Mitä te ootte mieltä..mitä pitäis tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Vakkari harmaana
Meidän "naapurissa" lähirivarissa asuu perhe jolla lapsi n.5v.Päivät pitkät tyttö leikkii yksin leikkikentällä.Heti kun huomaa että ollaan pihalla niin huutelee meidän lapsia leikkimään.Sitte ku meidän tenavat menee leikkikentälle,niin ei mene kauaakaan kun tulevat meidän pihaan leikkimään.Joka kerta tyttö haetaan kotiin tai käsketään takaisin leikkikentälle (jossa ei ole ku hikinen hiekkalaatikko,keinu ja liukumäki).

Tänäänkin oltiin oltu monta tuntia pihalla kun tyttö ilmesty leikkikentälle ja tenavat meni sitten sinne.Kun huusin omia syömään tuli tyttö mukana.Kysyin että onko lupa ja sanoi että on..ihan innolla odotti että pääsee meille sisälle syömään ja leikkimään.Sitten tuli tytön isä hakemaan,sanottiin että just syövät grillimakkaraa...tyttö joutui lähtemään kotiin eikä ulos palannut.

Ymmärrän että vanhempien täytyy tietää missä lapsi on,mutta en sitä..että ei saa tulla sisälle tai meidän pihaan leikkimään.Vaikka ollaan sanottu että saa tulla jne.

Mitä mieltä te ootte tästä?
 
minä
Voi nämä vanhemmat ajatella, että lapsi on vaivaksi teille ja sen takia käyvät hakemassa pois. Jos ovat sen kansan ihmisiä, että toisia ei häiritä. Niin ja jos näkevät siihen leikkikentälle lapsensa, mutta sinne teidän pihaan eivät, niin eivät uskalla päästää.
 
Ehkä vanhemmat ajattelevet että heidän tyttönsä on vaivaksi teille jos jatkuvasti leikkii teidän pihalla. Puhumattakaan että syö teillä jotain. Kaikki kun ei semmoisesta tykkää et jatkuvasti on kavereita nurkissa, ja vieläpä niille pitää tarjotakin jotain. Mutta voisithan sanoa vanhemmille, että olis tosi kiva jos tyttö voisi käydä teillä useamminkin leikkimässä. Ja voisit ohimennen kysästä vanhemmilta vaikka että onko tytöllä allergioita, että voi joskus tarjota jotain. Tämä osottaisi että on ok että lapsi teille tulee, etkä pistä pahaksesi vaikka "joudut" hänelle jotakin tarjoamaankin!
 
Näin
Kysele vanhemmilta, että onko ok jos lapset leikkivät yhdessä. Jos sanovat, että on, kysy heidän mielipidettään missä lapset saavat leikkiä. Siinä tulee selville kenen pihaan saa mennä ja saako kylään mennä.
 
vakkari harmaana
Syytä en tiedä miksi ei saa meille tulla.Vähän hankalaa puhua vanhempien kanssa,koska puhuvat pääasiassa viron kieltä ja huonoa suomea..tyttö kyllä puhuu suomea hyvin.

Sanottu on monet kerrat että kyllä meille saa tulla jne.Kuitenkin aina tyttö joutuu kotiin kun tulee.Viime viikolla kun tyttö tuli sisälle,olin aika ihmeissäni.Koska tytöllä oli päällänsä haalari ja lakki..ihan ok.Mutta sen haalarin alla ei ollut kuin toppi ja pikkuhousut..ja kelit ei mitkään lämpöiset ollut.

Meidän lapsilla on kavereista pulaa niin kuin sillä tytölläkin,koska tällä alueella ei lapsiperheitä asu.Niin mun mielestä olisi kaikille hyvä et saisivat leikkiä keskenään niin paljon kun tykkäävät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voi nämä vanhemmat ajatella, että lapsi on vaivaksi teille ja sen takia käyvät hakemassa pois. Jos ovat sen kansan ihmisiä, että toisia ei häiritä. Niin ja jos näkevät siihen leikkikentälle lapsensa, mutta sinne teidän pihaan eivät, niin eivät uskalla päästää.
Peesi
 
vakkari harmaana
Useita kertoja ollaan sanottu ettei vaivaksi ole..ihan kiva että tulevat meidän pihaan.Ja se että matka on yhtä pitkä meille kun leikkikentälle..vain talo estää näkyvyyden meille.

Yleensä meillä tarjotaan aina vieraillekkin lapsille ruokaa ja välipaloja.Meitä itseä vain helpottaisi enemmän jos leikkisivät pihassa,koska silloin ei tule riitaa pienimmäisen kanssa,jota ei leikkikentälle voi vielä päästää.
 
Kun mun 5 v on ulkona, on hänellä lupa olla vain leikkikentällä tai pihan nurmikkoalueilla. Toisten takapihaan tai kotiin ei saa edes pyydettäessä mennä kesken ulkoilun, paitsi jos itse olen myös pihalla ja annan luvan.

Ja tykkään siitä, että lapseni syö kotona :). Silloin tiedän, mitä hän syö...

Itsekään en kutsu naapurin muksuja meille, jos ovat pihassa samaan aikaan...enkä päästä meille vaikka tulisivat, ennen kun olen soittanut vanhemmille/käynyt kysymässä vanhemmilta että sopiiko se.
 
ccc
Minä en ole antanut lasteni syödä kavereilla.
Vaikka olette varmasti mukavia ja luotettavia, voivat tytön vanhemmat ajatella toisin... Jospa menisit lastesi kanssa joskus tytön pihaan, kun hänen vanhempansa ovat siellä. Tulisitte tutuiksi ja luottamus syntyisi molemmin puolin.
 
Mitäs jos menisitte kysymään itse vanhemmilta saako tyttö tulla leikkimään teidän pihalle, kun tyttö seuraavan kerran ilmestyy leikkikentälle? Tarkoitan, että eivät lapset siellä leikkikentällä keskenään päätä siirtyä teidän pihalle, vaan sinä menet itse ja kysyt suoraan jo ennenkuin lapset tulevat. Silloin se olisi "sovittu juttu",niin ehkä heidän on helpompi suhtautua, jos ajattelevat että lapsi häiritsee teitä, ettekä kehtaa ajaa pois.
 
Vakkari harmaana
Tuosta kielestä en tiedä..että eivätkö halua puhua suomea meille vai mikä,tytölle puhuvat pelkkää viroa.Olen ajatellut että menen sinne puhumaan asiasta.Tytön vanhemmat ovat ulkona vain kun etsivät tyttöä..ja se että tyttö saa leikkiä ison laskuojan reunalla joka on täynnä vettä ..on turvallista?Meillä ei lapset leiki siksi juurikaan leikkikentällä,koska se ei ole hauskaa ja pelkäävätkin niitä isoja ojia.

Se että tyttö vakuutti tänäänkin mulle että on luvan saanut,yritin saada sitä palaamaan aluksi kotiin.Ja kauan oli likka meillä ennen kun edes haettiin kotiin..eikä kuulunut koko aikana että tyttöä olis edes etsitty.
 

Yhteistyössä