Mitä teidän 1-vuotiaat syö?

Meillä ei lapsi suostu palasia ruuasta syömään, kotiruoka jossa on pottua aiheuttaa yökkimistä. Kaikki pitäis olla tosi siloista mutta paloja syö sormilla. Tosi nirso syöjä on ja joskus iskee epätoivo, kun mikään ei kelpaa vaikka päällään seisois :ashamed:
 
alma
Meillä sai keskimmäisellä sekoittaa tosi pitkään blenderillä kaiken kunnon ruuan mössöksi, heti kun vaikka perunamuusissa oli pienenpieni perunanpala, niin tyttö oli yökkimässä :( Että nirso on ollut myös mun lapseni, onneksi nyt kuitenkin syö melkein mitä vaan :)
 
f
Joo, meillä myös palaset ruoassa on huono juttu. Täytyyy tehdä niin, että tarjoaa sitten ihan reilunkokoisia palasia, joita lapsi voi sitten sormin mutustaa. Kanaa, lihapullia tms. paloiksi pilkottuna. Itse annan sitten lusikalla haarukalla muussatun perunan, jossa on reilusti jotain kastiketta päällä, niin menee. Tai jos teen vaikka kanakastikkeen, laitan kanat lapselle eri lautaselle ja riisin ja kastikkeen annan toiselta lusikalla. :) Riisiäkään ei halua lusikalla, vaan ne pitää poimia kaikki yksitellen sormin... muuten sylkee ulos.... Mutta hän syö kuitenkin hyvin. :)
 
0000000
Täällä jäi taas lounas lapsella syömättä paukkujen takia. mutta olen päättänyt, etten MUUSSATTUJA ruokia enää anna. vaan nyt alkoi PAUKKU RUUAN koulutus :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja alma:
Meillä sai keskimmäisellä sekoittaa tosi pitkään blenderillä kaiken kunnon ruuan mössöksi, heti kun vaikka perunamuusissa oli pienenpieni perunanpala, niin tyttö oli yökkimässä :( Että nirso on ollut myös mun lapseni, onneksi nyt kuitenkin syö melkein mitä vaan :)
Tytöllä on vaan kaksi hammasta, joten olen miettiny että vaikuttaakohan tuo asiaan.. Kaikkea olen yrittäny, mutta joka syömishetki on yhtä vaikeaa, on kauhean ennakkoluuloinen ja kääntää pään pois jo kun näkee lusikanki. En ole ikinä pakottanu vaan yrittäny tosi hyvällä ja tehny ruokailusta kivaa, mutta ei auta :|
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Meillä ei lapsi suostu palasia ruuasta syömään, kotiruoka jossa on pottua aiheuttaa yökkimistä. Kaikki pitäis olla tosi siloista mutta paloja syö sormilla. Tosi nirso syöjä on ja joskus iskee epätoivo, kun mikään ei kelpaa vaikka päällään seisois :ashamed:
Meillä palat menee myös, jos ite syö, mutta todella nirso on myös meidän 1vee! Peruna on inhokki, makaroni menee vähän paremmin. Mä uskon, että on luonteesta kiinni ja kunhan kasvaa hyvin niin syököön sitä mikä menee. Maistella saa kaikkea...
 

Yhteistyössä