Mitä teen väärin?

Mulla on ylipainoa n. 35 kg ja painoindeksi pitkästi yli 30. Olen nelikymppinen nainen.

Olen laihduttanut ennenkin hyvällä menestyksellä, mm. viime kesänä 7 kg Nutrilettin avulla.

Nyt aloitin dieetin, ja paino putosikin kolmisen kiloa puolessatoista viikossa, mutta sitten STOPPI. Nyt on aikaa mennyt viikko siitä, eikä mitään edistystä.

Käytän enimmäkseen Nutrilett tai Nutrifast VLCD-tuotteita, tosin en ihan niin paljon niitä ehkä nauti päivässä kuin ohjeessa sanotaan kun ei ole nälkä.

Korvaan niitä toisinaan kaurapuurolla, tai pakastekasviskeitolla tai salaatilla, ei salaatinkastiketta, vaan esim. kurkkua, tomaattia, pakasteherneitä ja jäävuorisalaattia. Iltaisin joskus rasvatonta maustamatonta rahkaa jossa seassa marjoja tai hedelmä, sokeria vain teelusikallinen.

100% ruishapankorppuja napsin keiton kanssa muutaman.

Vettä juon 1,5-2 litraa päivässä. Kahvia yhden mukillisen rasvattoman maitotilkan kanssa.

Lisänä otan: CLA Strong -kapseleita ohjeen mukaan eli 3 päivässä, Leader Strong vihreäteeuutetta 2 tablettia päivässä, yhden kromitabletin ja omegat-kapselin.

Liikkuminen on liian vähäistä, mutta ei ehkä kovin rankkaa voi tällä syömisellä tehdäkään. Kävelen koirani kanssa mutta juoksemaan en pysty koska minulla on sellainen vamma.

Epäilen että kehoni on ketoositilassa koska suussa maistuu imelä.

Mitä teen väärin? Miksi painon putoaminen on pysähtynyt?

Kauanko on turvallista jatkaa hyvin pienillä kaloreilla?
 
Varmaan kokeilisin vähän lisätä kaloreita niin ehkä kroppa antaisi sitten ittestään irti enemmän kun ns. "kylmä talvi päättyy"... Kokeile ja tunnustele oloa. Kituutuskuurit eivät sovi ainakaan minulle, silmissä sumenee ja huippaa jos en syö tarpeeksi. Juomiset on ainakin kohdallaan. Kokeile lisätä salaatteihin oliiviöljyä ja käyttää vaikka kahvissa tilkka kermaa maidon sijaan, ihan jo tällasilla pikkumuutoksilla voi olla vaikutusta. Lisää kaloreita vaan niin jaksat liikkuakin ja aineenvaihdunta luulis nopeutuvan.

En osaa sanoa mistä jumitukset on lähtösin, olen vain lueskellut erinäisiä mahdollisia syitä moiseen. Omalla kohdallani jumi on n. 75kg:n ja 70kg:n kohdalla...ja ekaa jumia olen lähestymässä hyvää vauhtia. Minulla siihen vaikuttaa varmaan se että olin vuosia 75 kiloinen ja kroppa koittaa pitää jonkun "totutun" painon. Toinen mahdollinen syy jumiin voi olla aineenvaihdunnan hidastuminen, juurikin sen kalorimäärän vuoksi. Ja sitten stressi. Ehkä pahin kaikista!

Syön karpisti ja kaloreita menee päivässä ehkä n. 1000-2000. Riippuen kuinka paljon liikun. Jos vähennän tuosta yhtään, niin paino ei laske yhtä hyvin. Ja koitan liikkua n. ½ tuntia päivässä niin että hiki tulee kunnolla ja veri kiertää. Joinain viikkoina ei vaan jaksa yhtä paljon ja silloin saatan hutasta pilatesta 2x10min erilaisia liikkeitä.

Toivottavasti tästä oli jotakin apua vaikka tuleekin pari päivää myöhässä!!!! :flower:

T: innokas laihduttelija, karppi-Metso perämettälästä
 
Liian vähän kaloreita. Rupea merkkaileen Kiloklubiin syömisiä ni se ohjelma antaa hyvät ohjeet. Ja mää kyllä tuuletan myös tuon karppaamisen puolesta. Saa syödä paljon, ei ole ikinä nälkä ja paino tippuu huimaa vauhtia =)
 

Yhteistyössä