Mitä te himoitsette raskauden aikana?Tai olette himoinnut?

Appelsiini mehu, paahtoleipä, tomaatit ja mansikkakeitto :p

Esikoisen aikana söin aivan valtavia määriä näkkileipää... ja mansikoita silloin kesällä saattoi mennä litra vartissa..

Niin ja vähän omituisemmasta päästä on sellainen mieliteko kun teki yksi päivä mieli maistaa auton vahaa.. Tuoksu oli niiiin ihana ... :D
 
Ekassa raskaudessa: aluksi ananas (kunnes lopussa jouduin "pakolla" syömään turvotuksen takia ), välillä terveellinen, välillä rasvainen ruoka.
Fun-light-mehut oli toosi hyviä.
Fazerin suklaapatukat maistuivat hyvin lopussa. Onneks ei kertyneet kroppaan...
Tankilla oli kiva käydä kun bensa TUOKSUI niin hyvältä =)

Tässä toisessa: Välillä myös hirveästi tekee mieli suolaista ja rasvaista kuten ranskalaisia, sipsejä, pizzaa...
Sit tekee ihan pahaa ja käyn ostaa kaupasta ihania salaattiaineksia sekä hedelmiä =)

Mut pääasiassa suolaista (normaalisti makeaa )... Fetajuusto huippua,sekä aurajuusto pizzan päällä :p Eikä silloin tällöin salmiakkikaan pahaa tee..

Hirmuinen lista, mut vaihtelevat kovasti. Toisenä päivänä ei voisi kuvitellakaan syövänsä jotain mitä nautinnolla veti edellisenä päivänä :whistle:
 
Minulla himot on vaihdellu parhaimmillaan minuutin välein. :LOL: mieskin ihmeissään kun yksi hetki tekee mieli appelsiinia, ja toisena kunnon rasvasta pitsaa. :D appelsiini ja appelsiinimehu on sellainen mitä oisin voinut syödä/juoda vaikka kuinka paljon. Samoin salmiakki ja laku, niitäkin voisin syödä kaksin käsin jos vain uskaltaisi... :p
 
Eka raskaus menossa ja ensimmäiset kuukaudet söin omenoita, varsinkin Granny Smithejä ja monta päivässä. Jossain vaiheessa omenat vaihtuivat appelsiineihin, joita on nyt saatava joka päivä usempia. Koko raskauden ajan olen himoinnut Valion banaanijugurttia, mikään muu merkki tai laatu ei käy, kokeiltu on. :D Aluksi ei maistunut suklaa ollenkaan ja joulukin meni ilman perinteisiä Brunbergin tryffeleitä. Valitettavasti nyt on jo muutaman viikon ajan ollut hirveä suklaan himo ja yksi suklaalevy häviää turhan sukkelaan mun mahaan. Suolaista ei ole tehnyt mieli missään vaiheessa. Nyt ollaan rv 27+1, joten vielä ehtii mieliteot vaihtua.
 
Kaikkea raikasta koko ajan, eli kurkkua, tomaattia,keltaisia luumuja. Välillä jäätelöä, nyt taas ei tee mieli. Koko ajan vaihtelee mielihalut, eli nyt tekee yhtä mieli ja puolen tunnin päästä jotain muuta...
Onneksi rasvaiset ja suklaa ei innosta :kieh:
 
pikaisesti luettuna tätä ei ollut muiden listalla; KANANMUNAT ja mielellään keitettyinä :LOL: Mieliteko saattaa alkaa kesken työpäivän, ja kotona on heti keitettävä ainakin yksi muna... Terkkari ei suositellut kovin montaa viikossa syötäväksi..

Makeaa en voi sietää ollenkaa, mieluummin jotain suolaista.
 
Ekan kanssa kylmä viili johon viipaloin kokonaisen banaanin sekaan.Oli niin paha olo ja tämä oli ainoa joka upposi ensimmäiset kaksi kuukautta.
Tokan kanssa edelleen viili, piimä,appelsiinit, omenat,päärynät pahimpaan pahoivointiaikaan. Nyt himoitsen ruisleipää,hapakorppuja, salaatteja (tähän asti kaikki hyvin) ja sitten valitettavasti suklaata ja olutta!!! (juon alkoholitonta olutta monta pulloa päivässä)....
 
Mun tarttee kyllä vastata tähän, että mulla on monet halut kyllä hävinneet raskauden aikana. Ennen mun oli pakko saada esim. limskaa ja suklaata, mutta nyt en voi ajatellakaan mitään makeaa. Mul ei oikeastaan tee mitään mieli vaan kuvottaa koko ajan. Se mitä pystyn syömään: täysin naturelviili, maito, leipä, juusto, banaani, appelsiinimehu. No siinä ne taitavat olla. Jogurtti menee joskus, mutta makeaa kun ovat, ei hirmu usein...eikoilla raskausviikoilla granny smith omenoihin oli himo, mutta nyt en voi syödä lainkaan.
No mulla menossa vasta vko 13, joten ehkä tätä ruokapuoli muuttuu tässä pahoinvoinnin toivottavasti väistyessä.
 
ihan alkuraskaudesta söin valtavat määrät mandariinejä ja näkkäriä, appelsiinimehuakin olisin lipittänyt litratolkulla. nyt tekee mieli kaikkea makeaa, varsinkin irtokarkkeja, erityisesti hedelmäkarkkeja (ennen söin vain salmiakkia ja lakritsaa), jätskiä, juissi mehuja ja hedelmäsalaattia =)

Triinu ja beebis 21+1
 
Mun taas tekee mieli kaikkea mahdollista. Perunamuussia, savukalaa, kanaa, pastaa, nuudeleita, sipsejä, melooneja, kiiviä, viiliä... Tajusin muuten, että näitähän mun on aina tehnyt mieli =)
Mullakin muuten on ruisleipä -himo, paahdettuna... mmm
 
On se kummaa....se mitä toinen himoitsee ni meikä yökkää täällä lukiessa :LOL: Minusta limu tekis kokoajan hyvää. Sellanen raikas limu, kuten sprite. Kuplis kivasti kurkussa =) Eilen pyysin miestäni tuomaan kaupasta mehujään, kun oli niin etova olo. Olen huomannut että kaikki kylmä auttaa.
Toinen mitä minä en nyt voi syödä tai edes ajatella on punajuurisalaatti. :x Mitäs te muut kammoatte?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PigMi:
Mun tekee mieli syödä koko ajan vihreitä pepperoneja ts. jalopenoja. Mihin perustuu ajatus, ettei tulisia ruokia saisi syödä raskausaikana, tietääkö kukaan? Olen rv 8. Tuntuu että pepperonit jotenkin helpottaa oloa. Suolakurkkuja niin ikään söisin miel., jo pelkkä tuoksukin houkuttaa luokseen. Kahvi on ruvennut kuvottamaan. Kylmiä mehuja joisin litrakaupalla. Mausteista erit. tuoretta valkosipulia laitan melkein kaikkiin ruokiin.

Luin tosin tämmöistä:
"Monissa mausteissa on kipuja ja pahoinvointia ehkäiseviä aineita ja aineita, jotka estävät haitallisten bakteerien, sienten ja homeiden kasvua. Vatsa pitää mausteista, sillä ne edistävät ruuansulatusta ja ehkäisevät ilmavaivoja."
=)

Ja tällaista chileistä :

-Tulvillaan C-vitamiinia ja karotenoideja.
-Painonhallintaan.
-Hoitaa ruuansulatuselimistön limakalvoja.
-Vilkastuttaa verenkiertoa.
-Lievittää kipuja. b]


 
Jogurtin makeuteen auttaa kun sekottaa tavallista maustettua ja maustamatonta keskenään eikä lisää sokeria, vaan maun mukaan marjoja jos haluaa. Saa ihanan raikasta jogurttia, jota on ihana syödä! =) melkein joka aamu ja välillä illallakin on pakko saada tuollaista.. piimääkin maistoin tässä kerran monen vuoden tauon jälkeen (olen aina inhonnut) ja se oli melkein juotavaa ruoan kanssa..
 

Yhteistyössä