo lähes tehnyt, mutta kuitenkin kiinnostaisi miten te muut tekisitte.

Eli poika on syksyllä 2v. kun minulla alkaisi työt. Minun nykyinen työ on rankkaa ja vaativaa, välillä joutuu ihan ottamaan osumia. Työ on ilta-, viikonloppu- ja yötyötä. Palkka on hyvä lähihoitajalle. Ja työpaikka on vakituinen.
Kuitenkin minusta tuntuu että en haluaisi olla paljon iltoja ym. pois kun poikakin on noin pieni vielä. Ja iltavuorot on siis 12-22 välillä. Ja poikakin pitäisi viedä päiväkotiin jo 11, että kerkeää syömään ja nukkumaan sinne.
Nyt olen miettinyt irtisanovani itseni. Kuukausitulot tippuisivat (siis mitä jää käteen) n.500?. Minulla ei ole tiedossa vielä toista työtä, mutta olen käynyt haastatteluissa syksyä varten.
Nyt olen kuitenkin käynyt empimään tätä irtisanomista. Työ on kuitenkin vakituinen ja hyvä palkkainen, miinuksina on siis työajat. Olen aina ollut sitä mieltä että rahalla ei voi korvata lapsen kanssa vietettyä aikaa, mutta....
Mitä sinä tekisit? Irtisanoisitko ja etsisit huonompi palkkaista työtä, jopa määräaikaista vai kituuttaisit vakituisessa hyvä palkkaisessa työssä?
 
Lyhennettyyn työaikaan on oikeutettu, mutta se näkyy tietysti jonkin verran palkkapussissa. Vaikea paikka kieltämättä, itse olen kyllä lähtenyt tyhjän päälle, kun työpaikka ei ollut sopiva, mutta kunkin on mentävä oman rahatilanteensa mukaan.
 
Totta kai lähtisin töistä. Lapset ovat pieniä vain hetken, jos sulla on koulutukset kohdallaan, niin ennätät siinä hänen kasvuaan ihmetellessä katsella ja löytää mielekkäämmän ja järkevämmän työn.

Piika-äiti
 

Yhteistyössä