Mitä te tekisitte mun tilanteessa?Hyvät neuvot tarpeen!

  • Viestiketjun aloittaja haluan elämäni takaisin
  • Ensimmäinen viesti
miuu
Mä ottaisin aikalisän. Lähtisin esim. mummolaan (omien vanhempieni) luokse kesälomailemaan lasten kanssa ainakin viikoksi.

Siellä sitten makustelisin ajatusta siitä, pärjäisinkö yksin lasteni kanssa ja haluanko elää ilman miestä.
 
:hug:

Kerro miehelle, syyttämättä ja syyllistämättä, että et ole onnellinen, ja olet harkinnut eroa. Kerro, että haluaisit yrittää vielä, pyydä mies mukaan pariterapiaan tai perheneuvolaan. Jos ei suostu, kerro asiallisesti, että sinun on sitten tehtävä omat ratkaisusi, ja lähdettävä pois.

Toivottavasti asiat järjestyy! Laita yv:tä jos haluat jutella :heart:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko teidän paikkakunnalla jonkunlaista paikkaa, missä voisit jutella luotettavasti
jonkun kanssa, esim. perheneuvolaa tai jotain muuta vastaavaa?
Kyllä täällä varmaan joku sellainen paikka on,mutta pelotta,mitä muut sanoo,jos kerron tilanteesta,kun neuvolassakin oon aina sanonut kaiken olevan hyvin,kun on kysytty mun jaksamista.Nytkin pelottaa,että mies penkoo tätä konetta ja löytää tän ketjun,ku oon sen verran tumpelo tietokoneiden kanssa,etten osaa täältä muistista mitään poistaa.
 
juu
kauanko se on asunut autotallissa?
miten se puhuu teidän lapsille?
aika hurja tyyppi, vähän pimee.
tuli mieleen sama kuin muillekin, että jos kerran sekosi heti talon oston jälkeen, niin ei kestä sitä lainataakkaa ja se stressaa?

mutta ei ole terve mies tuo. ehkä lähtisin, jos pystyisin. jos puhuminen ei auttaisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
kauanko se on asunut autotallissa?
miten se puhuu teidän lapsille?
aika hurja tyyppi, vähän pimee.
tuli mieleen sama kuin muillekin, että jos kerran sekosi heti talon oston jälkeen, niin ei kestä sitä lainataakkaa ja se stressaa?

mutta ei ole terve mies tuo. ehkä lähtisin, jos pystyisin. jos puhuminen ei auttaisi.
On asunut autotallissa siis talon ostosta lähtien.Muutaman yön on tän reilun vuoden aikana nukkunu sisällä,silloinkin yleensä sohvalla.
Lapsille mies on suurimmaks osaks ihana,sillon ku niiden kanssa ehtii aikaansa viettämään.Joskus saattaa jotain typerää tokaista,mutta pääasiassa on kuitenkin niille ihan mahtava iskä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko teidän paikkakunnalla jonkunlaista paikkaa, missä voisit jutella luotettavasti
jonkun kanssa, esim. perheneuvolaa tai jotain muuta vastaavaa?
Kyllä täällä varmaan joku sellainen paikka on,mutta pelotta,mitä muut sanoo,jos kerron tilanteesta,kun neuvolassakin oon aina sanonut kaiken olevan hyvin,kun on kysytty mun jaksamista.Nytkin pelottaa,että mies penkoo tätä konetta ja löytää tän ketjun,ku oon sen verran tumpelo tietokoneiden kanssa,etten osaa täältä muistista mitään poistaa.
No on kyllä tosi paha, kun sun täytyy pelätä koko ajan. Ei se todellakaan ole oikein. Voisitko puhua siskosi kanssa ja hän olisi sulle tukena? Vaikuttaa vahvasti siltä, että sinulla on tosi vaikeeta yksin tehdä paljoa tuossa tilanteessa, mies pitää sinua jonkunlaisessa pelon vallassa ja on saanut tietyn yliotteen. Ymmärrän hyvinkin että sun on todella vaikeaa tehdä tuossa tilanteessa yksin kovin paljoa. aina on helppo toisten sanoa että nyt lähdet ja äkkiä mutta valitettavasti se ei aina ole niin yksinkertaista.
Sä tarviit jostain henkistä tukea nopeasti!
 
kuura
Huh, hirvee tilanne. :/ Kovasti voimia ap! :hug: Ei ole varmasti helppoa alkaa tekeen asialle jotain konkreettista, mutta pakko sun on jotai tehtävä; ei noin oo hyvä elää.
Kerrot tilanteesta neuvolassa tai sosiaalitoimistossa. Tarvit tuki verkon. Lopullinen ero miehestä ei ole tietysti välttämätöntä, mutta aikalisä ja tauko vois olla ehdottomasi paikallaa.
Älä siirrä aina "huomiseen" näitä juttuja vaan ala toimiin jo.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko teidän paikkakunnalla jonkunlaista paikkaa, missä voisit jutella luotettavasti
jonkun kanssa, esim. perheneuvolaa tai jotain muuta vastaavaa?
Kyllä täällä varmaan joku sellainen paikka on,mutta pelotta,mitä muut sanoo,jos kerron tilanteesta,kun neuvolassakin oon aina sanonut kaiken olevan hyvin,kun on kysytty mun jaksamista.Nytkin pelottaa,että mies penkoo tätä konetta ja löytää tän ketjun,ku oon sen verran tumpelo tietokoneiden kanssa,etten osaa täältä muistista mitään poistaa.
No on kyllä tosi paha, kun sun täytyy pelätä koko ajan. Ei se todellakaan ole oikein. Voisitko puhua siskosi kanssa ja hän olisi sulle tukena? Vaikuttaa vahvasti siltä, että sinulla on tosi vaikeeta yksin tehdä paljoa tuossa tilanteessa, mies pitää sinua jonkunlaisessa pelon vallassa ja on saanut tietyn yliotteen. Ymmärrän hyvinkin että sun on todella vaikeaa tehdä tuossa tilanteessa yksin kovin paljoa. aina on helppo toisten sanoa että nyt lähdet ja äkkiä mutta valitettavasti se ei aina ole niin yksinkertaista.
Sä tarviit jostain henkistä tukea nopeasti!
Siskojen kanssa oon onneks pystyny jutteleen asioista,mutta silti tää kaikki tuntuu niin hirveen ahdistavalta.
 
vieras
no toivon jostain voimia että uskaltaisit avautua edes jollekin, ottaisit ihmeessä asian puheeksi
vaikka neuvolassa. Sano vaikka että et nyt voi oikein hyvin miehesi alkoholinkäytön takia.
Siitä se saattaa lähteä purkautumaan, ei sinun tarvitse pelätä esim. neuvolassa vaikka vaikeaa kertominen saattaa todellakin olla.
 
sisko taas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja se pihaan ajanut sisko:
Mä oon aina tässä kun mua tarvit ja jos tilanne vaatii,mä voin majoittaa sut ja lapset meille jos esim.aikalisää haluat ottaa!*halaa*
Kiitos! :heart:
Ps.Voin muuten opettaa sulle miten tyhjäät koneelta sivuhistorian,voin tulla käymään huomenna sillä välin kun tämä yks on töis?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sisko taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja se pihaan ajanut sisko:
Mä oon aina tässä kun mua tarvit ja jos tilanne vaatii,mä voin majoittaa sut ja lapset meille jos esim.aikalisää haluat ottaa!*halaa*
Kiitos! :heart:
Ps.Voin muuten opettaa sulle miten tyhjäät koneelta sivuhistorian,voin tulla käymään huomenna sillä välin kun tämä yks on töis?
Tuu vaan!Aina välillä hirvittää,ku se pääsee tonkii tänne koneelle,vaikkei täälä mitää salasta ookkaa.
 
Asumuseroa ehdottaisin, pikaista sellaista. Miehelläsi vaikuttaisi olevan ihan todellisia mielenterveysongelmia. Ehkä hänkin herää tilanteeseen ja haluaa tehdä jotain asialle, kun tajuaa, että et olekaan ikuinen lattiamatto hänelle...
 
sisko taas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sisko taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja se pihaan ajanut sisko:
Mä oon aina tässä kun mua tarvit ja jos tilanne vaatii,mä voin majoittaa sut ja lapset meille jos esim.aikalisää haluat ottaa!*halaa*
Kiitos! :heart:
Ps.Voin muuten opettaa sulle miten tyhjäät koneelta sivuhistorian,voin tulla käymään huomenna sillä välin kun tämä yks on töis?
Tuu vaan!Aina välillä hirvittää,ku se pääsee tonkii tänne koneelle,vaikkei täälä mitää salasta ookkaa.
Joo,mä tyhjään sen.Ei siitä kyllä tiedä mitkä pultit se vetäis jos tän keskustelunkin näkis. :/ Huomiseen,soita ku "reitti selvä" ja voin tulla! :)
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Potkaise mies pellolle.
Mun mielestä tää on melkeinpä typerä kommentti. Luitko yhtään ap:n tekstiä? Kuulostaako ap:n mies sellaiselta, jonka ap:n kaltainen nainen "potkaisee pellolle"? Ja jos yrittää, luetaanko taas yhdestä vaimonmurhasta Iltsikasta?

Ap, lähde pois. Pakkaa tavarat ja lähde vaikka siskon luo.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja sisko taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sisko taas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja se pihaan ajanut sisko:
Mä oon aina tässä kun mua tarvit ja jos tilanne vaatii,mä voin majoittaa sut ja lapset meille jos esim.aikalisää haluat ottaa!*halaa*
Kiitos! :heart:
Ps.Voin muuten opettaa sulle miten tyhjäät koneelta sivuhistorian,voin tulla käymään huomenna sillä välin kun tämä yks on töis?
Tuu vaan!Aina välillä hirvittää,ku se pääsee tonkii tänne koneelle,vaikkei täälä mitää salasta ookkaa.
Joo,mä tyhjään sen.Ei siitä kyllä tiedä mitkä pultit se vetäis jos tän keskustelunkin näkis. :/ Huomiseen,soita ku "reitti selvä" ja voin tulla! :)
Milloinkahan mieskin alkaa kirjoittaa tähän...? Ei mutta peesailen muita. Ap, ei tuo voi jatkua :hug:
 
vieras
Kuulostaa ihan mun isältäni, lähde HETI!
Teet itsellesi ja lapsillesi suuren palveluksen, kun lähdet mahdollisimman pian pois miehesi luota. Hänen käytöksensä tulee muuttumaan vain huonompaan suuntaan. Toki voi olla masentunut ja ammattiauttaja voisi auttaa, mutta jos/kun ei suostu hoitoon menemään niin ei muuta vaihtoehtoa kuin ero.

Jos jäät miehesi luokse tulet todennäköisesti pilaamaan oman elämäsi ja aiheuttamaan lapsille kamalat traumat, jotka vaikuttavat heihin vielä aikuisenakin. Tämän sanon vain omasta kokemuksesta. Olen viimeiset vajaat 20 vuotta rukoillut äitiä jättämään isäni, mutta hän ei uskalla. Tosin sinun miehesi ei ole väkivaltainen... vielä.

 
ei pidä paikkaansa
Alkuperäinen kirjoittaja haluan elämäni takaisin:
Oon ollut muutaman vuoden naimisissa ja meillä on 2 lasta.Reilu vuos sitten ostettiin miehen kans talo.Melkeen heti talon oston jälkeen mies alkoi juomaan aika reippaalla kädellä useana päivänä viikossa.Kännipäissänsä mies osaa olla myös jotenkin todella pelottava ja välillä ehkä uhkaavakin.Mies alkoi myös viettämään kaiken mahdollisen vapaa-aikansa autotallin puolella (autotallissa on siis sohva,jossa se yönsä nukkuu ja tietsikka.)Useasti oon sille sanonut,että vois tulla asumaan tonne talon puolelle ja vois viettää enemmän aikaa mun ja lasten kanssa,mutta ei.Riitahan siitä on aina tullut ja mä olen ollut muka syypäänä tilanteeseen.Mun takia kuulemma siellä nukkuu,kun ei muuten saisi olla rauhassa.Tuon talon oston jälkeen miehestä tuli myös ihan hirveen kahlitseva mua kohtaan,en saa lähtee yksin ostoksille,en viettämään iltaa kavereiden kanssa jne.Ja sitten kun lähden lasten kanssa kyläilemään,niin siitäkin saan haukut,luuhaan kuulemma vain päivät pitkät kylillä.Haukkuu mua siitäkin,kun hoidan näitä 2 lasta kotona,kuulemma vaan lusmuan tekemättä yhtään mitää.Oon jonkin asteinen siivoushullu,pesen kaikki tasot ym. muutaman kerran päivässä,imuroin n. 2-4 kertaa päivässä(riippuen kuinka paljon roskaa tulee lattioille)pesen pyykit vähintään joka toinen päivä,teen ruuat ym. Täydellinen en tietenkään ole,tuskin meistä kukaan on,mutta parhaani olen kuitenkin yrittänyt tehdä,että lapsilla olisi hyvä olla.

Nyt tänään tuntui viimein menevän kuppi nurin.Sisko oli tulossa meille kylään ja mies oli ollut pihalla,niin ukko oli sitte päättäny alkaa valittaan,että sisko jätti auton väärään paikaa parkkiin.Oli käskeny ajaa sen vaikka ojan pohjalle.Oli ollut muutenkin tosi vittumaisella päällä.Niinpä sisko oli sitte menny takasi autoon ja ajanut pois.Sain tietää tästä tilanteesta vasta nyt illalla,kun sisko tästä asiasta mulle kertoi.Kuulin myös,että mies on valittanut veljillensä ja luultavasti myös vanhemmillensa,että kuinka vituttavaa se on,kun mun äiti käy meillä kylässä n. 1 kertaa viikossa.

Mulla ei siis saisi olla minkäänlaista tukiverkostoa.Kavereita mulla on 0,koska en koskaan pääse minnekkään.Miehellä on kyllä oikeus mennä minne tykkää ja koska tahansa,mutta mun pitää olla vaan lasten kanssa kotona.Ja kylässä ei näköjään saisi enää kukaan käydä.
Nyt tuntuu siltä,että alan hajoomaan henkisesti tän tilanteen takia.Viime vuoden elokuussa mulla alkoi jo tulemaan aika voimakkaita paniikkikohtauksia/unettomuutta meidän elämäntilanteen takia.Yhdessä välissä näytti siltä,että oireet olisi menossa pois,mutta nyt on taas viimeaikoina alkanut oireet palaamaan.Ja ne oireet on kieltämättä pelottavia.

Tässä on kerrottuna vain minimaalisen pieni koko mun tilanteesta,tekstiä vois tulla vaikka kuinka paljon.En halua tästä sitten mitään sellaista ketjua,jossa mua jollain lailla haukutaan siitä,että en oo eronnut miehestäni,asiallisesti siitä kyllä saa sanoa.Tää teksi on varmasti aika sekavaa,mutta niin on mun pääkin tän tilanteen takia.Nyt vaan tuntuu,että ei enää jaksais.Itselleni en siis ole mitään tekemässä,mutta henkisesti tunnun olevan kuitenkin aika heikoilla jäillä.

PROVO!
 

Yhteistyössä