Mitä te muut kotiäidit teette, kun olette lasten kanssa yksin?

  • Viestiketjun aloittaja kolmen lapsen kanssa
  • Ensimmäinen viesti
kolmen lapsen kanssa
Miten te muut saatte ajan kulumaan pienten lasten kanssa?
Minulla on lapset 1v, 3v ja 6v. Mies lähti viikon työmatkalle ja olen pitkästynyt jo nyt ekan päivän jälkeen! Tuntuu ettei illalla ole mitään muuta tekemistä kuin odottaa, että saa laittaa lapset nukkumaan ja pääsee itsekin nukkumaan. Tylsistyttää!

Aamupäivisin vanhin lapsi on eskarissa, kahden pienemmän kanssa leikitään sisällä tai käydään ulkona pulkkamäessä tms. Sitten syödään lounas ja haetaan esikoinen eskarista. Sitten menee pienin päikkäreille ja sillä aikaa minä siivoan, pesen pyykkiä tai laitan ruokaa. Isommat lapset leikkii keskenään. Iltapäivällä välipalaa ja sitten ehkä ulos, jos sää sallii tai sitten vaan ollaan sisällä. Päivät menee vielä ihan kivasti, kun on valoisaa ja tuntuu ihan mukavalta touhuta lasten kanssa. Mutta illan tullen minusta tämä "yksin" kotona jumittaminen on vaan tosi tylsää! Eikä ulos menokaan inspiroi, kun on vaan pimeetä ja siellä törötän ilman juttuseuraa.

Miten te muut kotiäidit saatte ajan kulumaan, kun olette yksin lasten kanssa? Yksinhuoltajat, tai pitkillä työmatkoilla käyvän miehen vaimot? Eikö ole tylsää, kun ei ole aikuista seuraa?
 
"scala"
mikset pyytäisi jotain kaveria iltateelle :)

mulla jos mies on pois niin eipä ne iltarutiinit siitä lasten kanssa miksikään muutu :) illat on kivoja siinä missä päivätkin lasten kanssa :)
 
F
Miten te muut saatte ajan kulumaan pienten lasten kanssa?
Minulla on lapset 1v, 3v ja 6v. Mies lähti viikon työmatkalle ja olen pitkästynyt jo nyt ekan päivän jälkeen! Tuntuu ettei illalla ole mitään muuta tekemistä kuin odottaa, että saa laittaa lapset nukkumaan ja pääsee itsekin nukkumaan. Tylsistyttää!

Aamupäivisin vanhin lapsi on eskarissa, kahden pienemmän kanssa leikitään sisällä tai käydään ulkona pulkkamäessä tms. Sitten syödään lounas ja haetaan esikoinen eskarista. Sitten menee pienin päikkäreille ja sillä aikaa minä siivoan, pesen pyykkiä tai laitan ruokaa. Isommat lapset leikkii keskenään. Iltapäivällä välipalaa ja sitten ehkä ulos, jos sää sallii tai sitten vaan ollaan sisällä. Päivät menee vielä ihan kivasti, kun on valoisaa ja tuntuu ihan mukavalta touhuta lasten kanssa. Mutta illan tullen minusta tämä "yksin" kotona jumittaminen on vaan tosi tylsää! Eikä ulos menokaan inspiroi, kun on vaan pimeetä ja siellä törötän ilman juttuseuraa.

Miten te muut kotiäidit saatte ajan kulumaan, kun olette yksin lasten kanssa? Yksinhuoltajat, tai pitkillä työmatkoilla käyvän miehen vaimot? Eikö ole tylsää, kun ei ole aikuista seuraa?
Mistä päin oot? Täälläkin kaivattas aikuista juttuseuraa!
 
joka päiväinen leipä
olen 100% yh joten tuttuja tuntemuksia, mutta jokapäiväisiä =) eihän lasten kanssa tarvitse mitään erityistä ohjelmaa aina kehittää, lapset ovat tyytyväisiä rauhallisesta kotielämästä, pelaillaan, piirrellään ja jutellaan tosi paljon.
 
kolmen lapsen kanssa
Asutaan niin pienellä paikkakunnalla, että ei täällä ole mikään paikka avoinna enää klo 17jälkeen, paitsi marketit =P Ei siis iltaisin kaupoille, kirppareille tms.

Pienin lapsi on vasta 1v1kk niin sen +kahden muun kanssa ei jaksa lähteä säätämään uimahallille tai muuhun vastaavaan paikkaan, kun ei pystyisi muuta kuin sitä yhtä hoitamaan eikä pystyisi auttamaan isompia... Isovanhemmat on jatkuvasti kipeenä, niin niistä ei saa lastenhoitoapua, että jos vaikka sen pienen jättäisi kotiin ja lähtisi isompien kanssa uimaan. Uiminen on tosiaan meidän lempipuuhaa, mutta kolme pientä lasta + yksi aikuinen, niin sillä setillä ei onnistu! :)

Eikä se rennosti kotona oleskelu ja pelailukaan onnistu, kun 1v on koko ajan tonkimassa kaikki kaapit tyhjäksi, jos ei ole sotkemassa isompien leikkejä/pelejä.. Niin pelaa siinä sitten esim. lautapelejä, kun kaikille kolmella lapsella on niin erilaiset tasot ja mielenkiinnon kohteet (3v ei osaa/jaksa samoja pelejä, mistä 6v tykkää).

Niin, että enpä minä nyt osaa muuta kuin etsiä ongelmia joka asiasta... Onko tää kellään muulla näin hankalaa? Vai olenko minä ihan poikkeuksellisen negatiivinen ja pessimistinen tyyppi!? :p
 
"vieras"
Mulla muuten sama tilanne.Tai mies lähti sunnuntaina ja tulee maanantaina takas.Aika menee siihen,että touhuan entistäkin innokkaammin lasten kanssa.Koitetaan keksiä joka päivälle jotain uutta.Lisäksi meillä on näinä päivinä käynyt paljon kavereita kylässä ja ollaan itse käyty myös kahvittelemassa kavereilla.Kotitöitä en ole sen ihmeemmin tehnyt kuin tavallisestikaan vaan aika on lähinnä mennyt sitten siihen,että kehitetään lasten kanssa kaikkea kivaa.Lapset siis 6- ja 4-vuotiaat.
 
"hhh"
Tollastahan se on. Sitä tosiaan alkaa odottaa sitä nukkumaan laittoa jossain vaiheessa, että saisi edes hetken olla vaan, rauhassa ja hiljaisuudessa. Meillä lapset 1v, 2v ja 4v. Eipä meillä kummempaa puuhaa ole kun ulkoilu ja sisäleikit, yritän keksiä kaikenlaisia leikkejä kotona sitten. Tai jotain askarteluja. Vaihtelun vuoksi käydään eri puistoissa varsinkin niillä viikoilla kun mies poissa.

Näitten kaikkien kanssa on tosiaan ihan turha lähteä uimahalliin. Luistelemassa on käyty ja kaupoissakin (aika harvoin kyllä viittii kaupoille lähtee...). Jos vaan mahista, niin yritän sdaada meille vieraita/ängetä itse kylään, mutta eipä meillä paljon tuttuja ole (ainakaan lapsiperheitä).
 
Mulla on sitä varten toi jumalaton eläinlauma, ettei koskaan, ikinä ole tylsää. Yleensä ne järjestää ylimääräistä ohjelmaa silloinkin, kun sille vähiten olisi tarvetta.
Ja kaikkien pakollisten hommien hoitaminen täällä niin, että 4 mukeloa painattaa vanavedessä, on aivan riittävän haastavaa ja aikaavievää. Ei ole tylsää, eikä tarvitse tappamalla tappaa aikaa. Odotan itseasiassa kauhulla huomista kun mies lähtee pariksi päiväksi pois, saas nähdä kuinka pärjään...
 
Yyhoona ei ehdi olla tylsää, kun arjen askareitten hoitaminen lasten hoidon ohella vie reippaasti aikaa. Tällä hetkellä kun vauvakin jo iltansa hyvin nukkuu, olen alkanut iltoja pyhittää taas ihan vaan itselleni. Tosin univelkaa kun vielä pienimmän myötä on, en jaksa olla itseksenikään kovin aktiivinen iltaisin vaan puhtaasti laiskottelen. Muutoin kirjoitan aika paljon ja olen yksinkin hyvin viihtyvä, riittää että välillä käyn tuulettumassa jossain itsekseni (tosin nyt vauvan kanssa käyn tuulettumassa sitten pelkästään vauvan kanssa esim. kaupoilla)

En kerkeä kaivata aikuista seuraa päivien aikana, minulle riittää seuraksi oikein hyvin 2kk, 2v ja 4v lapset. Toki kaipaan sitä aikuista seuraa välillä ja sitten tavataan kavereita, tuttuja tai käydään jossain ihmisten ilmoilla. Kyllä se päivä helposti hujahtaa ihan siinä, kun hoitaa lasten perustarpeet syöttämisiä ja puhtaana pitämisiä myöten, sitten kokkaillaan ja leivotaan yhdessä, isommat ovat askareissa aina mielellään mukanakin esim. pyykkien viikkaus ja näitten pakollisten jälkeen ollaan vaan tai leikitään, askarrellaan yms.
 

Yhteistyössä