Mitä sinulle on tapahtunut, kun olet lopettanut imetyksen?

  • Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti
möö
Aluks lähti hiuksia oikein kunnolla, mutta samalla mä laihduin 5 kg (ei ollut enää samalla tavalla nälkä). Vuoden kuluttua imettämisen lopettamisesta olen saanut " omat" C-kuppikoon rintani takaisin. :) (E- ja F-kupit olivat mun muulle kropalle ja niskoille kertakaikkiasen liian isot) Hiuksia ei enää lähde, ovat alkaneet paksuuntua uudelleen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja haisu:
Ei mitään. Maitoa tulee edelleen, 2,5v sitten lopetin. Kaupassa kun vauvat itkee, mulla on paita märkänä. Jee. Prolaktiiniarvot normaalit.
No olispa noin mullakin. Reilut kaks kuukautta yritin saada maitoa tulemaan kaikinkeinoin, mut mikään ei auttanu =(
Toivotaan että jos joskus toisen lapsen saan niin silloin maitoa tulis =)
 
lilli24
imetin 1,5v sit ku lopetin rinnat kutistu, paino tippu pari kiloa, ei paljoa muuta muuttunut... maitoa tuli kyllä aika kauan vielä lopetuksen jälkeen.... saa nyt sit nähdä miten tällä kertaa käy imettänyt nyt 9kk ainakin sinne vuoden ikään ajattelin vielä jaksaa imettää.... tuntuu ettei paino ole tällä kertaa tippunut yhtä tehokkaasti ku viimeksi, kokoajan joku asia vituttaa mutta seksiä tekee mieli aivan hirveästi niin teki myös edellisellä kerralla.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Joka kerta olen napsinut antibiootteja 3-6kk imetyksen jälkeen, ja sitten olenkin taas ollut ihan normaali oma itseni.

Miks ihmeessä? :/ Pitkä aika tuo 3-6kk...

Mulle ei muistaakseni käyny mitään kun lopetin imetyksen...
Mun iho ei kestä sitä imetyksen aiheuttamaa hormonimyräkkää. (Tai näin mä sen loogisesti ajattelen, joka tapauksessa joku siinä imetyksessä on mikä ei sovi mun iholle.)
Enkä nyt puhu mistään kahdesta mustapäästä.

Mun selkään ilmaantuu peukalonpään kokoisia paiseita pikkuhiljaa, ja mitä kauemmin imetän, sen kipeämpiä ja sen enemmän.

Lopulta päästään siihen, etten kykene käyttämään rintsikoita ollenkaan (vaikka ne imetysaikana olis aika kivat käytössä ), en nukkumaan selällään, en nojaamaan edes sohvan selkänojaan...

Kun tämä nyt on kolme kertaa jo käyty läpi, en tod.näk. viitsi neljännellä kerralla edes yrittää.
 
kolme lasta
Nyt tämä kolmas imetys loppui pari viikkoa sitten, eikä tässä sen kummempaa. Nyt meni viis päivää imetyksen loputtua kun tajusin että hei mun ei tarvi enää aamulla laittaa imetysliivejä vaan kaivoin vanhat liivit esiin. Ja melkein kaks viikkoa meni ennenkuin tajusin että mä saan juoda viiniä!
Suurin muutos ehkä on aina ollut se että ei ole enää tarvinnut miettiä miten pukeutua, siis että pystynkö tämän paidan kanssa imettämään, nyt voi laittaa päälle mitä vaan. Tai siis sen mitä näiden liikakilojen kans kehtaa päällensä pistää.
Kaikkia lapsia olen imettänyt 14-16kk.
 

Yhteistyössä