Mitä te teette lastenne kanssa näillä ilmoilla?

Alkaa jo turhauttaa, kun yksinkertaisesti ei ole yhtään mitään kivaa tekemistä tuolla ulkona. Lapsetkaan ei haluis sinne enää, kun nuo perus puistot ei ole aikoihin niitä kiinnostanut ja metsät (lue pusikot) on täynnä koiran kakkaa. Kukaan meistä ei tykkää seistä tuolla sateessa tekemättä mitään :headwall: .

Niin ja lapset on 5v, 3v ja kohta 2v.
 
vieras
Ikävä kyllä, lapsi kattelee muumeja ja mä istun koneella. Yritän välillä että leikittäis, mutta jotenkin toi pimeys on vieny kaiken puhdin ja ajaudutaan näihin asemiin taas...
 
bdt
silloin kun lapset olivat noin pienia niin huonoilla ilmoilla teimme retkia museoihin , nukketeattereihin ja varsinaisille luontopoluille joilla ei koirankakkaan tormannyt.
 
Meillä ei erityistä ohjelmaa. Lapset on nykyään viikot päiväkodissa ja ip-kerhossa/koulussa joten rentoudutaan koko perhe. Tänä viikonloppuna ihan spontaanisti ollaan tehty näitä: askarreltu, luettu iso kasa kirjoja, lapset on leikkineet keskenään, käyty kaupassa ja mummolassa, katsottu dvd:tä ja siivoiltu. Kävelyllä käytiin tänään aamusella.

Niin joo ja pelailtiin me pelejäkin, lähinnä esikoisen kanssa mutta kuopus oli mukana dominossa. Ja saunottu/kylvetty on pitkän kaavan mukaan.
 
Vaikka tänään täällä on satanut koko päivän vettä, niin otin lapset siitä huolimatta mukaani kahden tunnin lenkille. Mitään rattaita ei ollut mukana joten saivatpahan ainakin kävellä.. Kummasti viihtyivät sisällä loppupäivän :whistle:

Sisällä olen pelaillut heidän kanssaan muistipeliä ja leikkinyt legoilla. Muuten ovat leikkineet kahdestaan.
 
Lisään vielä, että meillä lapset kyllä leikkii tosi tyytyväisinä sisällä eikä ihme kyllä ole edes juurikaan tapelleet. Lähinnä itse kaipaisin lasten kanssa tuonne ulos, kun tulee niin aika pitkäksi. Mä en vaan osaa keksiä tekemistä täällä :ashamed:

Kun alan ehdottaakin ulos lähtöä, niin kuuluu vain "EIII" :eek: ...
 
Meri-Kaisla harmaana
Meidän pojat on kauhean omatoimisia ulkona ja aika vähään tyytyväisiä. Tykkäävät edelleen olla puistossa ja omalla pihalla. Aina keksivät jotain tekemistä. Tänään keräsivät ämpäriin vettä ja kaatoivat sitä rekan lavalle. Sitten ajoivat potkumopoilla ja vetivät toisiaan traktorin kyydissä. Esikoinen kiipeili puuhun ja keinui ja kuopus sillä välin kaivoi hiekkalaatikolla. Pojat on n. 4.5v ja 2.5v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Meidän pojat on kauhean omatoimisia ulkona ja aika vähään tyytyväisiä. Tykkäävät edelleen olla puistossa ja omalla pihalla. Aina keksivät jotain tekemistä. Tänään keräsivät ämpäriin vettä ja kaatoivat sitä rekan lavalle. Sitten ajoivat potkumopoilla ja vetivät toisiaan traktorin kyydissä. Esikoinen kiipeili puuhun ja keinui ja kuopus sillä välin kaivoi hiekkalaatikolla. Pojat on n. 4.5v ja 2.5v.
Miten sä itse saat siellä aikas kulumaan?

 
Meri-Kaisla harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Meidän pojat on kauhean omatoimisia ulkona ja aika vähään tyytyväisiä. Tykkäävät edelleen olla puistossa ja omalla pihalla. Aina keksivät jotain tekemistä. Tänään keräsivät ämpäriin vettä ja kaatoivat sitä rekan lavalle. Sitten ajoivat potkumopoilla ja vetivät toisiaan traktorin kyydissä. Esikoinen kiipeili puuhun ja keinui ja kuopus sillä välin kaivoi hiekkalaatikolla. Pojat on n. 4.5v ja 2.5v.
Miten sä itse saat siellä aikas kulumaan?
Vaihtelevasti. Puistossa yleensä on seuraa ja aika menee hyvin. Pihalla on välillä tekemistä esim. haravointia ja kuivuneiden kukkien leikkaamista yms. Välillä luulen, että ollaan oltu pihalla ainakin 1h ja kun kellosta tarkistan niin huomaan että 10 min mennyt.

 
Sitä samaa mitä aina. Kiikutaan, ollaan hiekkalaatikolla, pelataan jalkapalloa. Joskus saan houkuteltua kävelyllä ja joskus kävellään vähän metsässä. Mutta voi mitä pakkopullaa ulkoilu joskus mulle on :/ käy just ku meri-kaislalle et luulen olleeni pihalla kauankin ja aikaa onki menny vartti. Sit väkipakolla yritän jotai keksiä... Ja tuo 1v on hyvin rasittava ulkoilukaveri ku se haluaa kävellä ja sitä ei saa auttaa, mutta se kaatuilee jatkuvasti eikä ulkona osaa nousta itse ylös. Eli se karjuu aina puolet ulkoilusta.

Tänään oli ihanaa, kun tuli lunta! Nyt meillä on lumiukko ja lumilyhty. Ehkä pienenkin kans alkaa helpottaa ku saa (toivottavasti) möyriä lumessa.

Vinkkejä otan myös vastaan mitä vois ulkona tehdä!
 
menkää
retkelle eväiden kans jonnekkin. ei nyt ihan joka paikka voi p*skaa tursuta. kuuma mehu tai kaakao hyvien voikkareitten kans maistuu ihanalle itsestäkin. lapset yleensä rakastaa eväsretkiä. tehkää ensin eväätkin porukalla. ja me paistetaan aina välillä pihassa makkaraa talvellakin.
 
vieras
Tänään teimme ensin pihatöitä, haravoimme vähän, istutimme viimeiset alesta ostamani kukkasipulit. Sitten kun alkoi tihuttamaan, lähdimme tuohon lähimetsään sieneen. Vielä löytyi pari litraa suppilovahveroita =)

Askartelupaja esillä koko ajan, lapset tekevät kortteja, neulahuovuttava yms
 

Yhteistyössä