Mitä tehdä jos lapsi on oikea painajainen

Hei, älä loukkaannu kun kysyn, mutta palstalta lukemaani muistelen ja iski mieleen, onko sulla lasten kanssa ongelmatonta päivää ollu? Siis semmosta että aamulla jo tuntuis "tänään on hyvä päivä, nyt kaikki menee putkeen"? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Hei, älä loukkaannu kun kysyn, mutta palstalta lukemaani muistelen ja iski mieleen, onko sulla lasten kanssa ongelmatonta päivää ollu? Siis semmosta että aamulla jo tuntuis "tänään on hyvä päivä, nyt kaikki menee putkeen"? =)
Ei mullakaan ole tapana tänne äitiyden tähtihetkiä hehkutella, vaan just niitä päinvastaisia juttuja tänne kirjoitan.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Hän ei edes suostu hänelle nyt pitää elokuva laita,mutta mä sanoin että ei,en mä laita,arghhh,mutta varma kohta laitan että voin olla rauhassa edes 10min :kieh:
Teet todella väärin, kun annat periksi. Todella väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Hän ei edes suostu hänelle nyt pitää elokuva laita,mutta mä sanoin että ei,en mä laita,arghhh,mutta varma kohta laitan että voin olla rauhassa edes 10min :kieh:
Lapsi varmasti tietää, että kohta kumminkin laitat jos hän inttää. Eli varmasti inttää. Kannattaa pitää omista sanomisistaan kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Hän ei edes suostu hänelle nyt pitää elokuva laita,mutta mä sanoin että ei,en mä laita,arghhh,mutta varma kohta laitan että voin olla rauhassa edes 10min :kieh:
No niin, ja sitten on kierre valmis. Ekaksi kieltäydyt laittamasta ja sitten laitat, jotta saat olla rauhassa? Noin älä missään nimessä toimi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Hän ei edes suostu hänelle nyt pitää elokuva laita,mutta mä sanoin että ei,en mä laita,arghhh,mutta varma kohta laitan että voin olla rauhassa edes 10min :kieh:
Tolla periksi antamisella vaikeutat vain asioita. Sanot, että tänään ei ole elokuvapäivä, nyt menet joko leikkimään, siivoamaan huoneesi tai päiväunille. Olet tulevaisuudessa pulassa, jos aina annat mankumisella ja kitinällä periksi.

Mutta noin yleisesti ottaen tuon ikäinen lapsi väsyy kyllä erinomaisesti, jos aamupäivän viilettää leikkipuistossa. Sitten kotiin syömään, luet sadun ja lapsi päiväunille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Hei, älä loukkaannu kun kysyn, mutta palstalta lukemaani muistelen ja iski mieleen, onko sulla lasten kanssa ongelmatonta päivää ollu? Siis semmosta että aamulla jo tuntuis "tänään on hyvä päivä, nyt kaikki menee putkeen"? =)
Ei mullakaan ole tapana tänne äitiyden tähtihetkiä hehkutella, vaan just niitä päinvastaisia juttuja tänne kirjoitan.
joo tiedän, mutta tuli vaan mieleen, että miten voi samalle ihmiselle osuakin niin monta mutkaa matkaan. Kyllähän yleensä niillä arrrrrrgh-avauksilla saman ihmisen tekemänä on edes muutaman päivän tauko, ei elämä koko ajan voi mennä pieleen...
 
vieras
Se Savanna riittää, kun asetat rajat ja pidät ne. Ihan joka tilanteessa. Kuulostaa helpolta, mutta on kaikkea muuta. Kiristä otetta nyt, kohta se on myöhäistä. ET ANNA PERIKSI on sääntö numero yksi. Jos sanot EI, älä muuta sitä KYLLÄksi. Lapsia kasvatetaan niin.
 

Yhteistyössä